Στο ναδίρ έφτασαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα μας... Πλέον
οι Έλληνες δεν είναι εξαρτημένοι από το αυτοκίνητό τους και δεν
ενδιαφέρονται να κυκλοφορούν με το τελευταίο μοντέλο της κάθε
εταιρείας. Αντίθετα, μάλιστα, η λογική τους έχει γυρίσει στη δεκαετία
του 1980, όταν το αυτοκίνητο θεωρούνταν... πολυτέλεια.
Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η εγχώρια αγορά καινούργιων επιβατικών
αυτοκινήτων κατέγραψε πτώση 6,4%, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής
Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA).
Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 30.364 επιβατικά αυτοκίνητα, συγκριτικά
με 32.431 την ίδια περίοδο πέρυσι. Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς,
«το γεγονός ότι ο ρυθμός συρρίκνωσης δείχνει σημάδια επιβράδυνσης
οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διόγκωση των εταιρικών πωλήσεων,
εξαιτίας των εξαιρετικά ενθαρρυντικών μηνυμάτων για ρεκόρ αφίξεων
τουριστών στη χώρα μας».
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζεται, το εύθραυστο πολιτικό περιβάλλον,
η ραγδαία αύξηση της ανεργίας, καθώς και η καθίζηση της καταναλωτικής
εμπιστοσύνης αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για συνέχιση της
επιδείνωσης της – ήδη χειμαζόμενης – αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στο σύνολο των πωλήσεων
η συμμετοχή των εταιρικών επιβατικών αυτοκινήτων, από τις αρχές
του έτους, ανήλθε σε 48,9% – από 40,4%, που ήταν την αντίστοιχη
περσινή περίοδο –, ποσοστό ενδεικτικό της υποχώρησης της ιδιωτικής
κατανάλωσης.
Για φέτος, οι εισαγωγείς αυτοκινήτων υπολογίζουν ότι θα πουληθούν
53.000 - 55.000 νέα αυτοκίνητα (δεν περιλαμβάνονται τα μεταχειρισμένα),
έναντι 58.482 το 2012.
Υπενθυμίζεται ότι το 2012 η Ελλάδα κατέκτησε την κορυφή, αλλά
από το... τέλος. Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου σημείωσε πέρυσι
τη μεγαλύτερη «βουτιά» στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Η ελληνική αγορά
συρρικνώθηκε κατά 40%, με τα άλλα «PIΙGS» να ακολουθούν:
Η Πορτογαλία έπεσε κατά 37,9%, η Κύπρος 24,6%, η Ιταλία 19,9%
και η Ισπανία 13,4%.
Το 2012 κυκλοφόρησαν για πρώτη πρώτη φορά 77.675 αυτοκίνητα
(καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) σημειώνοντας πτώση 38,5%.
Η πτώση ήταν ακόμη μεγαλύτερη αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2011,
σε σχέση με το 2010, είχε καταγραφεί μείωση 31,3%. Με άλλα λόγια,
μέσα σε δύο χρόνια, η ελληνική αγορά έχασε τα δύο τρίτα της αξίας της.
Στην Ευρώπη
Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη – και λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία σε
επίπεδο πενταμήνου – οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ε.Ε.
σημειώνουν πτώση 6,8%, καθώς διατέθηκαν 5 εκατ. Ι.Χ έναντι
5,4 εκατ. οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2012.
Μόλις πέντε χώρες εμφανίζονται με θετικό πρόσημο στις πωλήσεις
νέων ΙΧ στην Ε.Ε. και περιλαμβάνουν την Εσθονία – που σημείωσε
αύξηση 18% –, τη Μ. Βρετανία με 9,3%, τη Δανία με 6,9%, το Βέλγιο
με 3,9% και τη Νορβηγία με 2,4%.
Εν τω μεταξύ, οι ταξινομήσεις υποχώρησαν κατά 5,6% σε ετήσια βάση
τον Ιούνιο στα 1,13 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα, οδηγώντας σε μια πτώση
6,6% το πρώτο μισό του 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν
από την ACEA. Οι ταξινομήσεις τον Ιούνιο ήταν σχεδόν 25% χαμηλότερες
σε σχέση με πριν από έξι χρόνια.
Μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, η Fiat SpA είχε τις
χειρότερες επιδόσεις τον προηγούμενο μήνα, με πτώση σχεδόν 13%
στις ταξινομήσεις. Οι ταξινομήσεις της PSA Peugeot Citroen υποχώρησαν
κατά 11%, εκείνες της General Motors κατά 9,9% ενώ αυτές
της Nissan Motor κατά 12%.
Πηγή: Το Ποντίκι
Δημοσιεύτηκε στις 29/08/2013
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire