Η ρωσική οικονομία
Τα επιβατικά Ι.Χ. θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα
Κι ενώ οι δυτικές εταιρείες έχουν αποχωρήσει μαζικά από την αγορά της Ρωσίας, η χώρα προετοιμάζεται να επαναφέρει στην κυκλοφορία τη θρυλική φίρμα της περιόδου της Σοβιετικής Ενωσης, Moskvich, και να διασώσει θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα.
Η εν λόγω γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να αποχωρήσει από τη Ρωσία, πωλώντας έναντι συμβολικού τιμήματος τις δραστηριότητές της εκεί, αξίας 2,2 δισ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως ανέφερε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπγιάνιν, «η ξένη ιδιοκτήτρια αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιό της, αλλά εμείς δεν μπορούμε να αφήσουμε χιλιάδες εργαζομένους να μείνουν χωρίς δουλειά». Και διευκρίνισε ότι έλαβε την απόφαση να θέσει υπό τον έλεγχο του Δήμου της Μόσχας την ακίνητη περιουσία και να αναβιώσει την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με το ιστορικό εμπορικό σήμα Moskvich.
H Renault ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τις εργοστασιακές εγκαταστάσεις της στο Avtoframos. Παράλληλα, ανέφερε ότι πωλεί το 68% που διατηρούσε στη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Avtovaz ως αντίδραση στην εισβολή στην Ουκρανία. Οντας αντιμέτωπος ο Πούτιν με πρωτόγνωρο κύμα διεθνών κυρώσεων, έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην αυτοτέλεια και την αυτάρκεια της Ρωσίας, που παραπέμπει στο μοντέλο κατά την σοβιετική περίοδο. Στόχος του να περιφρουρήσει την οικονομία, ενώ οι προβλέψεις τη θέλουν να βυθίζεται το 2022 στη μεγαλύτερη ύφεση των τελευταίων σχεδόν 30 χρόνων. Υπό το πρίσμα αυτό η ανακοίνωση του Σομπγιάνιν δηλώνει και την επιστροφή στις ρίζες του εργοστασίου, μια και αρχικά οι εγκαταστάσεις της Renault είχαν τη μορφή κοινοπραξίας με τις δημοτικές αρχές στην πρώην μονάδα Moskvich το 1998. Η Avtovaz κατασκευάζει τα εμβληματικά οχήματα Lada, ένα ακόμα εμπορικό σήμα άρρηκτα συνδεδεμένο με την ΕΣΣΔ. Επίσης, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, υπήρχαν απειράριθμα ανέκδοτα σχετικά με την αξιοπιστία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις του. Στη δεκαετία του 1930 ξεκίνησε να λειτουργεί το εργοστάσιο Moskvich και παρήγαγε οχήματα Ford, ενώ στη συνέχεια και μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο κατασκεύαζε το ομώνυμο μοντέλο.
Ο δήμαρχος της Μόσχας ανακοί- νωσε ότι στα σχέδιά του είναι να κατασκευάζονται αρχικά κλασικά μοντέλα και αργότερα ηλεκτρικά.
Κι αυτό κατέστη δυνατό, αφού απέκτησε μια γραμμή παραγωγής από εργοστάσιο της Opel στη Γερμανία, ενώ τα αυτοκίνητα Moskvich ήταν πολύ δημοφιλή σε όλη τη Σοβιετική Ενωση επί δεκαετίες. Με την κατάρρευση του κομμουνισμού το 1991 το εργοστάσιο δυσκολευόταν να σταθεί στα πόδια του, το 2002 κήρυξε πτώχευση και κατόπιν ρευστοποιήθηκαν τα περιουσιακά στοιχεία. Το 2005, ωστόσο, ξεκίνησε η παραγωγή της Renault και μετά η τελευταία απέκτησε το μερίδιό της στην Avtovaz, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας. Μεταξύ των μοντέλων που κατασκευάζονταν εκεί ήταν τα Duster, Kaptur και Nissan Terrano για την αγορά της Ρωσίας. Η παραγωγική ικανότητα έφθανε τα 180.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ χθες ο δήμαρχος της Μόσχας ανέφερε ότι στα σχέδιά του είναι να κατασκευάζονται κλασικά αυτοκίνητα στις εγκαταστάσεις αυτές και αργότερα ηλεκτρικά.
BLOOMBERG
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire