ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

vendredi 13 décembre 2019

Η ΨΗΦΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ

Stephanos Constantinides
Η Βουλή των Ελλήνων αποφάσισε επιτέλους να υιοθετήσει τον νόμο παροχής ψήφου στους Έλληνες της Διασποράς. Με 103 περιορισμούς και 103 γραφειοκρατικές δικλείδες ασφαλείας! Τα φοβικά σύνδρομα του ελλαδικού πολιτικού συστήματος και οι μικροκομματικοί υπολογισμοί εκφράστηκαν όλο αυτό το διάστημα στις συζητήσεις που έγιναν και φυσικά αποτυπώθηκαν και στο νόμο. Η Ελλάδα είναι μια από τις τελευταίες χώρες στον κόσμο που δίνει αυτή την δυνατότητα στη Διασπορά της. Που θα έπρεπε να ήταν η πρώτη, μια και το νεοελληνικό κράτος είναι, εν μέρει τουλάχιστον, δημιούργημα αυτής της Διασποράς.
Για να φανούν όσα έγραψα παραπάνω θα δώσω το δικό μου παράδειγμα σε σχέση με τη Γαλλία. Μου δόθηκε η γαλλική υπηκοότητα λίγο πριν φύγω από τη χώρα αυτή πριν πολλά χρόνια. Έκτοτε η Γαλλία μου επιτρέπει να ψηφίζω σε όλες τις εκλογές στο γαλλικό Προξενείο του Μόντρεαλ χωρίς απολύτως καμιά από όλες αυτές τις περιοριστικές γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα απαιτούνται για τους Έλληνες του εξωτερικού! Με μόνο το γαλλικό μου διαβατήριο ή μια προξενική ταυτότητα και αυτόματη εγγραφή μου στους εκλογικούς καταλόγους, ψηφίζω όπως όλοι οι Γάλλοι πολίτες.
Να σημειώσω ότι στην Κύπρο η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη!
Δεν θέλω να υπερασπιστώ την Διασπορά. Δεν είναι ούτε καλύτερη, ούτε χειρότερη από τους Ελλαδικούς. Έχει και αυτή τα προβλήματα της, τις αδυναμίες και τις μικρότητες της. Την έχω ζήσει, την έχω μελετήσει και έχω γράψει πολλαπλά κριτικά άρθρα γι΄αυτήν. Όμως τα φοβικά σύνδρομα του ελληνικού πολιτικού συστήματος απέναντι της είναι άνευ προηγουμένου, δεν τα συναντά κανείς σε κανένα άλλο πολιτικό σύστημα άλλης χώρας απέναντι στη Διασπορά της.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire