ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

mardi 6 décembre 2022

Η Γερμανία στρέφεται προσ την Κίνα. Θα το επιτρέψουν οι Αμερικανοί;

 

ΟΛΠ: Κοινή επένδυση εξετάζουν Πεκίνο και Βερολίνο

Μετά τη συμμετοχή της Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου

ΟΛΠ: Κοινή επένδυση εξετάζουν Πεκίνο και Βερολίνο

Το Βερολίνο φαίνεται πως εξετάζει την επέκταση της στρατηγικής συνεργασίας που έχει με τον κινεζικό κολοσσό της Cosco πέραν του Αμβούργου και συγκεκριμένα στο κομβικής σημασίας για τις διεθνείς μεταφορές λιμάνι του Πειραιά, στο οποίο είναι ήδη πλειοψηφικός μέτοχος ο κινεζικός κολοσσός. Αυτό προκύπτει από δημοσιογραφική έρευνα των δύο γερμανικών δικτύων NDR και WDR που βασίζεται σε εσωτερικό έγγραφο της γερμανικής κυβέρνησης και αναφέρει αυτά τα σενάρια για κοινή επένδυση Βερολίνου και Πεκίνου στον Πειραιά. Το εν λόγω έγγραφο αναφέρει πως η κινεζική επένδυση στο λιμάνι του Αμβούργου θα μπορούσε να είναι μόνον η αρχή για την είσοδο της Cosco σε μεγάλα κοινά επενδυτικά σχέδια με τη Γερμανία.

Οπως άλλωστε φαίνεται πως προκύπτει από κυβερνητικά στοιχεία που παραθέτει και η ιστοσελίδα taggeschau.de του πρώτου προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασης, ο κινεζικός κρατικός κολοσσός δεν προτίθεται να σταματήσει μόνο στην ανάληψη μέρους του μετοχικού κεφαλαίου του λιμανιού του Αμβούργου, αλλά θα μπορούσαν να ακολουθήσουν κι άλλα γερμανοκινεζικά επενδυτικά σχέδια σε άλλα κρίσιμα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Σύμφωνα με την εν λόγω δημοσιογραφική έρευνα, η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο μιας νέας διευρυμένης στρατηγικής γερμανοκινεζικής συνεργασίας εκτός γερμανικών συνόρων, στις περιοχές της Βαλτικής Θάλασσας αλλά και της Μεσογείου. Δεν υπάρχει, ωστόσο, καμία επίσημη επιβεβαίωση αλλά ούτε και διάψευση μετά τη διαρροή των σχετικών πληροφοριών. Μάλιστα ήδη από το 2020 η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου HHLA με την Cosco και στο κομβικής σημασίας για τις διεθνείς μεταφορές λιμάνι του Πειραιά, όπου η κινεζική εταιρεία είναι ήδη πλειοψηφικός μέτοχος. Αντίστοιχες επενδυτικές ευκαιρίες φαίνεται επίσης να εξετάζονται και για λιμάνια στην εμβληματική πόλη Γκντανσκ και στην Γκντίνια. Προς το παρόν, πάντως, τόσο η γερμανική κυβέρνηση όσο και η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού του Αμβούργου δεν επιβεβαιώνουν αλλά ούτε διαψεύδουν το αποκλειστικό ρεπορτάζ.

Η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο μιας νέας διευρυμένης στρατηγικής γερμανοκινεζικής συνεργασίας.

Για την περίπτωση επενδύσεων ειδικότερα στη Μεσόγειο και συνεπώς στον Πειραιά εκπρόσωπος της γερμανικής επενδυτικής πλευράς ανέφερε ότι δεν σχολιάζει «φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά». Ως προς το μέλλον της στρατηγικής σχέσης Κίνας – Γερμανίας, ανέφερε επίσης ότι δεν μπορούν να δοθούν πληροφορίες για το περιεχόμενο συμβάσεων και άλλων συμφωνιών με εταίρους.

Ολα δείχνουν πάντως ότι δρομολογούνται διαφόρων ειδών «μνημόνια συνεργασίας» ανάμεσα στη δεύτερη οικονομία του κόσμου και τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Γεγονός είναι ότι έπειτα από διαπραγματεύσεις και έντονες εντάσεις μεταξύ έξι αρμόδιων υπουργείων και της καγκελαρίας, η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε τελικά σχέδιο για τη συμμετοχή της Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου με μερίδιο ύψους 24,9% και όχι 35%, όπως αρχικά είχε προταθεί.

Τα αρμόδια υπουργεία ήταν εκείνα που είχαν χαρακτηρίσει εξαιρετικά υψηλό ποσοστό το 35% και όπως είχαν επισημάνει, θα προσέφερε «δυνατότητες εκβιασμού» στον κινεζικό κολοσσό, όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ. Τέλος, σύμφωνα με τα δημοσιογραφικά στοιχεία, ήδη το 2020 και το 2021 οι δύο εταιρείες, Cosco και HHLA, είχαν συνάψει δύο μη δεσμευτικά από νομικής άποψης «μνημόνια συνεργασίας». Αυτά προέβλεπαν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα «κοινής συνεννόησης για πιθανά μελλοντικά έργα και συνεργασίες στο πλαίσιο μιας στρατηγικής εταιρικής σχέσης». Σημειωτέον ότι η εν λόγω συμφωνία με την Cosco επετεύχθη τον Οκτώβριο έπειτα από πιέσεις που άσκησε ο Γερμανός καγκελάριος Ολαφ Σολτς, που προώθησε και τη σχετική συμβιβαστική λύση. Ολα δείχνουν πως η Γερμανία αναζητεί επίμονα συμμάχους και εταίρους μετά τη ρήξη στη μακροχρόνια στρατηγική της συμμαχία με τη Ρωσία και τα συνεπακόλουθα προβλήματα που καταφέρουν αλλεπάλληλα πλήγματα στην οικονομία της. Οι επιδιώξεις του Βερολίνου ήταν, άλλωστε, σαφείς την περίοδο που επετεύχθη η συμβιβαστική λύση για το λιμάνι του Αμβούργου καθώς ακολούθησε η επίσκεψη του Γερμανού καγκελαρίου στο Πεκίνο συνοδεία πολλών επιχειρηματιών.

Διεθνή μέσα ενημέρωσης σχολιάζουν πως για τη Γερμανία η Κίνα αποτελεί παράλληλα ενδεχόμενη λύση έναντι της ενεργειακής κρίσης. Από άλλη οπτική γωνία, πάντως, είναι γεγονός πως όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που η Ουάσιγκτον έχει ασκήσει και εξακολουθεί να ασκεί πιέσεις στους Ευρωπαίους προκειμένου να την ακολουθήσουν στον δρόμο της απομάκρυνσης από τη δεύτερη οικονομία στον κόσμο και να μη διευκολύνουν την ενίσχυση της θέσης της Cosco στη Γηραιά Ηπειρο. Είναι, ωστόσο, προφανές πως η Κίνα εξακολουθεί να επελαύνει στην Ευρώπη, στις υποδομές της και στην τεχνολογία της.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire