Μιχάλης Χατζηστυλιανού
Το Υπουργικό Συμβούλιο άναψε το πράσινο φως για
προώθηση νέας διαδικασίας προκήρυξης προσφορών για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου - Πόλης Χρυσοχούς με τη μέθοδο D.B.F.O. (Design-Build-Finance-Operate), δηλαδή Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και
Συντήρηση.
Παράλληλα, το Υπουργικό έδωσε οδηγίες στη Διαχειριστική Επιτροπή του έργου για επανασχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου, με στόχο τη δραστική μείωση του κόστους και την επανεκτίμηση των απαιτήσεων συντήρησής του. Με τη νέα διαδικασία και με τον επανασχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου που δρομολογείται, θα μειωθούν σημαντικά οι ετήσιες δόσεις τις οποίες το κράτος θα αρχίσει να καταβάλλει μετά την παράδοση του έργου στην κυκλοφορία.
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι οι ετήσιες δόσεις θα μειωθούν από €30,6 εκατ. σε €18 - €20 εκατ. περίπου. Οι προσπάθειες για κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 31 χλμ., άρχισαν το 2006 και στις 31/7/2007 υποβλήθηκαν οι προσφορές.
Η διαδικασία διαπραγμάτευσης με τον προτιμητέο προσφοροδότη, την Kinyras Consortium, με καθαρή παρούσα αξία δόσεων αποπληρωμής €202 εκατ. και ετήσια δόση €30,6 εκατ. για 25,5 χρόνια, άρχισε τον Σεπτέμβριο του 2008 και τερματίστηκε τον Δεκέμβριο του 2009 χωρίς να επιτευχθεί συμφωνία λόγω της αύξησης στο κόστος δανεισμού που επέφερε η παγκόσμια οικονομική κρίση, η οποία οδήγησε στην αύξηση των ετήσιων δόσεων αποπληρωμής.
Ακολούθησε διαπραγμάτευση με την επιλαχούσα κοινοπραξία Strabag-Nemesis με καθαρή παρούσα αξία δόσεων αποπληρωμής €228 εκατ. και ετήσια δόση €32,8 εκατ. για 25,5 χρόνια, η οποία τερματίστηκε ανεπιτυχώς τον Οκτώβριο του 2011, λόγω επιπρόσθετων οικονομικών απαιτήσεων της κοινοπραξίας καθώς και απαιτήσεων που θα είχαν ως αποτέλεσμα ουσιώδεις αλλαγές στα έγγραφα προσφορών και μεταφορά κινδύνων στην Κυβέρνηση.
Με βάση τα πιο πάνω, η διαδικασία προσφοροδότησης του έργου τερματίστηκε, δεδομένου ότι δεν υπήρχαν σε ισχύ άλλες προσφορές επιλαχόντων προσφοροδοτών.
Πηγή: Ο Φιλελεύθερος
Δημοσιεύτηκε στις 21/06/2013
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire