Νέες αλλαγές στο πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης πρόκειται να γίνουν ορατές από τις επόμενες εβδομάδες.
AP Photo/Karly Domb Sadof
Μικρά νέα
Σύμφωνα με εκπροσώπους του Facebook, η κύρια αλλαγή είναι ότι δεν θα εμφανίζονται στο News Feed τα like των φίλων μας που έχουν γίνει σε σελίδες ή δημοσιεύσεις άλλων.
Παράλληλα τα posts από σελίδες media και άλλες κατηγορίες δεν θα εμφανίζονται τόσο συχνά όσο τώρα, δίνοντας προτεραιότητα στα status updates φίλων. Αυτό σημαίνει ότι τα posts από σελίδες πιθανόν να φτάνουν σε μικρότερο ακροατήριο.
Οι αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook έγιναν γνωστές σχεδόν ταυτόχρονα με εφαρμογή του «Mobile-Friendly» Mobilegeddon από την Google στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το μεγάλο νέο
To νέο έσκασε την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, όταν μεγάλα sites όπως οι New York Times και το Atlantic δημοσίευσαν πως η Facebook βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες εταιρείες media προκειμένου να φιλοξενεί το περιεχόμενό τους απευθείας μέσα στο ίδιο το Facebook, χωρίς οι χρήστες να χρειάζεται να πατήσουν κάποιο link και να μεταφερθούν σε άλλο site για να διαβάσουν το περιεχόμενο που θέλουν. Σύμφωνα με τα ίδια άρθρα, η Facebook σκοπεύει να εκκινήσει την υπηρεσία αυτή μέσα στους επόμενους μήνες, και ανάμεσα στους αρχικούς συνεργάτες φαίνεται πως ανήκουν οι New York Times, το National Geographic και το Buzzfeed.
Αν σας φαίνονται ακατανόητοι οι λόγοι για τους οποίους τα media sites σκέφτονται να συνεργαστούν προς αυτή την κατεύθυνση με τη Facebook, συλλογιστείτε τα παρακάτω δεδομένα. Το Facebοοk διαθέτει ήδη 1,4 δισεκατομμύρια χρήστες, και πολλά sites δέχονται μεγάλο μέρος της κίνησής τους από links εντός αυτού. Μάλιστα, τον περασμένο Φεβρουάριο ο πρόεδρος του Bloomberg είχε δηλώσει ότι “η λίστα των sites που δέχονται τη μισή ή και τα 2/3 της κίνησής τους από το Facebook, είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο είναι δημόσια γνωστό”. Αν σε αυτό προσθέσετε την τεράστια αύξηση της κίνησης που προέρχεται από φορητές συσκευές –κυρίως smartphones– σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά sites που δεν έχουν ακόμα φροντίσει ώστε οι σελίδες τους να είναι mobile friendly, η πρόταση της Facebook αρχίζει να γίνεται πολύ δελεαστική.
Σαν να μην έφτανε αυτό, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου F8, η εταιρεία ανακοίνωσε πως στο εξής το Facebook θα επιτρέπει στους χρήστες που δημιουργούν Facebook videos να μπορούν να τα ενσωματώνουν εύκολα σε άλλα sites. Ποιον επηρεάζει αυτή η κίνηση; Μα, φυσικά το YouTube, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι ο νούμερο ένα προορισμός για τους χρήστες που θέλουν να ανεβάζουν και να μοιράζονται τα βίντεό τους. Αν σε αυτό προσθέσετε και τα νέα βελτιωμένα εργαλεία sharing που θα επιτρέπουν εύκολο διαμοιρασμό σε ομάδες χρηστών, μηνύματα κ.ο.κ., η υπηρεσία γίνεται ακόμη πιο ισχυρή στον διαμοιρασμό και τη στόχευση περιεχομένου.
Το πρόβλημα που προκύπτει από όλα τα παραπάνω είναι πως αν οι κινήσεις αυτές πετύχουν, τότε το Facebook θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να μαντρώσει τους χρήστες μέσα στους τοίχους της υπηρεσίας και να μετατραπεί από Facebook σε Facenet, που θα αντικαταστήσει τον ρόλο του Διαδικτύου. Πολλοί είναι αυτοί που ανησύχησαν για το μέλλον της δημοσιογραφίας μετά στο άκουσμα της πρώτης είδησης, ωστόσο κατά την άποψή μου το διακύβευμα είναι μεγαλύτερο. Σήμερα είναι τα ειδησεογραφικά sites, αύριο οι ηλεκτρονικές πληρωμές –για τις οποίες σημειωτέον η Facebook έχει ήδη πλάνα–, μετά το ηλεκτρονικό εμπόριο κ.λπ.
Στο τέλος, τι λόγο θα έχει ο μέσος χρήστης να ψάξει, να ψωνίσει ή να κάνει οτιδήποτε άλλο στο Internet, όταν θα μπορεί να κάνει τα πάντα με ένα απλό log in στο Facebook, στο οποίο επιπλέον βρίσκονται ήδη όλοι του οι φίλοι και γνωστοί;
To νέο έσκασε την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, όταν μεγάλα sites όπως οι New York Times και το Atlantic δημοσίευσαν πως η Facebook βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες εταιρείες media προκειμένου να φιλοξενεί το περιεχόμενό τους απευθείας μέσα στο ίδιο το Facebook, χωρίς οι χρήστες να χρειάζεται να πατήσουν κάποιο link και να μεταφερθούν σε άλλο site για να διαβάσουν το περιεχόμενο που θέλουν. Σύμφωνα με τα ίδια άρθρα, η Facebook σκοπεύει να εκκινήσει την υπηρεσία αυτή μέσα στους επόμενους μήνες, και ανάμεσα στους αρχικούς συνεργάτες φαίνεται πως ανήκουν οι New York Times, το National Geographic και το Buzzfeed.
Αν σας φαίνονται ακατανόητοι οι λόγοι για τους οποίους τα media sites σκέφτονται να συνεργαστούν προς αυτή την κατεύθυνση με τη Facebook, συλλογιστείτε τα παρακάτω δεδομένα. Το Facebοοk διαθέτει ήδη 1,4 δισεκατομμύρια χρήστες, και πολλά sites δέχονται μεγάλο μέρος της κίνησής τους από links εντός αυτού. Μάλιστα, τον περασμένο Φεβρουάριο ο πρόεδρος του Bloomberg είχε δηλώσει ότι “η λίστα των sites που δέχονται τη μισή ή και τα 2/3 της κίνησής τους από το Facebook, είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο είναι δημόσια γνωστό”. Αν σε αυτό προσθέσετε την τεράστια αύξηση της κίνησης που προέρχεται από φορητές συσκευές –κυρίως smartphones– σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά sites που δεν έχουν ακόμα φροντίσει ώστε οι σελίδες τους να είναι mobile friendly, η πρόταση της Facebook αρχίζει να γίνεται πολύ δελεαστική.
Σαν να μην έφτανε αυτό, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου F8, η εταιρεία ανακοίνωσε πως στο εξής το Facebook θα επιτρέπει στους χρήστες που δημιουργούν Facebook videos να μπορούν να τα ενσωματώνουν εύκολα σε άλλα sites. Ποιον επηρεάζει αυτή η κίνηση; Μα, φυσικά το YouTube, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι ο νούμερο ένα προορισμός για τους χρήστες που θέλουν να ανεβάζουν και να μοιράζονται τα βίντεό τους. Αν σε αυτό προσθέσετε και τα νέα βελτιωμένα εργαλεία sharing που θα επιτρέπουν εύκολο διαμοιρασμό σε ομάδες χρηστών, μηνύματα κ.ο.κ., η υπηρεσία γίνεται ακόμη πιο ισχυρή στον διαμοιρασμό και τη στόχευση περιεχομένου.
Το πρόβλημα που προκύπτει από όλα τα παραπάνω είναι πως αν οι κινήσεις αυτές πετύχουν, τότε το Facebook θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να μαντρώσει τους χρήστες μέσα στους τοίχους της υπηρεσίας και να μετατραπεί από Facebook σε Facenet, που θα αντικαταστήσει τον ρόλο του Διαδικτύου. Πολλοί είναι αυτοί που ανησύχησαν για το μέλλον της δημοσιογραφίας μετά στο άκουσμα της πρώτης είδησης, ωστόσο κατά την άποψή μου το διακύβευμα είναι μεγαλύτερο. Σήμερα είναι τα ειδησεογραφικά sites, αύριο οι ηλεκτρονικές πληρωμές –για τις οποίες σημειωτέον η Facebook έχει ήδη πλάνα–, μετά το ηλεκτρονικό εμπόριο κ.λπ.
Στο τέλος, τι λόγο θα έχει ο μέσος χρήστης να ψάξει, να ψωνίσει ή να κάνει οτιδήποτε άλλο στο Internet, όταν θα μπορεί να κάνει τα πάντα με ένα απλό log in στο Facebook, στο οποίο επιπλέον βρίσκονται ήδη όλοι του οι φίλοι και γνωστοί;
Πηγή: www.efsyn.gr/ e-pcmag.gr
Δημοσιεύτηκε στις 23/04/2015
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire