ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

lundi 24 novembre 2014

Η Google ζωγραφίζει μαζί με τον Τουλούζ - Λωτρέκ

150 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ

Με τον Ανρί ντε Τουλούζ - Λωτρέκ να ζωγραφίζει τα έργα του στο λογότυπό της η Google τιμά τον σπουδαίο γάλλο ζωγράφο, ο οποίος γεννήθηκε σαν σήμερα πριν από 150 χρόνια.

Η Google ζωγραφίζει μαζί με τον Τουλούζ - Λωτρέκ
Ο Ανρί Μαρί Ρεϊμόν ντε Τουλούζ Λωτρέκ Μονφά, όπως ήταν το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε στις 24 Νοεμβρίου 1864 - 9 Σεπτεμβρίου 1901, στην πόλη Αλμπί της νότιας Γαλλίας.
Ήταν ζωγράφος, χχαράκτης, σχεδιαστής και εικονογράφος, του οποίου η εμβάθυνση στην πολύχρωμη και θεατρική παριζιάνικη ζωή στα τέλη του 19ου αιώνα έδωσε μία συλλογή από συναρπαστικές, κομψές και προκλητικές εικόνες της σύγχρονης και μερικές φορές παρακμιακής ζωής εκείνων των χρόνων.

Ο Λωτρέκ ήταν γιος του Κόμη Αλφόνσου και της Κόμισσας Αντέλ ντε Τουλούζ-Λωτρέκ, γόνος ιστορικής και αριστοκρατικής οικογένειας, η οποία ωστόσο την περίοδο της γέννησης του, είχε ήδη χάσει μέρος του παλαιότερου κύρους της.
Η Google ζωγραφίζει μαζί με τον Τουλούζ - Λωτρέκ
Οι γονείς του συνδέονταν μεταξύ τους με συγγένεια πρώτου βαθμού, πρακτική που ήταν ευρύτερα διαδεδομένη εκείνη την εποχή προκειμένου να διατηρηθεί η περιουσία της οικογένειας μεταξύ των μελών της.
Χορός στο Μουλέν Ρουζ (1890 - Μουσείο Τέχνης, Φιλαδέλφιεα)
Χορός στο Μουλέν Ρουζ (1890 - Μουσείο Τέχνης, Φιλαδέλφιεα)
Το γεγονός αυτό ωστόσο οδηγούσε σε γενετικές ανωμαλίες, όπως και στην περίπτωση του Λωτρέκ, του οποίου τα πόδια σταμάτησαν να αναπτύσσονται φυσιολογικά, μετά από ρήξεις που υπέστη στο αριστερό και δεξί του πόδι, σε ηλικία 12 και 14 ετών αντίστοιχα.
Monsieur Boileau (1893 - Museum of Art, Cleveland)
Monsieur Boileau (1893 - Museum of Art, Cleveland)
Το ύψος του Λωτρέκ έφθανε μόλις το 1,5 μέτρο ενώ σε αντίθεση με τα πόδια του, το υπόλοιπο σώμα του είχε φυσιολογική ανάπτυξη.
Εξαιτίας αυτής της ανωμαλίας στη σωματική του διάπλαση, αδυνατούσε να ακολουθήσει μία συμβατική κοινωνική ζωή, γεγονός που πιθανά λειτούργησε καταλυτικά στο να αφοσιωθεί στη ζωγραφική.
Αποτέλεσε σημαντικό καλλιτέχνη του μετα-ιμπρεσιονισμού ενώ θεωρείται από πολλούς και ο επίσημος εικονογράφος της νυχτερινής ζωής εκείνης της εποχής – της λεγόμενης Belle Epoque– στα καμπαρέ του Παρισιού.
Οι πίνακές του χαρακτηρίζονταν από έντονα χρώματα και ανθρώπινες παρουσίες. Θεωρείται επιπλέον ένας από τους πρωτοπόρους στην τέχνη της αφίσας, γνωστός κυρίως για τις αφίσες που φιλοτέχνησε για το καμπαρέ Μουλέν Ρουζ. Ασχολήθηκε ακόμα με την τεχνική της λιθογραφίας, επηρεασμένος από την ιαπωνική τέχνη και τα ιαπωνικά χαρακτικά.
Έζησε κυρίως στη Μονμάρτη, που αποτελούσε το κυρίαρχο κέντρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του αντιμετώπισε πρόβλημα αλκοολισμού και πέθανε σε ηλικία 37 ετών, έχοντας προσβληθεί από σύφιλη.

Το Έθνος, 24-11-2014

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire