Εκδοτικά είμαστε πλήρεις...
Στο μεγαλύτερο παγκόσμιο ραντεβού για τους επαγγελματίες του βιβλίου συμμετέχουν επίσης χώρες όπως η Μπαγκλαντές, τα Νησιά Φαρόε, η Γαλλία, η Αγγλία, η Ιαπωνία, το Λίχνεσταϊν, η Αμερική, η Τουρκία, καθώς επίσης το Πακιστάν, οι Φιλιππίνες και τη Σρι Λάνκα, χώρες τις οποίες τείνουμε να υποτιμούμε εδώ στην ευρωπαϊκή Κύπρο καθώς τις εντάσσουμε στους βασικούς προμηθευτές των… δουλικών μας.
Από αυτή τη μεγάλη διοργάνωση μεγάλη απούσα είναι και φέτος η ευρωπαϊκή Κύπρος, η οποία παρεμπιπτόντως προεδρεύει τώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Άσχετο;
Ο Γιούργκεν Μπόος, διευθυντής της Διεθνούς Έκθεσης επισήμανε ότι φέτος, εντοπίστηκαν και αναλύθηκαν σε ποιους τομείς είναι πιο εμφανείς οι αλλαγές όσον αφορά το βιβλίο και αναπτύχθηκε ένας οδικός χάρτης των εκδοτικών τάσεων, ο οποίος αποτυπώνει πού αρχίζουν να εμφανίζονται τα νέα επαγγελματικά μοντέλα, ποιες νέες πολιτισμικές συμπεριφορές αναδύονται και ποιες δεξιότητες είναι σημαντικές για το μέλλον.
Στη Φρανκφούρτη λοιπόν που όλος ο εκδοτικός κόσμος είναι «παρών» και παίρνει μέρος στις μεγάλες συζητήσεις για το μέλλον του βιβλίου, η Κύπρος αγρόν ηγόρασε.
Η Κύπρος είναι και φέτος απούσα μετά την εφαρμογή των νέων κανονισμών που εφάρμοσαν οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού με αποτέλεσμα να μη χρηματοδοτούν τον Σύνδεσμο Εκδοτών Κυπριακού βιβλίου (Σ.Ε.ΚΥ.ΒΙ) γιατί «δεν αξιοποιεί σωστά τις προοπτικές που του ανοίγονται» και «οι εκδοτικοί οίκοι είναι εμπορικοί οργανισμοί που εκτελούν εμπορικές πράξεις. Δεν θα επωμίζεται το κράτος τις δραστηριότητές τους». Αυτό που είναι άξιον απορίας είναι αφού το υπουργείο δεν εμπιστεύεται τους εκδότες, δεν οργανώνει το ίδιο την κυπριακή συμμετοχή; Ή μήπως οι πιο πάνω διαπιστώσεις έγιναν απλά για να χρησιμοποιηθούν ως άλλοθι για να απαλλαγεί το αρμόδιο υπουργείο από ακόμα έναν πονοκέφαλο.
Η Κύπρος δεν απέχει μόνο από την έκθεση της Φρανκφούρτης αλλά και παντελώς από όλες τις Διεθνείς Εκθέσεις βιβλίου, του Λονδίνου, Καΐρου, Ρωσίας, Αλεξάνδρειας, Θεσσαλονίκης, Αθήνας, Μπολώνιας. Και ενώ όλα διαδραματίζονται στη Φρανκφούρτη και σε όλες τις υπόλοιπες πρωτεύουσες, εμείς ερίζουμε για το φυσικό αέριο (που ακόμα δεν έχουμε δει να αναβλύζει από το οικόπεδο της θεάς Αφροδίτης) και ονειρευόμαστε τη στιγμή που θα γίνουμε οι σεΐχηδες της Ανατολικής Μεσογείου. Όταν και άμα αναβλύσει το αέριο και μας κάνει άτρωτους οικονομικά, πώς θα αντιμετωπίσουμε τον πνευματικό πλούτο που και οι πιο δυσπραγούσες χώρες άρχισαν να αποθηκεύουν;
Πηγή: Ο Φιλελεύθερος
Δημοσιεύτηκε στις 14/10/2012
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire