Το λιμάνι του πόθου
Αμερικανική στρατιωτική κινητικότητα
καταγράφεται από τις αρχές της εβδομάδας στην Αλεξανδρούπολη,
σηματοδοτώντας το πέραν του Ατλαντικού ενδιαφέρον για το γεωστρατηγικής
σημασίας λιμάνι της ακριτικής πόλης ενόψει της δημοσιοποίησης, εκτός
απροόπτου, το αμέσως επόμενο διάστημα του διεθνούς διαγωνισμού για την
εγκατάσταση ιδιώτη επενδυτή.
Την Τρίτη αγκυροβόλησε το πολεμικό πλοίο «USNS Carson City» και χθες μετέβη και συναντήθηκε με τις τοπικές αρχές ο διοικητής των αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη, αντιστράτηγος Κρίστοφερ Καβόλι. Ο διαγωνισμός για την πώληση του λιμανιού είναι έτοιμος, οι μνηστήρες, αν κρίνουμε από το κατά καιρούς διπλωματικό πήγαιν’-έλα, πολλοί και ισχυροί (ΗΠΑ, Κίνα, Ρωσία, Αραβες κ.ά.) και μένει να δούμε ποιος τελικά θα «ναυλοχήσει». Μέχρι τώρα οι Αμερικανοί και πίσω τους οι σύμμαχοί τους (ΝΑΤΟ) είναι αυτοί που εμφανίζονται να το θέλουν περισσότερο, για εμπορικούς και στρατιωτικούς λόγους, τόσο σοβαρούς που να μην επιτρέψουν σε άλλον να ρίξει άγκυρα, κάτι που με κάθε ευκαιρία διαμηνύουν μέσω αξιωματούχων τους (Πάιατ).
Το «πάθημα» της Θεσσαλονίκης με το εκεί λιμάνι δείχνει να τους έχει γίνει μάθημα. Αρχής γενομένης από το λιμάνι, διά της ακριτικής αυτής πόλης σχεδιάζεται ο αποκαλούμενος «χερσαίος Ελλήσποντος», ο δίαυλος δηλαδή που θα συνδέει τη Μεσόγειο με τη Μαύρη Θάλασσα παρακάμπτοντας τα Στενά του Βοσπόρου, που αποτελούν βραχνά, λόγω κόστους και καθυστερήσεων, για το παγκόσμιο εμπόριο, αλλά και για τις ΗΠΑ και τη Δύση γενικότερα στους στρατιωτικούς τους σχεδιασμούς.
Διά της ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Μπουργκάς της Βουλγαρίας, εμπορεύματα, στρατεύματα και στρατιωτικός εξοπλισμός θα φτάνουν στη Μαύρη Θάλασσα σε ελάχιστες ώρες, αντί για τις 3-4 ημέρες που χρειάζονται για να διασχίσουν τον Βόσπορο. Στρατιωτικές και μεταφορικές ισορροπίες μεταβάλλονται. Εχουν και έναν επιπλέον λόγο οι Αμερικανοί να θέλουν περισσότερο απ’ όλους τους άλλους αυτό το λιμάνι: στα ανοιχτά του θα εγκαταστήσουν πλωτή εξέδρα υγροποίησης φυσικού αερίου (τους), το οποίο μέσω του αγωγού TAP θα φεύγει προς την κεντρική και δυτική Ευρώπη. Είναι, επομένως, απαραίτητη και η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκεί στρατιωτική παρουσία τους. Το κέρδος για την Αλεξανδρούπολη και την Ελλάδα γενικότερα είναι ότι μπαίνουν για τα καλά στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών και των ενεργειακών κόμβων.
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 8 Νοεμβρίου 2019
Την Τρίτη αγκυροβόλησε το πολεμικό πλοίο «USNS Carson City» και χθες μετέβη και συναντήθηκε με τις τοπικές αρχές ο διοικητής των αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη, αντιστράτηγος Κρίστοφερ Καβόλι. Ο διαγωνισμός για την πώληση του λιμανιού είναι έτοιμος, οι μνηστήρες, αν κρίνουμε από το κατά καιρούς διπλωματικό πήγαιν’-έλα, πολλοί και ισχυροί (ΗΠΑ, Κίνα, Ρωσία, Αραβες κ.ά.) και μένει να δούμε ποιος τελικά θα «ναυλοχήσει». Μέχρι τώρα οι Αμερικανοί και πίσω τους οι σύμμαχοί τους (ΝΑΤΟ) είναι αυτοί που εμφανίζονται να το θέλουν περισσότερο, για εμπορικούς και στρατιωτικούς λόγους, τόσο σοβαρούς που να μην επιτρέψουν σε άλλον να ρίξει άγκυρα, κάτι που με κάθε ευκαιρία διαμηνύουν μέσω αξιωματούχων τους (Πάιατ).
Το «πάθημα» της Θεσσαλονίκης με το εκεί λιμάνι δείχνει να τους έχει γίνει μάθημα. Αρχής γενομένης από το λιμάνι, διά της ακριτικής αυτής πόλης σχεδιάζεται ο αποκαλούμενος «χερσαίος Ελλήσποντος», ο δίαυλος δηλαδή που θα συνδέει τη Μεσόγειο με τη Μαύρη Θάλασσα παρακάμπτοντας τα Στενά του Βοσπόρου, που αποτελούν βραχνά, λόγω κόστους και καθυστερήσεων, για το παγκόσμιο εμπόριο, αλλά και για τις ΗΠΑ και τη Δύση γενικότερα στους στρατιωτικούς τους σχεδιασμούς.
Διά της ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Μπουργκάς της Βουλγαρίας, εμπορεύματα, στρατεύματα και στρατιωτικός εξοπλισμός θα φτάνουν στη Μαύρη Θάλασσα σε ελάχιστες ώρες, αντί για τις 3-4 ημέρες που χρειάζονται για να διασχίσουν τον Βόσπορο. Στρατιωτικές και μεταφορικές ισορροπίες μεταβάλλονται. Εχουν και έναν επιπλέον λόγο οι Αμερικανοί να θέλουν περισσότερο απ’ όλους τους άλλους αυτό το λιμάνι: στα ανοιχτά του θα εγκαταστήσουν πλωτή εξέδρα υγροποίησης φυσικού αερίου (τους), το οποίο μέσω του αγωγού TAP θα φεύγει προς την κεντρική και δυτική Ευρώπη. Είναι, επομένως, απαραίτητη και η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκεί στρατιωτική παρουσία τους. Το κέρδος για την Αλεξανδρούπολη και την Ελλάδα γενικότερα είναι ότι μπαίνουν για τα καλά στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών και των ενεργειακών κόμβων.
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 8 Νοεμβρίου 2019
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire