ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

lundi 2 mars 2015

Κύπρος - Κουλτούρα και διαδίκτυο

  

 Μάριος ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

«Πρέπει ν’ αλλάξει γενικότερα η κουλτούρα κάθε Κύπριου πολίτη, ώστε όταν εντοπίζει κάτι παράνομο ή ακατάλληλο στο διαδίκτυο, να νιώθει την ευθύνη να το σταματά ή να το καταγγέλλει», ανέφερε χθες η Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη του Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, απευθυνόμενη στους βουλευτές Σοφοκλή Φυττή (ΔΗΚΟ) και Σκεύη Κουκουμά (ΑΚΕΛ) που, ως Πρόεδρος και μέλος, αντίστοιχα, της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επισκέφθηκαν χθες το Ινστιτούτο. «Ένας από τους στόχους μας σε ό,τι αφορά το ασφαλές διαδίκτυο, είναι ακριβώς η καλλιέργεια της ευθύνης των ίδιων των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των γονέων», ανέφερε η Α. Οικονόμου στη διάρκεια συζήτησης με τους βουλευτές, στην παρουσία της Διευθύντριας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Αθηνάς Μιχαηλίδου και λειτουργών που ασχολούνται με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.


Από τον Κάτω Πύργο μέχρι τη Δερύνεια
Παρουσιάζοντας το έργο του Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Ινστιτούτου, για ένα ασφαλές διαδίκτυο για τα παιδιά, η Αναστασία Οικονόμου εξέφρασε την πεποίθηση ότι η εμπλοκή των μαθητών σε παραγωγή βίντεο για ένα ασφαλές διαδίκτυο ή σε δράσεις όπως «οι Μικροί Εκπαιδευτές για το διαδίκτυο», τους καλλιεργούν τις δεξιότητες προς αυτή την κατεύθυνση. Αναφέρθηκε σε βιωματικά εργαστήρια και σεμινάρια για το ασφαλές διαδίκτυο, σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που οργανώθηκαν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε πολλά σχολεία από τον Κάτω Πύργο μέχρι τη Δερύνεια, όπως είπε χαρακτηριστικά. «Πρόκειται για βιωματικά εργαστήρια όπου εκτός από πληροφορίες σχετικά με τις ευκαιρίες, αλλά και τους κινδύνους του διαδικτύου, τους δίνουμε σενάρια πρόληψης, τα οποία συζητούμε μαζί τους. Επιπρόσθετα, δίνουμε πληροφορίες για το πώς μπορούν να καταγγείλουν και να ζητήσουν βοήθεια εκεί που χρειάζεται». Σημείωσε ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είναι εταίρος στο ευρωπαϊκό έργο CyberEthics και σε αυτό συνεργάζεται με την Αστυνομία, την Επιτροπή για την Προστασία και Ευημερία του Παιδιού και τη CYTA.

«Ο Τομέας προωθεί καινοτόμες προσεγγίσεις μάθησης, τις οποίες υποστηρίζει η τεχνολογία», είπε. «Τις προωθεί μέσα από επιμορφωτικές δράσεις, με παρεμβάσεις στη σχολική μονάδα, με ανοικτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, με αξιοποίηση διαδικτυακών περιβαλλόντων μάθησης, με διαμοιρασμό καλών πρακτικών. Το Παιδαγωγικό, ως μια από τις Διευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας, έχουμε πρόσβαση στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς και συνεργαζόμαστε με επιθεωρητές και συμβούλους. Για παράδειγμα, οι σύμβουλοι πληροφορικής μάς βοηθούν να προωθούμε στα σχολεία το θέμα του ασφαλούς διαδικτύου. Επίσης έχουμε λόγο σε ευρωπαϊκό επίπεδο και δεν λαμβάνονται αποφάσεις ερήμην μας. Μπορούμε να συμμετέχουμε σε επιτροπές, όπως την ομάδα εργασίας που αφορά στο Digital Online Learning και το Media Literacy experts Group, όπου παίρνουμε τις κατευθύνσεις που προωθούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο».

Οι εκπαιδευτικοί πυρήνες
Η κ. Οικονόμου αναφέρθηκε στις τρέχουσες δράσεις του Τομέα για το 2014-2015 και στην προσπάθεια, «μέσα από τις νέες τεχνολογίες να βοηθήσουμε στον σχεδιασμό του μαθήματος, με ανοικτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Για την αξιολόγηση, έχουμε εξασφαλίσει ευρωπαϊκά έργα και μέσα από τη διαδικασία αυτή, προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς μας, αποκεντρωμένα, να παίρνουν πρωτοβουλίες με τη δική μας στήριξη. Η στήριξη αυτή δίνεται με συνεργασία και με τους υφιστάμενους λειτουργούς μας - και αυτό θα αναδειχθεί με ένα σημαντικό έργο που αφορά τα καινοτόμα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς πυρήνες. Πολύ σημαντική δράση για μας είναι οι οριζόντιες δεξιότητες, ώστε τα παιδιά να γίνουν κριτικοί και υπεύθυνοι πολίτες. Αυτή περιλαμβάνει βέβαια και την ασφάλεια στο διαδίκτυο».

Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών πυρήνων και πληροφόρησε ότι «σε συνεργασία με τους συμβούλους Πληροφορικής Δημοτικής και Μέσης Παιδείας υποστηρίζουμε 30 σχολεία. Αυτό το πρόγραμμα, μας βοηθά πολύ για το ασφαλές διαδίκτυο, γιατί ο κάθε εκπαιδευτικός πυρήνας προωθεί στη σχολική του μονάδα τις δράσεις για το ασφαλές διαδίκτυο».

Αποκέντρωση και εκσυγχρονισμός
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει δύο προτεραιότητες για το 2015 - πρώτο, την περαιτέρω αποκέντρωση των δράσεών του, δηλαδή μεγαλύτερη στήριξη των σχολείων και δεύτερο, την αύξηση της στήριξης από την Ευρώπη, για εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος, είπε μεταξύ άλλων η Διευθύντρια του Ινστιτούτου, Αθηνά Μιχαηλίδου, σε σύντομη ενημέρωση των βουλευτών για το γενικότερο έργο του ιδρύματος. Τόνισε ότι «οι άνθρωποι του Παιδαγωγικού συνδυάζουν υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα με εμπειρίες στα σχολεία και δουλειά τους είναι η συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών».
Ανέφερε ότι ως φορέας επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας, το Παιδαγωγικό έχει κυριότερο ρόλο τη στήριξη των εκπαιδευτικών και προς αυτή την κατεύθυνση εκπονεί προγράμματα επιμόρφωσης για στελέχη της εκπαίδευσης, για το διαδίκτυο και την τεχνολογία ευρύτερα, για τη διοίκηση του σχολείου, για την ψυχολογία, για διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας για τους αλλόγλωσσους μαθητές, ενώ προωθεί τα αναλυτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και τους πανεπιστημιακούς.

«Είμαστε το μοναδικό τμήμα του Υπουργείου Παιδείας που αξιοποιούμε πολύ τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Πρόσφατα πήραμε ένα πρόγραμμα, με υπεύθυνη την κυρία Οικονόμου, των 2,5εκ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί ο δικός μας προϋπολογισμός στο Υπουργείο Παιδείας είναι πολύ μικρός», είπε χαρακτηριστικά.

Δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «η εκπαίδευση πρέπει να έχει δράσεις που να προάγουν την ισότητα των δύο φύλων, αφού υπάρχουν στερεότυπα και στα σχολεία και ανάμεσα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και δουλεύουμε προς την κατεύθυνση αυτή, με διάφορα προγράμματα».



Πηγή: Η Σημερινή
Δημοσιεύτηκε στις 17/02/2015

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire