ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

samedi 30 juin 2012

Ελλάδα - Προκλήσεις και ευκαιρίες για τις εξαγωγικές εταιρείες

Τις σημαντικότερες προκλήσεις και ευκαιρίες για τις εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις, μέσα από τα μάτια ορισμένων εκ των πιο έμπειρων export managers της χώρας, καταγράφει μία νέα έρευνα του γραφείου Αθήνας της Stanton Chase International, με την υποστήριξη του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ).
Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε σχετική έρευνα που διεξήχθη τον Απρίλιο απάντησαν πως οι εξαγωγές θα συνεισφέρουν στην ανάκαμψη της Ελλάδας (75,4%).
Οι κλάδοι όπου αναμένονται εξελίξεις είναι τα αγροτικά προϊόντα (78% των απαντήσεων),η ενέργεια (49,2%), η ελληνική γαστρονομία (42,4%), οι υπηρεσίες (31,4%), η βιομηχανία (25,4%) και τα καταναλωτικά προϊόντα (22,9%).

Αναφορικά σε επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες, αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά τα φρούτα / λαχανικά (62,7% των απαντήσεων), ιχθυοκαλλιέργεια (50,8%), τα γαλακτοκομικά (37,3%), τα φαρμακευτικά (28,8%), το πετρέλαιο (25,4%) και το αλουμίνιο (20,3%).
Όπως δήλωσε η πρόεδρος του ΠΣΕ, κ. Χριστίνα Σακελλαρίδη «με τα νέα στοιχεία για τον περασμένο Απρίλιο να δείχνουν μείωση των εξαγωγών (χωρίς τα πετρελαιοειδή) κατά 3,2%, στο 1,04 δισ. ευρώ από 1,22 δισ. τον Απρίλιο του 2011, έναντι αρχικής εκτίμησης για οριακή αύξηση κατά 0,3%, καθίσταται ακόμη πιο αναγκαία η αποτελεσματική στόχευση των ελληνικών εξαγωγών, σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών και δυναμικών κλάδων παραγωγής».
Ως κυριότερες γεωγραφικές περιοχές, τα στελέχη των εταιρειών που συμμετείχαν στο δείγμα ανέδειξαν σε σειρά προτεραιότητας την Ανατολική Ευρώπη (79,7%), τη Δυτική Ευρώπη (72%), την Ασία (50,8%), την Αφρική (44,1%), την Αμερική (42,4%), την Αυστραλία (31,4%) και τη Ρωσία (28%).
Σχετικά με «τα δυνατά σημεία» αλλά και «τις ευκαιρίες» που παρουσιάζονται για τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα, αναφέρθηκαν κατά σειρά σημαντικότητας η Ποιότητα (50,8%), η Πρόσβαση στις αναδυόμενες αγορές (43,2%), η Τάση στην Μεσογειακή διατροφή (37,3%), ο Τουρισμός (36,4%), το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό (32,2%), η Παραμετροποίηση των Προϊόντων ανά αγορά (26,3%). Στην τελευταία θέση βαθμολογήθηκε η υποστήριξη από το κράτος και το τραπεζικό σύστημα (25,4%).
Γενικά, αποτέλεσε κοινό τόπο η ανάγκη για περαιτέρω διευκόλυνση των εξωστρεφών επιχειρήσεων, με τη Γραφειοκρατία να αναδεικνύεται ως το υπ’ αριθμόν 1 εμπόδιο στην ανάπτυξη. Αλλα εμπόδια που αναφέρθηκαν είχαν να κάνουν με την έλλειψη εξειδικευμένου marketing για τις εξαγωγές, μη επαρκή κουλτούρα και εμπειρία εξαγωγών, πιέσεις από ανταγωνιστικά κράτη, θέματα κόστους καθώς και παραγωγικής επάρκειας.
Αναλύοντας τις προτεραιότητες των εξαγωγικών τμημάτων, η έρευνα κατέληξε σε 4 βασικούς άξονες: 1) Ανεύρεση και ορθή αξιολόγηση των διανομέων, 2) Πρόσβαση σε διεθνή στοιχεία αγορών, 3) Διαθεσιμότητα προϊόντος, 4) Υποστήριξη εντός της εταιρείας.
Όπως τόνισαν οι ίδιοι οι ειδικοί, το 2011, κατά το οποίο σημειώθηκε το ιστορικό ρεκόρ εξωστρέφειας των 22,5 δισ. ευρώ, βασικοί παράγοντες που επέδρασαν στην απόδοση των εξαγωγικών στελεχών ήταν οι πιέσεις τιμών, η έμφαση στο κόστος παραγωγής, ο ανταγωνισμός, η ύφεση και οι επιχειρησιακές αναδιοργανώσεις.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι ειδικοί των εξαγωγών αναγνωρίζουν την ανάγκη της δραστικής αλλαγής, του μετασχηματισμού στις εταιρείες τους. Θεωρούν σε αυτή τη διαδικασία ως μεγαλύτερα εμπόδια τους την έλλειψη ευελιξίας και προσαρμοστικότητας (56.8%).

Πηγή: www.naftemporiki.gr
Δημοσιεύτηκε στις 28/06/2012

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire