ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

mardi 23 juillet 2013

Ταξίδια - Σε μείωση του προσωπικού του θα προχωρήσει ο εκδοτικός οίκος ταξιδιωτικών οδηγών της Μελβούρνης «Lonely Planet», που αποτελούσε εδώ και γενιές το πιο πολύτιμο ταξιδιωτικό εργαλείο.


«Lonely Planet», τέλος εποχής 
 
 


Μείωσε το προσωπικό του και υπόσχεται ψηφιοποίηση των ταξιδιωτικών εκδόσεων.
Η ανακοίνωση αυτή έχει δημιουργήσει την αίσθηση μιας μεγάλης απώλειας για την υπόσταση του εκδοτικού οίκου.
Ο οίκος «Lonely Planet» ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1970 από τους Τόνι και Μορίν Γουίλερ, ξεκινώντας τη σταδιοδρομία του ως ταξιδιωτικός οδηγός με τίτλο «Διασχίζοντας την Ασία οικονομικά». Η μεγάλη επιτυχία που του χάρισε διεθνή φήμη ήταν η έκδοση του ταξιδιωτικού οδηγού για την Ινδία το 1981.
Το ένα τρίτο του προσωπικού θεωρήθηκε περιττό κατά την εξαγορά του οίκου από την εταιρεία NC2 Media, αφού το BBC Worldwide αποφάσισε τον περασμένο Μάρτιο να τον πουλήσει.
Ο νέος γενικός διευθυντής της εταιρείας και επικεφαλής πλέον τoυ «Lonely Planet», είναι ο 24χρονος Ντάνιελ Χούτον, που μόλις αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο. Είναι σίγουρο ότι ύστερα από αρκετές μεταπωλήσεις ο οίκος έχει απομακρυνθεί από τη βάση του στη Μελβούρνη και το όραμα των ιδρυτών του.
Η NC2 έχει δηλώσει ότι ο οίκος από εδώ και πέρα σκοπεύει να επικεντρωθεί στην ψηφιοποίηση των εκδόσεων και τη σταδιακή απόσυρση των έντυπων οδηγών από την αγορά. Η αιτιολογία για την απόφαση αυτή ήταν η αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού και αξιοποίησης των νέων τεχνολογικών μέσων. Η επιλογή αυτή, ωστόσο υποδηλώνει πιθανότατα και το τέλος μίας εποχής για τον οίκο «Lonely Planet». Ο οίκος εξαρχής αποτελούσε πρωτοπόρο σε θέματα Διαδικτύου, αφού είχε αποκτήσει προσωπική ιστοσελίδα από το 1995, ενώ είχε δημιουργήσει και το ταξιδιωτικό φόρουμ «Thorn Tree». Η τροπή που έχει λάβει η πορεία του οίκου δημιουργεί ανάμεικτα συναισθήματα, αφού απευθυνόταν σε ένα αγοραστικό κοινό ελεύθερων ταξιδιωτών που επιθυμούσαν να ταξιδεύουν λιτά, αναζητώντας την περιπέτεια. Γι’ αυτούς ο οίκος ήταν συνώνυμος με την ταξιδιωτική εμπειρία. Τα βιβλία των εκδόσεων κοσμούν τα ράφια πολλών αγοραστών που διατηρούν έτσι τις μνήμες των ταξιδιών τους. Αυτή είναι μια αίσθηση που η ψηφιακή έκδοση δύσκολα θα αντικαταστήσει.
Την ίδια στιγμή και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αισθάνονται παρόμοια νοσταλγία, αφού για εκείνους ο «Lonely Planet» αποτελούσε ένα είδος οικογένειας. Σύμφωνα με τον Βίβεκ Γουάγκλ, που εργαζόταν στον οίκο από το 2000 έως το 2011, οι εργαζόμενοι συνεργάζονταν όχι για να έχουν ένα μισθό, αλλά επειδή αγαπούσαν πραγματικά αυτό που έκαναν. Οι συγγραφείς που συνεισέφεραν στη δημιουργία των ταξιδιωτικών οδηγών και οι εργαζόμενοι διοργάνωναν συχνά εκδηλώσεις και συναντήσεις για να μοιραστούν τις ιδέες τους και τις συμβουλές τους από την ταξιδιωτική τους εμπειρία. Στην πραγματικότητα, ωστόσο οι νέοι ιδιοκτήτες δεν ευθύνονται πλήρως για την παρακμή του εκδοτικού οίκου.
Μείωση πωλήσεων Οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών οδηγών έχουν μειωθεί αισθητά από το 2008, παρά την αύξηση των ταξιδιών που πραγματοποιούνται παγκοσμίως. Αρκετοί ταξιδιώτες στρέφονται πλέον σε ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, όπως το TripAdvisor και το Expedia, αφήνοντας πίσω την εποχή που οι απόψεις των συγγραφέων του εκδοτικού οίκου θεωρούνταν οι πιο αξιόπιστες. Σε συνδυασμό με τις πρόσφατες απολύσεις, οι ένδοξες μέρες του «Lonely Planet» μάλλον έχουν φτάσει στο τέλος τους.



Πηγή: Η Καθημερινή
Δημοσιεύτηκε στις 23/07/2013

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire