Μέχρι τώρα τα περισσότερα bots – όπως η Siri της Apple ή αυτά που είναι ενσωματωμένα στο Messenger του Facebook – έχουν την ικανότητα να κάνουν σύντομες συνομιλίες και να εκτελούν απλούστερες εργασίες, όπως να καλέσουν ένα ταξί, να παραγγείλουν μία πίτσα ή να κλείσουν τραπέζι σε ένα εστιατόριο.
Στόχος των επιστημόνων είναι η δημιουργία πιο εξελιγμένων bots που θα «σκέφτονται», θα συνομιλούν και θα διαπραγματεύονται όπως ένας άνθρωπος για πιο πολύπλοκα πράγματα, όπως η ενοικίαση ή η αγορά ενός ακινήτου, έτσι ώστε να αποτελέσουν μελλοντικά τους ιδανικούς ψηφιακούς προσωπικούς βοηθούς των χρηστών.
Οι ερευνητές της ομάδας τεχνητής νοημοσύνης του Facebook Μάικ Λιούις και Ντρουβ Μπάτρα ανέφεραν, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο και το New Scientist, ότι κατόρθωσαν να φτιάξουν τα bots που διαπραγματεύονται χρησιμοποιώντας ως εργαλείο εκπαίδευσης μια βάση δεδομένων με πάνω από 5.000 συζητήσεις μεταξύ ανθρώπων.
Οι ερευνητές δημιούργησαν πολλά σενάρια διαπραγμάτευσης και έδειξαν ότι τα bots -που έχουν εφοδιασθεί με την τέχνη της παραπλάνησης- μπορούν να είναι σκληροί διαπραγματευτές στην αρχή (απορρίπτοντας τις αρχικές προσφορές), αλλά και δεόντως συμβιβαστικά στο τέλος (αποδεχόμενα π.χ. την αρχική προσφορά που είχαν απορρίψει), προκειμένου να υπάρξει τελική συμφωνία – μία πρακτική που οι άνθρωποι ακολουθούν συχνά.
Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτή η συμβιβαστική συμπεριφορά δεν διδάχθηκε στα bots από τους προγραμματιστές, αλλά την ανακάλυψαν μόνα τους στην πορεία της διαπραγμάτευσης, ως μια αποτελεσματική μέθοδο επίτευξης των στόχων τους.
Πηγή: www.patrasevents.gr
Δημοσιεύτηκε στις 17/06/2017
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire