ΚΑΠΤΕΝ ΓΟΥΕΙ: ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΩΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ
Δόθηκε χθες το έναυσμα για ένα νέο γύρο επενδύσεων στην Ελλάδα από την κινέζικη Cosco.
Κατά την διάρκεια των εγκαινίων του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του προέδρου του κινέζικου ομίλου Γουέι Τζιαφού ( ευρύτερα γνωστός ως «κάπτεν Γουέι») έγινε γνωστό πως οι Κινέζοι πέρα από τις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για επένδυση 224 εκατ. ευρώ στην δυτική πλευρά του λιμένα ενδιαφέρονται για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ.
Ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ ξεκινά μέσα στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και οι δεσμευτικές προσφορές σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ θα έχουν υποβληθεί έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2014 ώστε να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Επίσης ο κ. Τζιαφού γνωστοποίησε ότι η Cosco ενδιαφέρεται και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η πώληση της οποίας δρομολογείται άμεσα.
Η ελληνική κυβέρνηση όπως τόνισε ο πρωθυπουργός με τις εν εξελίξει επενδύσεις εκτιμά ότι το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να “συμπεριληφθεί στα πέντε πρώτα λιμάνια της Ευρώπης από άποψη δυναμικότητας” κυνηγώντας στη συνέχεια την πρωτιά.
Ειδικότερα η Cosco έχει ήδη ολοκληρώσει επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ .
Αυτή την περίοδο ο κινέζικος όμιλος και η ελληνική κυβέρνηση βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για μια νέα συμφωνία, η οποία- αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί κι από τις αρμόδιες κοινοτικές αρχές στην Ευρώπη- θα αφορά σε επένδυση επί πλέον 224 εκ. ευρώ από την Cosco στη δυτική πλευρά του λιμανιού.
H συγκεκριμένη επένδυση θα οδηγήσει πράγματι σε 500 νέες θέσεις εργασίας μόνιμες κι άλλες 200 θέσεις εργασίας, για τα τρία χρόνια όσο δηλαδή θα διαρκέσει η κατασκευή.
“Έτσι, το λιμάνι του Πειραιά μπορεί, στην πλήρη του ανάπτυξη- και μαζί με την νέα επένδυση που τώρα διαπραγματευόμαστε- να αποκτήσει δυναμικότητα 7,0 εκ. τόνων (ΤΕUS), επενδύσεις 580 εκ. ευρώ, θέσεις εργασίας που τελικά θα ξεπεράσουν τις 3000”, πρόσθεσε ο κ. Σαμαράς.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του κινέζικού ομίλου «κάπτεν Γουέι», αφού δήλωσε ότι «η Cosco είναι μέλος της πορείας της Ελλάδας προς την ανάπτυξη και τη σταθερότητα» τόνισε ότι η Cosco «θα αυξήσει τη ροή εμπορευμάτων προς την Ελλάδα, θα φέρουμε περισσότερα φορτία, τα οποία θα προωθούμε στην Ευρώπη μέσω των σιδηροδρόμων, για τους οποίους εκδηλώσαμε ενδιαφέρον στη συνάντησή μας με τον πρωθυπουργό». Επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζουν και νέα επένδυση στον προβλήτα 3, στο δυτικό τμήμα που θα αυξήσει τα εμπορευματοκιβώτια που διακινούνται.
Όπως διευκρίνισε “είχαμε τη στήριξη της κυβέρνησης, των συνδικάτων και όλων των Ελλήνων για να κάνουμε αυτό το έργο. Τον πρώτο χρόνο είχαμε 116.000 εμπορευματοκιβώτια, το 2012 φθάσαμε τα 2,1 εκατ. και το 2013 θα φθάσουμε στα 2,5 εκατομμύρια, με πάνω από 1.000 εργαζομένους να απασχολούνται στις εγκαταστάσεις μας”.
“Οι δύο χώρες θα πλησιάζουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους”, κατέληξε .
Πηγή: www.imerisia.gr
Δημοσιεύτηκε στις 26/06/2013
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire