ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

mercredi 31 juillet 2013

Ισπανία - Στο τηλέφωνο μιλούσε ο οδηγός του «τρένου του θανάτου»

Ο 52χρονος Φρανσίσκο Χοσέ Γκαρσόν Αμο, οδηγός του μοιραίου τρένου


Οι έρευνες δείχνουν ότι ο οδηγός του μοιραίου τρένου στην Ισπανία μιλούσε στο τηλέφωνο και ανέπτυξε ταχύτητα 153 χιλιομέτρων ανά ώρα όταν συνέβη το σιδηροδρομικού δυστυχήματος στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στις 24 Ιουλίου, προκαλώντας τον θάνατο 79 ανθρώπων, σύμφωνα με τον Associated Press.


Σύμφωνα με το Ανώτατο Δικαστήριο της Γαλικίας, το «μαύρο κουτί» έδειξε ότι ο οδηγός μιλούσε στο τηλέφωνο με στέλεχος της σιδηροδρομικής εταιρείας Renfe και πιθανότατα συμβουλευόταν έγγραφα (ή έναν χάρτη) που κρατούσε στα χέρια του.

Το τρένο ανέπτυξε τη διπλάσια σχεδόν ταχύτητα από την επιτρεπόμενη. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι το τρένο είχε ταχύτητα 192 χιλιομέτρων/ώρα αλλά «δευτερόλεπτα» πριν συμβεί το μοιραίο δυστύχημα, ο οδηγός πάτησε το φρένο και μείωσε ταχύτητα.

Ο 52χρονος Φρανσίσκο Χοσέ Γκαρσόν Αμο, είχε αρνηθεί να απαντήσει στις ερωτήσεις των αστυνομικών την Παρασκευή όσο νοσηλευόταν σε νοσοκομείο και η υπόθεση πέρασε στη Δικαιοσύνη. Αφού έλαβε εξιτήριο από το νοσοκομείο το Σάββατο, ο Γκαρσόν οδηγήθηκε στο κρατητήριο και την Κυριακή το απόγευμα οδηγήθηκε για να καταθέσει ενώπιον δικαστή για τα αίτια της χειρότερης σιδηροδρομικής τραγωδίας που έχει σημειωθεί στην Ισπανία από το 1944.

Σε μία κεκλεισμένων των θυρών ακρόαση, η οποία πραγματοποιήθηκε ενώπιον του δικαστή Αλάεζ, ο Γκαρθόν παραδέχτηκε ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, υποστηρίζοντας ότι επρόκειτο για στιγμιαίο λάθος.

Ηδη από την επομένη της καταστροφής, ισπανικά μέσα ενημέρωσης αποκάλυψαν ότι ο ίδιος ο οδηγός είχε εξομολογηθεί σε συνομιλία του μέσω ασυρμάτου με τον σταθμάρχη της πόλης της Γαλικίας ότι το τρένο έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα που έφτανε τα 190 χλμ./ω ενώ το επιτρεπτό όριο στη μοιραία στροφή ήταν τα 80 χλμ./ω.

Ο 52χρονος μηχανοδηγός αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος υπό όρους, οι οποίοι συμπεριλαμβάνουν την τακτική παρουσία του στο δικαστήριο, την παράδοση του διαβατηρίου του και την απαγόρευση να οδηγήσει ξανά αμαξοστοιχία.

Καμία από τις εμπλεκόμενες πλευρές – ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας Renfe, η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία ADIF καθώς και δύο ασφαλιστικές εταιρείες – δεν ζήτησαν τη φυλάκιση του Γκαρθόν εν αναμονή της δίκης, αφού, όπως υποστήριξαν, δεν θεωρείται ύποπτος φυγής, ή καταστροφής αποδεικτικών στοιχείων, ανακοίνωσε το δικαστήριο.



Πηγή: www.tanea.gr
Δημοσιεύτηκε στις 30/07/2013

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire