ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

lundi 29 février 2016

Ελλάδα - Εικαστικά - «Εἰ ἦς ὧδε»: η έκθεση του καταξιωμένου ζωγράφου Χρήστου Παλλαντζά

Η επόμενη έκθεση ζωγραφικής που πρέπει να πας



Η ζωγραφική του Χρήστου Παλλαντζά διακρίνεται για την στέρεα τεχνική της, το σχέδιο που ακουμπάει στις αξίες της ζωγραφικής και τις δυνατές χρωματικές φόρμες, που καθορίζουν τον χώρο και τον χρόνο συνδέοντας τον μύθο με την πραγματικότητα, αναζητώντας την αλήθεια ενάντια στα στερεότυπα.



Μετά από 10 χρόνια αδιάκοπης καλλιτεχνικής δημιουργίας και σημαντικών εκθέσεων στο εξωτερικό, επιστρέφει δυναμικά στην Αθήνα παρουσιάζοντας τη νέα του έκθεση με τίτλο «εἰ ἦς ὧδε» (εάν ήσουν εδώ) στην Γκαλερί Ευριπίδη. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρουσίαση του έργου του καλλιτέχνη τα τελευταία χρόνια, μια περίοδο που είναι αναμφισβήτητα η πιο ώριμη και δημιουργική στην πολυετή του πορεία.




«Η φράση «ε ς δε Κύριε...» (κεφ. ια. παρ.21).  παρμένη από το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, είναι αυτή που ορίζει το μέγεθος του δράματος που προηγείται της Αναστάσεως του Λαζάρου(…). Οι αρετές της υπομονής και της καρτερικότητας, όροι αντίθετοι με το πνεύμα του εφήμερου και του αναλώσιμου,  έρχονται για να ορίσουν ξανά τη σχέση μας με το  Θείο» τονίζει ο ίδιος ο καλλιτέχνης και προσθέτει: «Ε ς δε...οποιοσδήποτε ή οτιδήποτε αλλά περισσότερο αυτό που θα ορίσει το μέγεθος της ψυχής μας στην ουσία της, το άλλο μας μισό που έχουμε απωλέσει».



Τα έργα του, που εντυπωσίασαν στην Art Athina το 2014,  αποτέλεσαν την πρόγευση για τη νέα του δουλειά, που είναι αφιερωμένη στην αίσθηση της απώλειας.  Σε  ό,τι δεν ήλθε στην ώρα του, σ´ εκείνο το κενό πού αφήνει  η απώλεια προσώπων, καταστάσεων, πραγμάτων ή και της ψυχής, επιτρέποντας, συνάμα, στον καλλιτέχνη να μεταπλάσσει μέσα από την διαδικασία της δημιουργίας, τη μετουσίωση, ως υποκατάστατο ικανό να παρηγορήσει και να θεραπεύσει.


Ο Χρήστος Παλλαντζάς προσβλέπει στη γαλήνη και την ηρεμία της ψυχής μέσα από την αναβίωση του χαμένου χρόνου. Ο χρόνος έχει παγώσει και το ανθρώπινο σώμα σε πρώτο πλάνο, χωρίς τις δεσμεύσεις των κοινωνικών συμβάσεων αναζητά την κάθαρση. Οι πρωταγωνιστές των έργων πρόσωπα οικεία. Καθένα έχει την ιστορία του, που ερμηνεύεται πάνω στον καμβά, πλάθοντας τη δική του αλήθεια κόντρα στη λογική της γοητείας και του αναμενόμενου.

Η Ομότιμη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης και  Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης,  κ. Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, σημειώνει στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση «… ο Χρήστος Παλλαντζάς φαίνεται να συμμερίζεται την παραδοσιακή άποψη ότι το πορτραίτο και η ανθρώπινη μορφή ανήκουν στην υψηλότερη, την ευγενέστερη και τη δυσκολότερη κατηγορία στην ιεραρχία των τεχνών. Η λέξη «δυσκολότερη» αποτελεί κλειδί για να διεισδύσουμε στον κόσμο του Παλλαντζά. Ο ζωγράφος δεν σταματά να πολλαπλασιάζει τις δυσκολίες που βάζει στον εαυτό του όταν «σκηνοθετεί» τα μοντέλα του μέσα στον χώρο του   εργαστηρίου, ξεκινώντας από τις περίπλοκες στάσεις των σωμάτων, τους φωτισμούς, τα στοιχεία της σύνθεσης ή από τον χρωματικό πλούτο που τα περιβάλλει….».




Πηγή: www.tovima.gr
Δημοσιεύτηκε στις 24/02/2016

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire