ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

mardi 8 mai 2012

Έκλεισε άδοξα ο κύκλος της μεταπολίτευσης

ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ

Έκλεισε ο κύκλος τους θορυβωδώς

Του Κώστα Βενιζέλου
Φωτογραφία
ΤΟ πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα έχει καταρρεύσει. Τα δυο μεγάλα κόμματα, τα οποία από το 1974 και εντεύθεν κυβερνούσαν εναλλάξ τη χώρα, έχουν συρρικνωθεί, ως αποτέλεσμα της στάσης που τήρησαν διαχρονικά. Έκαναν ταμείο με δραστικώς μειωμένα έσοδα σε αυτές τις εκλογές, γιατί έχουν φτάσει οι πολίτες στο απροχώρητο. Έχει αποδομηθεί το πολιτικό σύστημα και επιβεβαιώθηκε η έλλειψη εμπιστοσύνης προς το πολιτικό προσωπικό. Ο κύκλος της μεταπολίτευσης έκλεισε θορυβωδώς. Με ανατροπές που σηματοδοτούν το τέλος των δυο μεγάλων κομμάτων, που επέλεξαν την οδό του Μνημονίου. Για την ακρίβεια είναι η πολιτική τους που οδήγησε στο Μνημόνιο και στα χάλια της ελληνικής οικονομίας. Όσο καιρό η διαπλοκή, οι πελατειακές σχέσεις, η επικράτηση των μιζαδόρων δεν άγγιζαν βίαια την καθημερινότητα του Έλληνα, τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η Νέα Δημοκρατία συγκρατούσαν τις δυνάμεις τους. Δάνειζαν το ένα κόμμα τους ψηφοφόρους του στο άλλο για να σχηματίζει αυτοδύναμες κυβερνήσεις και τανάπαλι.
Το μοντέλο αυτό έχει τελειώσει. Η πολιτική αυτή διαχείριση, που έχει τινάξει στον αέρα τη χώρα, οδήγησε στην εκλογική αποδόμηση των κομμάτων του διπολισμού.
Ο ΣΥΡΙΖΑ εκτοξεύθηκε εκλογικά. Οι πολίτες επέλεξαν το κόμμα της Αριστεράς για να δώσουν πανταχόθεν το μήνυμα αντίδρασής τους. Αντίδραση στις πολιτικές πρακτικές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας και του πολιτικού συστήματος εν γένει. Αντίδραση και στους τρίτους (Τρόικα κλπ), που διά του Μνημονίου επιχειρούν να δημιουργήσουν ασφυκτικές εξαρτήσεις στην Ελλάδα. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι κόμμα εξουσίας. Είτε γιατί δεν προετοιμάσθηκε για αυτό, είτε ακόμη γιατί δεν αποτελεί σήμερα επιλογή του. Θα ήταν ιδανικό για την Ελλάδα να αποτελούσε διέξοδο η Αριστερά. Δεν φαίνεται, όμως, να είναι σήμερα έτοιμο το σκηνικό. Όμως, θα ήταν τραγικό να επαναληφθεί αυτό που έγινε το 1958, τότε που η ΕΔΑ αναδείχθηκε αξιωματική αντιπολίτευση με 24% και το 1961 στις εκλογές της βίας και της νοθείας «έχασε» τις δυνάμεις της.
Είναι προφανές ότι το ζητούμενο είναι να βρεθεί τρόπος να μη μείνει η χώρα ακυβέρνητη. Το εγχείρημα αυτό φαντάζει σήμερα δύσκολο, απομακρυσμένο. Δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να επιτευχθούν τέτοιες συνεργασίες οι οποίες να συγκροτούν βιώσιμη κυβέρνηση. Είναι σαφές πως το σενάριο των νέων εκλογών, τον Ιούνιο, είναι το επικρατέστερο. Τι θα προκύψει; Είτε θα βυθίσει περισσότερο τους πάλαι ποτέ μεγάλους της πολιτικής σκηνής, είτε διά του μπαμπούλα της ακυβερνησίας και του χάους θα ψηλώσει μερικούς πόντους η Νέα Δημοκρατία. Στον ίδιο, δηλαδή, παρονομαστή. Είναι πρόδηλο ότι το σημερινό πολιτικό σκηνικό δεν μπορεί να δώσει διεξόδους στη χώρα. Οι ανατροπές που χρειάζονται, μάλλον, θα αναζητηθούν σε κάτι το καινούργιο, που δεν έχει σχέση με διαπλοκή, λαμογιές και μίζες.
ΣΗΜ: Ευτυχώς που παρακολουθήσαμε το βίντεο με τη συνέντευξη Τύπου της Χρυσής Αυγής. Τρομακτικό. Δεν είναι πλάκα, είναι φασισμός.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire