Μέσα από ένα συνονθύλευμα 40 διαφορετικών ημερολογίων
Οι ασύλληπτοι ρυθμοί που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη καθημερινή ζωή αναδεικνύουν σίγουρα τη σημασία του χρόνου. Ο τρόπος μέτρησής του παραπέμπει μέσα από ένα συνονθύλευμα 40 περίπου διαφορετικών ημερολογίων που εντοπίζονται παγκοσμίως, σε διαφορετικές θρησκείες και σε ποικιλία πολιτισμών.
- Οι αρχαίοι Έλληνες διαμόρφωσαν τη μέτρηση των χρόνων με βάση τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Ως αφετηρία μέτρησης του χρόνου είχαν καθιερώσει την 1η Ολυμπιάδα, (775 π.Χ.).
- Οι Ρωμαίοι αργότερα, επί Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, υπολόγιζαν τα έτη «από κτήσεως Ρώμης» (753 π.Χ.) ή «από Διοκλητιανού», δηλ. την 29η Αυγούστου του 284 μ.Χ.
-Το παλιό Εβραϊκό Ημερολόγιο περιελάμβανε 354 μέρες και οι Εβραίοι μετρούσαν τον χρόνο «από κτήσεως κόσμου». Τοποθετούσαν την κτήση του κόσμου στις 8 Οκτωβρίου του 3761 π.Χ. Έτσι σήμερα οι Εβραίοι διανύουν το 5773ο έτος από «κτήσεως κόσμου». Να σημειωθεί ότι οι Εβραίοι έχουν δύο συστήματα μέτρησης χρόνου: α) το πολιτικό ημερολόγιο ακολουθεί τη γεωργική ζωή και η Πρωτοχρονιά πέφτει Σεπτέμβριο και ονομάζεται Ρος Χασανά (=κεφαλή του χρόνου) και β) το θρησκευτικό ημερολόγιο που αρχίζει την άνοιξη (έξοδος του ισραηλιτικού λαού από την Αίγυπτο).
- Η χρονολόγηση με βάση τη Γέννηση του Χριστού, προτάθηκε τον 6ο αιώνα μ.Χ. από τον μοναχό Διονύσιο τον Μικρό. Με διαταγή του Ιουστινιανού και του πάπα Ιωάννη Α΄, προσπάθησε να φτιάξει Πασχάλιο και θεώρησε ότι ο Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου του 1, που αντιστοιχούσε στο 754 «από κτήσεως Ρώμης».
- Οι Βυζαντινοί συμβιβάσθηκαν με ένα μίγμα του εβραϊκού ημερολογίου και των ρωμαϊκών ινδικτιώνων (15ετείς φορολογικές περίοδοι) για να καθιερώσουν τελικά ως αρχή του χρόνου την 1η Σεπτεμβρίου («αρχή την Ινδίκτου») και αποτελεί και την αρχή του εκκλησιαστικού έτους.
- Στη Δύση καθιερώθηκε αργότερα η παπική Ίνδικτος, με αρχή την 1η Ιανουαρίου, η οποία και επεκράτησε παγκοσμίως, κάτι που υπαγόρευσαν και οι ανάγκες του διεθνούς εμπορίου.
- Οι αρχαίοι Έλληνες διαμόρφωσαν τη μέτρηση των χρόνων με βάση τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Ως αφετηρία μέτρησης του χρόνου είχαν καθιερώσει την 1η Ολυμπιάδα, (775 π.Χ.).
- Οι Ρωμαίοι αργότερα, επί Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, υπολόγιζαν τα έτη «από κτήσεως Ρώμης» (753 π.Χ.) ή «από Διοκλητιανού», δηλ. την 29η Αυγούστου του 284 μ.Χ.
-Το παλιό Εβραϊκό Ημερολόγιο περιελάμβανε 354 μέρες και οι Εβραίοι μετρούσαν τον χρόνο «από κτήσεως κόσμου». Τοποθετούσαν την κτήση του κόσμου στις 8 Οκτωβρίου του 3761 π.Χ. Έτσι σήμερα οι Εβραίοι διανύουν το 5773ο έτος από «κτήσεως κόσμου». Να σημειωθεί ότι οι Εβραίοι έχουν δύο συστήματα μέτρησης χρόνου: α) το πολιτικό ημερολόγιο ακολουθεί τη γεωργική ζωή και η Πρωτοχρονιά πέφτει Σεπτέμβριο και ονομάζεται Ρος Χασανά (=κεφαλή του χρόνου) και β) το θρησκευτικό ημερολόγιο που αρχίζει την άνοιξη (έξοδος του ισραηλιτικού λαού από την Αίγυπτο).
- Η χρονολόγηση με βάση τη Γέννηση του Χριστού, προτάθηκε τον 6ο αιώνα μ.Χ. από τον μοναχό Διονύσιο τον Μικρό. Με διαταγή του Ιουστινιανού και του πάπα Ιωάννη Α΄, προσπάθησε να φτιάξει Πασχάλιο και θεώρησε ότι ο Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου του 1, που αντιστοιχούσε στο 754 «από κτήσεως Ρώμης».
- Οι Βυζαντινοί συμβιβάσθηκαν με ένα μίγμα του εβραϊκού ημερολογίου και των ρωμαϊκών ινδικτιώνων (15ετείς φορολογικές περίοδοι) για να καθιερώσουν τελικά ως αρχή του χρόνου την 1η Σεπτεμβρίου («αρχή την Ινδίκτου») και αποτελεί και την αρχή του εκκλησιαστικού έτους.
- Στη Δύση καθιερώθηκε αργότερα η παπική Ίνδικτος, με αρχή την 1η Ιανουαρίου, η οποία και επεκράτησε παγκοσμίως, κάτι που υπαγόρευσαν και οι ανάγκες του διεθνούς εμπορίου.
ΤΟ ΛΑΘΟΣ... ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
Ο Διονύσιος στους υπολογισμούς του αγνόησε το έτος «0» λόγω της χρήσης την εποχή εκείνη του ρωμαϊκού συστήματος αρίθμησης. Εξάλλου, σύγχρονες έρευνες έδειξαν ότι έκανε λάθος στους υπολογισμούς του. Ο Ιησούς είχε γεννηθεί 5-6 χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι υπολόγισε. Για πρακτικούς ωστόσο λόγους δεν έγινε διόρθωση.
Πηγή: Ο Φιλελεύθερος
Δημοσιεύτηκε στις 01/01/2012
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire