Εταιρείες - κολοσσοί έχουν εμπιστευτεί κατά καιρούς, την τύχη τους, στα χέρια του. Δουλειά του είναι να αλλάζει την εικόνα, την πορεία, και τη στρατηγική μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος, και εσχάτως μιας χώρας. Ο Πίτερ Οικονομίδης αναδεικνύει την αναγκαιότητα επαναπροσδιορισμού της Ελλάδας ως brand με σύγχρονους όρους και μέσα.
ΕΥΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ
ΦΩTOΓΡAΦIA:ΤΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αν και τα τελευταία χρόνια έχει επιλέξει να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα, εντούτοις, η διαμονή του εδώ μοιάζει περισσότερο με ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αφού εξακολουθεί να είναι πολίτης του κόσμου και να ταξιδεύει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα για επαγγελματικούς λόγους. Σε ένα τέτοιο «διάλειμμα» τον συναντήσαμε στην Αθήνα. Ο ίδιος ετοιμάζεται για το Κέιμπριτζ και τη Νέα Υόρκη στη συνέχεια, όπου θα μιλήσει για το αγαπημένο θέμα του τώρα τελευταία: Το «Rebranding Greece», δηλαδή την αποκατάσταση, το «ξαναχτίσιμο» της εικόνας της χώρας προς τα έξω. «Δεν έχουμε χειριστεί καλά την εικόνα μας».
Brand είναι η φήμη μας, η μάρκα μας. Εχουμε χάσει τον εαυτό μας και την επαφή μας γενικότερα με τα πράγματα. Εχουμε χάσει την επαφή με τους συνανθρώπους μας, με την κοινωνία, με το κράτος. Το μήνυμά μου είναι πρώτα το rebranding ourselves, δηλαδή να επαναπροσδιορίσουμε του εαυτούς μας και τους στόχους μας. Να αλλάξουμε. Γι' αυτό πρέπει να απευθυνθούμε στους ανθρώπους που επιθυμούν συνειδητά να το κάνουν. Το μόνο που θέλουμε είναι να καταναλώνουμε, ενώ το DNA μας γράφει "δημιουργία". Ομως, ό,τι και να κάνουμε, η Ελλάδα δεν καταστρέφεται, το μόνο που μπορούμε να καταστρέψουμε είναι ο εαυτός μας. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει επιτέλους να καταρρίψουμε το "δεν γίνεται". Τρεις φράσεις με τρελαίνουν όταν τις ακούω: "δεν γίνεται", "ξέχνα το" και "θα τα βρούμε"», συμπληρώνει ο ίδιος.
Ο κ. Οικονομίδης είναι πολύ ευχαριστημένος γιατί η χρονιά που πέρασε ήταν για τον ίδιο, παρά την κρίση, πολύ δημιουργική. Μέσα σε έναν χρόνο, το 2011, διπλασίασε τους χρήστες της online «Χρυσής Ευκαιρίας», αφού επανασχεδίασε δραστικά το brand και το site (xe.gr), συνδράμοντας παράλληλα σε μια πολύ φρέσκια διαφημιστική καμπάνια. «Ουσιαστικά, αλλάξαμε την εικόνα που υπήρχε για το προϊόν, κινητοποιώντας πρώτα όλους τους εργαζόμενους εντός της εταιρείας και γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ έντυπης και ηλεκτρονικής μορφής».
Παράλληλα, στον ίδιο χρόνο, δούλεψε το Limassol Branding Project, δηλαδή επαναπροσδιόρισε τον «μύθο» της Λεμεσού, ώστε η πόλη να αποκτήσει κεντρική θέση στις επιλογές προορισμών στη Μεσόγειο, εμπλέκοντας μέσω του facebook και του twitter ολόκληρη την πόλη και φυσικά και το κράτος. «Πριν ξεκινήσεις μια επικοινωνία χρειάζεται να καθορίσεις τη στρατηγική που θα ακολουθήσεις, αν κάνεις κάτι σημαντικό και θες να φτάσεις κάπου, φυσικά. Αν θες απλώς να περάσεις καλά, δεν χρειάζεται στρατηγική».
Διεθνής καταξίωση
Ο Πίτερ Οικονομίδης είναι ομογενής από τη Νότιο Αφρική. Η γιαγιά του και ο παππούς, κάποια στιγμή της ζωής τους επέλεξαν να ζήσουν στο Γιοχάνεσμπουργκ. Εκείνος μεγάλωσε σε καθεστώς απαρτχάιντ, μέσα σε μια φτωχή οικογένεια στους κόλπους της ελληνικής κοινότητας. Η επιθυμία του πατέρα του να ακολουθήσει ο γιος του τον οικονομικό κλάδο οδήγησε τον μικρό Πίτερ στο Πανεπιστήμιο του Κέιπ Τάουν να σπουδάσει Οικονομικά και Μάρκετινγκ, αφήνοντας το όνειρό του να γίνει αρχιτέκτονας. Μπήκε στη διαφήμιση και από εκεί άρχισε ο μεγάλος δρόμος και η περιπλάνηση. \
Ο Πίτερ Οικονομίδης έζησε εκεί όπου τον οδήγησε η δουλειά του στη διαφήμιση: Κέιπ Τάουν, Χονγκ Κονγκ, Αθήνα, Μέξικο Σίτι, Νέα Υόρκη και πάλι Αθήνα. Στα 29 του, το 1979, ήταν γενικός διευθυντής στην κορυφαία διαφημιστική εταιρεία της εποχής, τη Mc Cann-Erickson, στο παράρτημα του Χονγκ Κονγκ και ήταν υπεύθυνος για τους πελάτες όλης της Ασίας, ενώ στα 31 του είχε ήδη αναλάβει πρόεδρος της ίδιας εταιρείας στη Νέα Υόρκη.
Το 1982 ως εκπρόσωπός της, ήρθε στην Ελλάδα και «έγραψε ιστορία» αναλαμβάνοντας τις καμπάνιες πολλών επιχειρήσεων. Από εκείνη την εποχή έχει μείνει το «έκαστος στο είδος του» (Λουμίδης), η διαφήμιση του σοκολατούχου γάλακτος Carnation, η «γεύση που κερδίζει» Maggi, δουλειές για την Coca-Cola και πλήθος άλλων. Πάλι ως πρόεδρος της ίδιας εταιρείας βρέθηκε στο Μεξικό κι από εκεί ξανά στη Νέα Υόρκη, ως Worldwide Client Service Director, έχοντας και την ευθύνη της διαφημιστικής καμπάνιας της Coca Cola, παγκοσμίως.
Το 1996 ένα τηλεφώνημα από τον ομογενή Μπιλ Τράγο, από τη Νέα Υόρκη, τον οδήγησε στη διαφημιστική εταιρεία TBWA\Worldwide, με δημιουργικά γραφεία παγκοσμίως, όπου έμεινε μέχρι το τέλος του 1999 και εκεί ενορχήστρωσε με την ομάδα του, για λογαριασμό της, την παγκόσμια καμπάνια «Think Different» της Apple. Σε ένα επαγγελματικό ταξίδι του στην Αθήνα με σκοπό να επιθεωρήσει τα γραφεία της ΤΒWΑ, είδε ένα ηλιοβασίλεμα στη Βουλιαγμένη, που στάθηκε αρκετό να τον βάλει σε σκέψεις εγκατάστασης στην Ελλάδα. Το 2003 ήρθε τελικά μόνιμα και άνοιξε τη δική του εταιρεία στην Αθήνα.
Στο ευρύ κοινό έγινε γνωστός πέρυσι, στην παρουσίαση του «Greece- One of the greatest brands that's never been branded», στο πλαίσιο συνεδρίου της Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη. «Αν επαναπροσδιορίσουμε την εικόνα της χώρας βάσει αυτής που θέλουμε να έχει η χώρα, όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν. Η Ελλάδα πρέπει να σταματήσει να πουλάει τουρισμό και να αρχίσει να διαχειρίζεται εντυπώσεις», καταλήγει, θέτοντας την κεντρική ιδέα του θέματος με το οποίο ασχολείται.
BAΛΤΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.ΠΟΙΟΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΤΟ ΠΕΙ ??
RépondreSupprimer