Ανοιχτό το ενδεχόμενο επανεξέτασης της σύμβασης με Cosco
Ο νέος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας μίλησε για «ανοιχτούς
ορίζοντες» συνεργασίας με το Πεκίνο, επισημαίνοντας πως αποτελεί
στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης η ανάπτυξη διακρατικών συμφωνιών με
χώρες όπως η Κίνα. Προσέθεσε δε ότι η κυβέρνηση στέκεται με πολλή
σοβαρότητα απέναντι στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το κράτος, ενώ
σημείωσε πως ο Πειραιάς και η λιμενική βιομηχανία μπορούν να αποτελέσουν
βάση και προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας.
Σε αχαρτογράφητα νερά πλέει πλέον η
διαδικασία αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά μετά και την επίσημη
εξαγγελία ματαίωσης του διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 67,7%
του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ Α.Ε. από τον υπουργό Οικονομίας,
Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη, και του αναπληρωτή
υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα.
Παράλληλα, μιλώντας κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου στην Ακτή Βασιλειάδη, άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο επανεξέτασης της σύμβασης με την Cosco που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων πριν από ένα μόλις μήνα, αποφεύγοντας πάντως να χρησιμοποιήσουν τη λέξη επαναδιαπραγμάτευση.
Αντιθέτως, ο νέος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας μίλησε για «ανοικτούς ορίζοντες» συνεργασίας με το Πεκίνο, επισημαίνοντας πως αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης η ανάπτυξη διακρατικών συμφωνιών με χώρες όπως η Κίνα.
Πρόσθεσε δε ότι η κυβέρνηση στέκεται με πολλή σοβαρότητα απέναντι στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το κράτος, ενώ σημείωσε πως ο Πειραιάς και η λιμενική βιομηχανία μπορούν να αποτελέσουν βάση και προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας.
Διευκρινίζοντας περαιτέρω την πολιτική για τα λιμάνια, υπογράμμισε πως μπορούν να αποτελέσουν μοχλό για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας κινούμενος
στο ίδιο μοτίβο με αυτό του πολιτικού του προϊσταμένου Γιώργου Σταθάκη.
Ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού είχε σημειώσει νωρίτερα πως η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών και θα συνεχίσει να επιδιώκει την αναβάθμιση αυτής της θέσης. «Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές» ανέφερε χαρακτηριστικά. Τόσο ο Γ. Σταθάκης όσο και ο Θ. Δρίτσας διαβεβαίωσαν τη ναυτιλιακή και επιχειρηματική κοινότητα πως η αυτοτέλεια του υπουργείου Ναυτιλίας είναι δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη, ενώ ο πρώτος εξήγησε ότι η ένταξή του στο Ανάπτυξης γίνεται ακριβώς λόγω της μεγάλης σημασίας του για την εθνική οικονομία.
Αμφότεροι εμφανίστηκαν ιδιαίτερα συναινετικοί, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ήρθαμε για να λύσουμε και όχι για να δημιουργήσουμε προβλήματα» και επαναλαμβάνοντας το μότο των τελευταίων ημερών πως «δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί» αλλά συνεννόηση και συζήτηση για το καλό του τόπου. Αξίζει να σημειωθεί η άμεση αναγνώριση από πλευράς του Γ. Σταθάκη της συνεισφοράς της ποντοπόρου ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, που όπως είπε συμβάλλει με ένα στα κάθε τρία ευρώ ξένου συναλλάγματος που εισέρχεται στη χώρα.
Και οι δύο υπουργοί στάθηκαν επί μακρόν στο ζήτημα της ανάγκης να τονωθεί η απασχόληση τόσο στη ναυπηγοεπισκευή όσο και στο ναυτικό επάγγελμα, δίδοντας μια σαφή ένδειξη για την κατεύθυνση που θα λάβει η συζήτηση με την επιχειρηματική κοινότητα. Απέφυγαν αναφορές σε κρατικό φορέα ακτοπλοΐας όπως αυτές που είχαν ακουστεί προεκλογικά και εξήραν τον ρόλο και την προσφορά του λιμενικού σώματος και του ανθρώπινου δυναμικού του υπουργείου εν γένει το όποιο, όπως σημειώθηκε, πρέπει να ενισχυθεί. Κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας που κλήθηκαν να σχολιάσουν τις τοποθετήσεις των υπουργών παραπέμπουν σε μοντέλο επιμέρους παραχωρήσεων για τον Πειραιά αλλά επισημαίνουν τις δυσκολίες διακρατικών συμφωνιών στο πλαίσιο της Ευρωζώνης. Αναφορικά δε με τις σχέσεις της νέας κυβέρνησης με την ποντοπόρο ναυτιλία, καλά πληροφορημένες πηγές, τις θέλουν να εστιάζονται στο μέτωπο της αύξησης της προσφερόμενης απασχόλησης.
Παράλληλα, μιλώντας κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου στην Ακτή Βασιλειάδη, άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο επανεξέτασης της σύμβασης με την Cosco που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων πριν από ένα μόλις μήνα, αποφεύγοντας πάντως να χρησιμοποιήσουν τη λέξη επαναδιαπραγμάτευση.
Αντιθέτως, ο νέος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας μίλησε για «ανοικτούς ορίζοντες» συνεργασίας με το Πεκίνο, επισημαίνοντας πως αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης η ανάπτυξη διακρατικών συμφωνιών με χώρες όπως η Κίνα.
Πρόσθεσε δε ότι η κυβέρνηση στέκεται με πολλή σοβαρότητα απέναντι στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το κράτος, ενώ σημείωσε πως ο Πειραιάς και η λιμενική βιομηχανία μπορούν να αποτελέσουν βάση και προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας.
Διευκρινίζοντας περαιτέρω την πολιτική για τα λιμάνια, υπογράμμισε πως μπορούν να αποτελέσουν μοχλό για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας κινούμενος
στο ίδιο μοτίβο με αυτό του πολιτικού του προϊσταμένου Γιώργου Σταθάκη.
Ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού είχε σημειώσει νωρίτερα πως η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών και θα συνεχίσει να επιδιώκει την αναβάθμιση αυτής της θέσης. «Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές» ανέφερε χαρακτηριστικά. Τόσο ο Γ. Σταθάκης όσο και ο Θ. Δρίτσας διαβεβαίωσαν τη ναυτιλιακή και επιχειρηματική κοινότητα πως η αυτοτέλεια του υπουργείου Ναυτιλίας είναι δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη, ενώ ο πρώτος εξήγησε ότι η ένταξή του στο Ανάπτυξης γίνεται ακριβώς λόγω της μεγάλης σημασίας του για την εθνική οικονομία.
Αμφότεροι εμφανίστηκαν ιδιαίτερα συναινετικοί, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ήρθαμε για να λύσουμε και όχι για να δημιουργήσουμε προβλήματα» και επαναλαμβάνοντας το μότο των τελευταίων ημερών πως «δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί» αλλά συνεννόηση και συζήτηση για το καλό του τόπου. Αξίζει να σημειωθεί η άμεση αναγνώριση από πλευράς του Γ. Σταθάκη της συνεισφοράς της ποντοπόρου ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, που όπως είπε συμβάλλει με ένα στα κάθε τρία ευρώ ξένου συναλλάγματος που εισέρχεται στη χώρα.
Και οι δύο υπουργοί στάθηκαν επί μακρόν στο ζήτημα της ανάγκης να τονωθεί η απασχόληση τόσο στη ναυπηγοεπισκευή όσο και στο ναυτικό επάγγελμα, δίδοντας μια σαφή ένδειξη για την κατεύθυνση που θα λάβει η συζήτηση με την επιχειρηματική κοινότητα. Απέφυγαν αναφορές σε κρατικό φορέα ακτοπλοΐας όπως αυτές που είχαν ακουστεί προεκλογικά και εξήραν τον ρόλο και την προσφορά του λιμενικού σώματος και του ανθρώπινου δυναμικού του υπουργείου εν γένει το όποιο, όπως σημειώθηκε, πρέπει να ενισχυθεί. Κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας που κλήθηκαν να σχολιάσουν τις τοποθετήσεις των υπουργών παραπέμπουν σε μοντέλο επιμέρους παραχωρήσεων για τον Πειραιά αλλά επισημαίνουν τις δυσκολίες διακρατικών συμφωνιών στο πλαίσιο της Ευρωζώνης. Αναφορικά δε με τις σχέσεις της νέας κυβέρνησης με την ποντοπόρο ναυτιλία, καλά πληροφορημένες πηγές, τις θέλουν να εστιάζονται στο μέτωπο της αύξησης της προσφερόμενης απασχόλησης.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire