ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

mardi 2 octobre 2012

Λαρς Φον Τρίερ σε μουσική Θανάση Καπρούλια


Ο έλληνας μουσικός με το ψευδώνυμο Novi_Sad συνεργάζεται με τον εκκεντρικό δανό σκηνοθέτη σε φιλόδοξο σχέδιο
 
Λαρς Φον Τρίερ σε μουσική Θανάση Καπρούλια
Ο Θανάσης Καπρούλιας ή Novi_Sad
 





Γιάννης Ζουμπουλάκης 
Ο όρος «Gesamt» που μπορεί να μεταφραστεί ως «ολόκληρο» ή «σωρευτικό» έχει χρησιμοποιηθεί από τον Γερμανό συνθέτη κλασικής μουσικής Ρίχαρντ Βάγκνερ ως αναφορά σε ένα έργο Τέχνης που υπάρχει σαν ολότητα, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μορφές τέχνης.

Συγχρόνως ο όρος «Gesamt Art» μπορεί να μεταφραστεί σαν ένα «ιδανικό έργο τέχνης», ένα «καθολικό έργο τέχνης» ή μια «σύνθεση τεχνών».

Και κάπως έτσι καταλήγουμε στο σχέδιο που αυτή την εποχή απασχολεί το προκλητικότερο σκηνοθέτη των καιρών μας_ κανέναν άλλον από τον δανό Λαρς Φον Tρίερ («Melancholia», «Dogville» κ.α.). Τίτλος του, «Gesamt».

Ο Φον Τρίερ επέλεξε έξι έργα τέχνης/ προκλήσεις και οι καλλιτέχνες κλήθηκαν να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις με τη συμβολή μιας ταινίας ή μουσικής σύνθεσης. Τα έξι έργα τέχνης/ προκλήσεις είναι των Πολ Γκογκέν, Αλμπερτ Σπέερ, Σέζαρ Φρανκ, Τζέιμς Τζόις, Αύγουστου  Στρίνμπεργκ και Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ.

Ωστόσο, η σημαντική είδηση επί του θέματος αφορά έναν έλληνα καλλιτέχνη, τον Θανάση Καπρούλια, με το ψευδώνυμο Νοvi_Sad, ο οποίος επιλέχθηκε από τον Φον Τρίερ για να συμμετάσχει στο «Gesamt» με μια μουσική σύνθεση που σχετίζεται με το έργο  «Οδυσσέας» του Τζόις.

O Θ. Καπρούλιας γεννήθηκε το 1980, ζει και εργάζεται στην Αθήνα και έχει έχει συνεργαστεί δύο φορές με τον βραβευμένο σκηνοθέτη Γιώργο Ζώη, ως sound designer στην ταινία «Casus Belli» και ως μουσικός στην ταινία μικρού μήκους «Τίτλοι τέλους», η οποία πρόσφατα βραβεύθηκε ως η καλύτερη Ευρωπαϊκή ταινία μικρού μήκους στο 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Η προσέγγισή του στον ήχο εστιάζεται κυρίως στο «cinema pour l'oreille» (κινηματογράφος για το αυτί), την αρχιτεκτονική ακουστική και τη χρήση ποσοτικών/αριθμητικών δεδομένων από διαφορετικές πηγές (NASA μεταξύ άλλων). Έχει παρουσιάσει το έργο του σε αρκετά από τα πιο γνωστά φεστιβάλ και χώρους σε όλο τον κόσμο και έχει συνεργαστεί με μερικές από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον τομέα της ψηφιακής μουσικής δημιουργίας.
 
 
Πηγή: www.tovima.gr
Δημοσιεύτηκε στις 02/10/2012

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire