Το έργο αναφέρεται σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλούς ανταλλαγής ληξιαρχικών εγγράφων για τον πολίτη των κρατών-μελών της CIEC, εγγράφων που αφορούν την προσωπική κατάσταση των πολιτών της. Ψυχή του εγχειρήματος και υπεύθυνος του έργου είναι ο Αλέξανδρος Βαρβέρης, μέλος Ε.Ε.Δ.Ι.Π. του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Όλα άρχισαν όταν το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Επιτροπής Προσωπικής Καταστάσεως, υπό τον καθηγητή Σπύρο Βρέλλη, υποστήριξε τη δημιουργία της ηλεκτρονικής διασύνδεσης όλων των ληξιαρχείων, προκειμένου οι αρχές των κρατών μελών να ανταλλάσσουν τα πάσης φύσεως πιστοποιητικά, που προβλέπονται, αποφεύγοντας τη γραφειοκρατία, και να λαμβάνουν τα απαιτούμενα έγγραφα άμεσα. Ενδεικτικά στοιχεία, όπως η γέννηση τέκνων, γάμοι, βαπτίσεις, αναγνωρίσεις ή νομιμοποιήσεις τέκνων, θάνατοι, είναι μερικά από τα πιστοποιητικά, που συνήθως ανταλλάσσονται μεταξύ των αρχών.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ και ξεκίνησε στο τέλος του 2010. Στόχος του προγράμματος είναι μέσα σε δύο χρόνια τα ληξιαρχεία 12 χωρών της Ευρώπης και τεσσάρων εκτός (Ελβετία, Τουρκία, Μεξικό, Κροατία) να είναι συνδεδεμένα ηλεκτρονικά και να αναταλλάσουν σχετικές πληροφορίες. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εταιρεία που ανέλαβε τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας είναι και αυτή ελληνική. Πρόκειται για την εταιρία UBITECH, που έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία από την επιτροπή αξιολόγησης του διεθνούς διαγωνισμού και τελικά ανέλαβε το έργο.
Όπως εξηγεί ο κ. Βρέλλης, «παράλληλα με τις τεχνικές εργασίες υπάρχει ο νομικός προβληματισμός για τον τρόπο με τον οποίο θα θεμελιωθεί η χρήση της πλατφόρμας. Εκεί ανακύπτουν θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων. Για τον λόγο αυτό η συζήτηση σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται αμείωτη, προκειμένου να δημιουργηθεί μία διεθνής σύμβαση η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις λεπτομέρειες. Θα υπάρξει ειδική μέριμνα για απόλυτη σαφήνεια, στον τρόπο που θα συνταχθούν με την πλατφόρμα κράτη που δεν έχουν πιστοποιηθεί από την Ευρώπη για τη διακίνηση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών τους».
«Είναι ένα ηλεκτρονικό εργαλείο -λέει η Χρυσαφώ Τσούκα, επίκουρη καθηγήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών- το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί σε τρία περίπου χρόνια, απόλυτα χρήσιμο για τους πολίτες που συχνά χρειάζονται αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων και πρέπει να ζητούν την βοήθεια προξενικών αρχών, τοπικών αρχών, κ.α., διαδικασίες που απαιτούν χρόνο».
Για μεγάλη επιτυχία της ελληνικής αντιπροσωπείας στη διεθνή επιτροπή προσωπικής κατάστασης, κάνει λόγο ο υπεύθυνος του έργου για τη Διεθνή Επιτροπή, Αλέξανδρος Βαρβέρης, ο οποίος τον τελευταίο χρόνο έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα αξιοπιστίας, προκειμένου να αποδείξει ότι ακόμη και στα δύσκολα η Ελλάδα μπορεί.
Το πρόγραμμα είναι εξαιρετικά απαιτητικό (μελέτη της δομής της πληροφορίας, η διαλειτουργικότητα των συστημάτων και των πληροφοριών, όπως επίσης και θέματα ασφαλείας, οικονομικοί παράμετροι, κ.α.) και πρέπει όλα τα ληξιαρχικά γραφεία των 12 κοινοτικών και των τεσσάρων μη κοινοτικών κρατών να διασυνδεθούν αποτελεσματικά, αξιόπιστα και με ασφάλεια. Το εγχείρημα είναι δύσκολο, αλλά η εν λόγω διακρατική σύμβαση απαιτεί τη δημιουργία κατάλληλης τεχνολογικής υποδομής, που θα επιτρέπει τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων για την επικοινωνία και ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των ληξιαρχικών αρχών των κρατών-μελών του οργανισμού.
Σημειώνεται ότι η υλοποίηση της πλατφόρμας λογισμικού, επιχορηγήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Civil Justice 2007-2013» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πηγή: www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
Δημοσιεύτηκε στις 04/04/2011
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire