Θα περιορίσει τον χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνας - Θεσσαλονίκης κατά 25 λεπτά
Της Αλεξάνδρας Κασσίμη
Χρειάστηκαν 16 ολόκληρα χρόνια για τη διάνοιξη της σήραγγας του Καλλιδρόμου, η οποία εγκαινιάστηκε χθες και αναμένεται να περιορίσει τον χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης κατά 25 λεπτά. Το έργο αποτελεί τμήμα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Τιθορέας - Λειανοκλαδίου - Δομοκού που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες 200 χλμ./ώρα, περιορίζοντας κατά μία ώρα τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η διαδρομή θα πραγματοποιείται το 2015 σε 3,5 ώρες με την ολοκλήρωση και του τμήματος Τιθορέα - Δομοκός. Με την παράδοση στην κυκλοφορία σε δύο χρόνια περίπου του δεύτερου τμήματος (Τιθορέα - Δομοκός) θα έχει ολοκληρωθεί ο άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, επαναφέροντας την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη, όπως δήλωσε κατά τη διάνοιξη της σήραγγας Καλλιδρόμου, ο γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου Ανάπτυξης Ν. Σταθόπουλος.
Η σήραγγα του Καλλιδρόμου περιλαμβάνει δύο σήραγγες συνολικού μήκους 18 χλμ., γέφυρες μήκους 506 μ., ενώ το κόστος του έργου διαμορφώθηκε στα 354 εκατ. ευρώ (χρηματοδότηση από Β΄ ΚΠΣ, Γ΄ ΚΠΣ, ΕΣΠΑ).
Το έργο που υπολείπεται, η διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας - Λειανοκλαδίου αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι (ορεινός όγκος του Μπράλου) της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 56 χλμ., με νέα διπλή γραμμή 54 χλμ. Η νέα χάραξη ξεκινά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με τη δίδυμη σήραγγα (9,2 χλμ.) και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή, μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού, καταλήγει στον σιδηροδρομικό σταθμό Λειανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Οθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,3 χλμ. η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω του οροπεδίου του Δομοκού (από την αποξηραμένη λίμνη Ξυνιάδας) κατέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού καταλήγοντας στη Θεσσαλική πεδιάδα και τον σιδηροδρομικό σταθμό Δομοκού.
Το συνολικό έργο της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας - Λειανοκλαδίου - Δομοκού περιλαμβάνει 106 χλμ. διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, 4 σήραγγες μονής γραμμής (συνολικά 30,8 χλμ.), 12 σήραγγες διπλής γραμμής (συνολικά 4,49 χλμ.), 49 σιδηροδρομικές γέφυρες μήκους 6 χλμ., 32 ανισόπεδες διαβάσεις μήκους 2,7 χλμ., δύο νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς (Μώλος και Αγιος Στέφανος), δύο νέες στάσεις (Αγγείες, Θαυμακό) και την ανακαίνιση των σταθμών Τιθορέας, Λειανοκλαδίου, Δομοκού.
«Μια πολύ σημαντική στιγμή για ένα έργο που έχει ξεκινήσει από τα τέλη της δεκαετίας του ’90» χαρακτήρισε τη διάνοιξη του Καλλιδρόμου ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Στ. Καλλογιάννης, που αναφερόμενος στις τεχνικές δυσκολίες του έργου είπε ότι, λόγω δύσκολης γεωλογίας της περιοχής «η εργολαβία έφτασε μέχρι το 2003 και σταμάτησε με υλοποιημένο μόνο το1/3 του έργου, που ξαναδημοπρατήθηκε και ξεκίνησε το 2007».
Πηγή: Η Καθημερινή
Δημοσιεύτηκε στις 23/05/2013
Της Αλεξάνδρας Κασσίμη
Χρειάστηκαν 16 ολόκληρα χρόνια για τη διάνοιξη της σήραγγας του Καλλιδρόμου, η οποία εγκαινιάστηκε χθες και αναμένεται να περιορίσει τον χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης κατά 25 λεπτά. Το έργο αποτελεί τμήμα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Τιθορέας - Λειανοκλαδίου - Δομοκού που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες 200 χλμ./ώρα, περιορίζοντας κατά μία ώρα τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η διαδρομή θα πραγματοποιείται το 2015 σε 3,5 ώρες με την ολοκλήρωση και του τμήματος Τιθορέα - Δομοκός. Με την παράδοση στην κυκλοφορία σε δύο χρόνια περίπου του δεύτερου τμήματος (Τιθορέα - Δομοκός) θα έχει ολοκληρωθεί ο άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, επαναφέροντας την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη, όπως δήλωσε κατά τη διάνοιξη της σήραγγας Καλλιδρόμου, ο γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου Ανάπτυξης Ν. Σταθόπουλος.
Η σήραγγα του Καλλιδρόμου περιλαμβάνει δύο σήραγγες συνολικού μήκους 18 χλμ., γέφυρες μήκους 506 μ., ενώ το κόστος του έργου διαμορφώθηκε στα 354 εκατ. ευρώ (χρηματοδότηση από Β΄ ΚΠΣ, Γ΄ ΚΠΣ, ΕΣΠΑ).
Το έργο που υπολείπεται, η διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας - Λειανοκλαδίου αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι (ορεινός όγκος του Μπράλου) της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 56 χλμ., με νέα διπλή γραμμή 54 χλμ. Η νέα χάραξη ξεκινά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με τη δίδυμη σήραγγα (9,2 χλμ.) και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή, μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού, καταλήγει στον σιδηροδρομικό σταθμό Λειανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Οθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,3 χλμ. η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω του οροπεδίου του Δομοκού (από την αποξηραμένη λίμνη Ξυνιάδας) κατέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού καταλήγοντας στη Θεσσαλική πεδιάδα και τον σιδηροδρομικό σταθμό Δομοκού.
Το συνολικό έργο της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας - Λειανοκλαδίου - Δομοκού περιλαμβάνει 106 χλμ. διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, 4 σήραγγες μονής γραμμής (συνολικά 30,8 χλμ.), 12 σήραγγες διπλής γραμμής (συνολικά 4,49 χλμ.), 49 σιδηροδρομικές γέφυρες μήκους 6 χλμ., 32 ανισόπεδες διαβάσεις μήκους 2,7 χλμ., δύο νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς (Μώλος και Αγιος Στέφανος), δύο νέες στάσεις (Αγγείες, Θαυμακό) και την ανακαίνιση των σταθμών Τιθορέας, Λειανοκλαδίου, Δομοκού.
«Μια πολύ σημαντική στιγμή για ένα έργο που έχει ξεκινήσει από τα τέλη της δεκαετίας του ’90» χαρακτήρισε τη διάνοιξη του Καλλιδρόμου ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Στ. Καλλογιάννης, που αναφερόμενος στις τεχνικές δυσκολίες του έργου είπε ότι, λόγω δύσκολης γεωλογίας της περιοχής «η εργολαβία έφτασε μέχρι το 2003 και σταμάτησε με υλοποιημένο μόνο το1/3 του έργου, που ξαναδημοπρατήθηκε και ξεκίνησε το 2007».
Πηγή: Η Καθημερινή
Δημοσιεύτηκε στις 23/05/2013
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire