Τόνια Τσακίρη
Πριν από μερικούς μήνες οι
καταναλωτές παγκοσμίως και στην Ελλάδα κατέβαλλαν συχνά τις οικονομίες
τους για να αγοράσουν tablets και μάλιστα για να τα ανανεώσουν σύντομα.
Τώρα όμως αυτή η κατάσταση αλλάζει και τα tablets φαίνεται να υποχωρούν
στη ζήτηση. Ειδικότερα, καθοδική πορεία ακολουθεί η παγκόσμια αγορά των
tablets, με τις πωλήσεις να υποχωρούν την περίοδο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου
κατά 12,6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και να κατέρχονται στα 48,7
εκατ. τεμάχια. Η συνεχιζόμενη πτώση της αγοράς για τέταρτο συνεχές
τρίμηνο είναι ενδεικτική της μεταβατικής φάσης στην οποία βρίσκεται η
προϊοντική κατηγορία των tablets.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, οι οποίες σχετίζονται
τόσο με τον διογκούμενο ανταγωνισμό από άλλες συσκευές όσο και με την
έλλειψη καινοτομίας από πλευράς κατασκευαστών και με την «ανομβρία» νέων
μοντέλων, αποτυπώνονται και στα μεγέθη του τρίτου τριμήνου.
Επιπλέον ο μεγαλύτερος κύκλος ζωής των συσκευών και κυρίως ο
ανταγωνισμός από εναλλακτικές συσκευές όπως τα smartphones με μεγάλη
οθόνη και τα πολύ λεπτά και ελαφρά laptops είναι από τους βασικούς
παράγοντες που στριμώχνουν την αγορά των tablets στα σχοινιά. Σύμφωνα
άλλωστε με όσα αναφέρει η IDC, οι καταναλωτές πλέον κρατούν μια συσκευή
tablet για περισσότερο από τέσσερα χρόνια.
Σύμφωνα με σχόλια των αναλυτών της IDC, σε σχετικό report για την
παγκόσμια αγορά tablet κατά το τρίτο τρίμηνο του 2015, καθώς οι ώριμες
αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Δυτικής Ευρώπης και της Ασίας/Ειρηνικού
μετρούν ήδη περισσότερα από 100 εκατ. συσκευές tablets έκαστη, τα
περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης της κατηγορίας είναι στενά.
Υπό αυτά τα δεδομένα οι αναλυτές της εταιρείας υπογραμμίζουν μεν
ότι τα tablets έχουν σίγουρα μια θέση στην αγορά των συσκευών,
προσθέτουν ωστόσο ότι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τα smartphones τόσο
σε επίπεδο μεγέθους οθόνης όσο και σε επίπεδο χαρακτηριστικών καθιστά
αυτή τη θέση όλο και πιο ασαφή.
Η αποδυνάμωση των ηγετών
Ετερο χαρακτηριστικό στοιχείο της παγκόσμιας αγοράς των tablets
ήταν η αποδυνάμωση των δύο ηγετών του κλάδου, της Apple και της Samsung,
οι οποίες είδαν τα μερίδια αγοράς τους να περιορίζονται. Σύμφωνα με τα
προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, η Apple διατήρησε την πρώτη θέση, αν
και, όπως σχολιάζει η εταιρεία, «οι εποχές που το iPad θεωρούνταν το απόλυτο tablet έχουν μάλλον περάσει».
Πάντως οι αναλυτές σημειώνουν ότι η επικείμενη έλευση του iPad Pro δεν
αποκλείεται να ταράξει τα νερά στον κλάδο δίνοντάς του νέα δυναμική. Η
Apple διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 9,9 εκατ. συσκευές έναντι 12,3 εκατ.
την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (πτώση 19,7%), με το μερίδιο αγοράς της
να διαμορφώνεται στο 20,3%.
Η κατέχουσα τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά Samsung είδε τις
πωλήσεις της να μειώνονται το εξεταζόμενο διάστημα κατά 17,1% και να
διαμορφώνονται σε 8 εκατ. τεμάχια, ενώ το μερίδιο της εταιρείας μειώθηκε
στο 16,5%.
Την τρίτη θέση υπερασπίστηκε η Lenovo διατηρώντας τη θέση της στην
παγκόσμια κατάταξη κατά το τρίτο τρίμηνο του 2015. Το καθοδικό ρεύμα της
αγοράς πάντως επηρέασε και την κινεζική επιχείρηση, η οποία κατάφερε να
διατηρήσει σταθερές τις πωλήσεις της (ενισχύθηκαν οριακά κατά 0,9%),
επίδοση η οποία απέχει ωστόσο από τους πολύ καλούς ρυθμούς των
προηγούμενων τριμήνων.
Η Asus, η οποία κατέγραψε πτώση πωλήσεων και μάλιστα κατά το
ποσοστό του 43,4%, κατέλαβε την τέταρτη θέση της διεθνούς κατάταξης για
το τρίτο τρίμηνο του 2015. Τέλος, η κινεζική Huawei κατάφερε να
ενισχύσει τις πωλήσεις της κατά το εντυπωσιακό 147,9% συμπληρώνοντας την
πεντάδα με τους κορυφαίους κατασκευαστές tablets για την περίοδο
Ιουνίου - Σεπτεμβρίου 2015.
Πηγή: www.tovima.gr
Δημοσιεύτηκε στις 31/10/2015
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire