Σύμφωνα με το σχέδιο της Facebook, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα παράγουν ενέργεια από την ήλιο, με στόχο να πετούν μήνες. Θα έχουν μεγάλες διαστάσεις, περίπου όσο κι ένα Boeing 747, αλλά θα ζυγίζουν πολύ λιγότερο.
Σε 2 - 5 χρόνια από σήμερα θα τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο του Facebook και του ιδρυτή του Μαρκ Ζάκεμπεργκ, ώστε τα πρώτα σμήνη μη επανδρωμένων αεροσκαφών να κάνουν την εμφάνισή τους πάνω από απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη, εξασφαλίζοντας την παροχή Ιντερνετ από τη στρατόσφαιρα. Αυτό αποκάλυψε πριν από δύο εβδομάδες στο συνέδριο Social Good Summit στη Νέα Υόρκη ο Yael Maguire, τεχνικός διευθυντής του εργαστηρίου Connectivity Lab του κοινωνικού δικτύου.
Το Connectivity Lab ιδρύθηκε τον περασμένο Μάρτιο, με στόχο να κατασκευάσει αεροσκάφη που θα πετούν χωρίς πιλότο και θα παρέχουν σε ολόκληρες περιοχές ασύρματη σύνδεση στο web. Σύμφωνα μάλιστα με τον Maguire, η ανάπτυξή τους έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, που οι πιλοτικές δοκιμές τους αναμένεται να ξεκινήσουν την επόμενη χρονιά.
Το Facebook υποστηρίζει πως τα ρομποτικά αεροπλάνα είναι η καλύτερη λύση ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο οι κάτοικοι περιοχών όπου δεν υπάρχουν δίκτυα τηλεπικοινωνιών, επειδή είναι οικονομικά ασύμφορο. Ηδη από την ανακοίνωση δημιουργίας του εργαστηρίου, το κοινωνικό δίκτυο είχε περιγράψει σε γενικές γραμμές πώς θα πρέπει να λειτουργούν τα αεροσκάφη, τα οποία θα κινούνται σε μεγάλο υψόμετρο, πάνω από τον εναέριο χώρο που χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες και πάνω από το ύψος που σχηματίζονται τα σύννεφα, οι βροχές και οι κεραυνοί.
Επίσης, θα χρειάζεται να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από την ήλιο, με στόχο να πετούν για ολόκληρους μήνες. Γεγονός που εξηγεί γιατί το Facebook εξαγόρασε και ενέταξε στο Connectivity Lab τη βρετανική εταιρεία Ascenta, η οποία νωρίτερα είχε συμμετάσχει στην ανάπτυξη ενός «ηλιακού» εναέριου οχήματος που κατάφερε να παραμείνει στον αέρα για 14 ημέρες συνεχόμενα.
Στο ίδιο συνέδριο, πάντως, ο Maguire έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τις προδιαγραφές των drones ώστε να καλύπτουν τις παραπάνω απαιτήσεις. Ετσι, κατ’ αρχήν θα έχουν πολύ μεγάλες διαστάσεις, «περίπου όσο κι ένα Boeing 747», αλλά θα ζυγίζουν πολύ λιγότερο. Ενδεικτικά, ο επικεφαλής του εργαστηρίου ανέφερε πως έχουν αναπτύξει μια μικρογραφία με μήκος όσο 6 Toyota Prius, η οποία ζυγίζει όσο και τα τέσσερα... λάστιχα του ενός αυτοκινήτου.
Παράλληλα, στον σχεδιασμό της ατράκτου, που θα καλύπτεται σχεδόν πλήρως από φωτοβολταϊκά πάνελ, θα ληφθεί υπόψη πώς ακριβώς θα πέφτουν οι ηλιακές ακτίνες πάνω στα drones, στις περιοχές που αυτά θα πρωτοχρησιμοποιηθούν – και οι οποίες ανήκουν σε 21 χώρες στη Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Ασία. Από την άλλη πλευρά, ο Maguire αναγνώρισε πως, πριν ακόμα από την «πρόβα τζενεράλε» των αεροσκαφών, θα πρέπει να λυθούν πολλά τεχνικά εμπόδια. «Θα πρέπει να πάμε ένα βήμα παραπέρα τις τεχνολογίες των ηλιακών πάνελ, των συνθετικών υλικών και των μπαταριών», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή, θα πρέπει επίσης να αλλάξουν και οι κανονισμοί αεροπλοΐας, οι οποίοι αυτή τη στιγμή δεν καλύπτουν το υψόμετρο 60.000-90.000 ποδιών που θα κινούνται τα drones, αφού κανένα αεροπλάνο δεν πετά πάνω από τα 60.000 πόδια.
Πηγή: Η Καθημερινή
Δημοσιεύτηκε στις 04/10/2014
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire