Γερμανοτουρκικός άξονας στα αεροδρόμια
Μεγάλα ονόματα, αλλά και μεγάλους
απόντες περιείχε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση των
περιφερειακών αεροδρομίων. Ο διαγωνισμός προσέλκυσε επενδυτές από
Τουρκία, Γαλλία, Γερμανία, Ισραήλ, Ελβετία, Αργεντινή, Κροατία, ΗΠΑ,
Ρωσία και... Ελλάδα, οι οποίοι συνέστησαν 11 σχήματα. Από την πρώτη φάση
του διαγωνισμού ξεχωρίζουν τα ακόλουθα:
**Δύο σχήματα έχουν επικεφαλής τουρκικές εταιρείες. Το πρώτο σχήμα είναι η κοινοπραξία Global Liman Isletmeleri, η οποία διαχειρίζεται λιμάνια και προβλήτες κρουαζιερόπλοιων στην Τουρκία (π.χ. Αττάλεια) μαζί με τη γερμανική Flughafen Munchen. Το δεύτερο σχήμα είναι η TAV, η οποία μετέχει στη διαχείριση αεροδρομίων σε αρκετές χώρες (Τουρκία, Σκόπια και Γεωργία), έχοντας έντονη παρουσία στον κατασκευαστικό τομέα.
**Η διπλή εκπροσώπηση του Ομίλου Κοπελούζου. Ο γνωστός επιχειρηματίας μετέχει ουσιαστικά σε δύο σχήματα, άμεσα και έμμεσα. Το πρώτο είναι η κοινοπραξία της γερμανικής Fraport (λειτουργεί συνολικά 13 αεροδρόμια, με κυριότερο της Φρανκφούρτης) με τον Ομιλο Κοπεζούλου, αλλά και με την αυτόνομη κάθοδο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», στο οποίο κατέχει το 4,99% του μετοχικού κεφαλαίου. Πιθανότατα, την κάθοδο του «Ελ. Βενιζέλος» στο διαγωνισμό ενέκριναν και οι νέοι βασικοί μέτοχοι, οι Καναδοί της PSP.
***Πέρα από τη Fraport, το μεγάλο όνομα που κατέβηκε στο διαγωνισμό είναι η Vinci, η οποία συνέστησε κοινοπραξία με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Η Vinci ανέλαβε πρόσφατα τη διαχείριση και των πορτογαλικών αεροδρομίων. Vinci και ΕΛΛΑΚΤΩΡ αναμένεται να «χτυπήσουν» και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης.
**Ισχυρά σχήματα θεωρούνται από την αεροπορική αγορά η κοινοπραξία του αεροδρομίου της Ζυρίχης με την ελληνοκυπριακή κατασκευαστική εταιρεία J&Ρ Αβαξ και η κοινοπραξία Corporation America και της ΜΕΤΚΑ. Ο αργεντίνικος όμιλος Corporation America ξεκίνησε ως βιομηχανία κλωστοϋφαντουργίας, για να φθάσει σήμερα να διαχειρίζεται 49 αεροδρόμια σε Λατινική Αμερική και Ευρώπη.
**Συμμετοχές κατατέθηκαν ακόμα από το αεροδρόμιο της Νίκαιας (Aeroports de la Cote d'Azur), από την ισραηλινή Engelinvest Israel Ltd., η οποία δραστηριοποιείται στον κτηματομεσιτικό τομέα, και από την κροατική Agrokor Development (αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία στην Κροατία, με ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων) με τη ρωσική Novarort (μετέχει στη διαχείριση ρωσικών αεροδρομίων).
**Αυτόνομα εξεδήλωσε ενδιαφέρον η αμερικανική Advent, η οποία διαχειρίζεται κεφάλαια.
**Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο διαγωνισμό δεν κατέβηκαν ισπανικές και κινεζικές εταιρείες (ίσως οι Κινέζοι ενδιαφέρονται μονάχα για το «Ελ. Βενιζέλος» και το Καστέλι της Κρήτης), αλλά και γνωστές εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων, όπως η Aeroports de Paris.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire