ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

jeudi 24 juillet 2014

Κύπρος - Ποια, απ’ όλες τις μορφές ομοσπονδίας θα διδάξουν στα σχολεία;


Θα μάθουν τι είναι η ομοσπονδία οι μαθητές πριν από τους πολιτικούς;

 

Γιώργος Καλλινίκος

Όλα τα ‘χε η μαριορή ο φερετζές της έλειπε. Η κυβέρνηση αποφάσισε λέει ο υπουργός Παιδείας να πάρει την ομοσπονδία στα σχολεία. Δόθηκαν οδηγίες και θα εισαχθεί στα αναλυτικά προγράμματα του Σεπτέμβρη και θα διδάσκεται στα πλαίσια του μαθήματος «Αγωγή του Πολίτη». Δεν λέω, κάθε ενημέρωση για οποιοδήποτε θέμα είναι χρήσιμη. Ιδίως για θέματα που αφορούν την Κύπρο και το μέλλον στο οποίο πιθανώς να κληθούμε να ζήσουμε. Έλα όμως, που αναπόφευκτα γίνονται συνειρμοί στο μυαλό μας… Ποια ομοσπονδία άραγε θα διδάξουν στους μαθητές; Τη διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία ή αυτήν που εφαρμόζεται στις ΗΠΑ; Την ομοσπονδία που εφαρμόζεται στη Ρωσία ή αυτήν που εφαρμόζεται στην Αυστραλία ή μήπως στην Ελβετία; Την διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία η οποία αναφέρεται σε όλα τα ψηφίσματα για το κυπριακό;
Την διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία η οποία αναφέρεται στις ομόφωνες αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου του 1989 και ήταν το ευαγγέλιο της ε/κ πλευράς για πολλά χρόνια; Εκείνων των προτάσεων –άρα και εκείνης της ομοσπονδίας που αναφέρεται σε αυτές- με τις οποίες συμφώνησε και η ΕΔΕΚ αλλά μετά από κάποια χρόνια μάθαμε ότι ο δρ Λυσσαρίδης ουσιαστικά διαφωνούσε ή έστω είχε ενστάσεις επί πολλών πτυχών της διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας όπως περιγραφόταν; Την διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία με την οποία ουσιαστικά πολλοί διαφωνούσαν αλλά δεν τολμούσαν να το παραδεκτούν δημοσίως, μέχρι που ήρθε ο Τάσσος Παπαδόπουλος να προσθέσει την περιβόητη ουρά «με το σωστό περιεχόμενο»; Εκείνη η ουρά έγινε το ευαγγέλιο όλων όσων διαφωνούσαν –και διαφωνούν μέχρι σήμερα αλλά ακόμη και τώρα δεν τολμούν να το παραδεκτούν- με την διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία. Ακολούθησε όμως, ο Χριστόφιας ο οποίος ψαλίδισε την ουρά. Τόσο πολύ μάλιστα, ώστε η διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία έμεινε κολοβή κι έγινε σχεδόν αγνώριστη ακόμη και για αρκετούς υποστηρικτές της ή όσους πίστευαν ότι δεν ήταν εφικτή άλλη μορφή λύσης καλύτερη από αυτήν. Η ουρά του Τάσσου χάθηκε και επί της παρούσας διακυβέρνησης, η οποία πιστή στην πολιτική των επικοινωνιακών τρικς, προσπαθεί να την επαναφέρει στην προ Χριστόφια –αλλά και προ Τάσσου- εποχή. Σήμερα όμως, υπάρχει και η Συμμαχία του Λιλλήκα, η οποία διαφωνεί με την διζωνική με ή χωρίς ουρά, με κοντή ή μακριά ουρά. Και παίρνει ένα αξιοσέβαστο 8% που τονώνει το ηθικό σε όλους τους αντιομοσπονδιακούς, ώστε να φωνάζουν ολοένα και περισσότερο αυτό που επί τέσσερεις δεκαετίες δείλιαζαν να πουν ξεκάθαρα. Ποια λοιπόν, απ’ όλες αυτές τις μορφές ομοσπονδίας θα διδάξουν στα σχολεία; Αν αντικείμενο του μαθήματος θα είναι απλά να μάθουν οι μαθητές τι εστί το πολιτικό σύστημα της ομοσπονδίας και πώς εφαρμόζεται στις διάφορες γωνιές του πλανήτη, μάλλον, το εγχείρημα είναι άνευ ουσίας. Πρώτον, διότι πλέον η τεχνολογία και το διαδίκτυο επιτρέπει στον κάθε έφηβο να ανατρέξει σε αυτό και να μάθει ενδεχομένως πολύ περισσότερα απ’ όσα κάποιοι καθηγητές θα προσπαθήσουν να τους μάθουν. Αν η επικέντρωση θα γίνει στο σύστημα που θα εφαρμοστεί στην Κύπρο μετά τη λύση, τότε εκεί αρχίζουν τα δύσκολα. Και θα υπάρξουν αναπόφευκτα αντιδράσεις και συγκρούσεις. Για όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω. Εκείνο που πιθανότατα θα συμβεί θα είναι ο διχασμός που υπήρξε σε επίπεδο πολιτικών κομμάτων τόσα χρόνια, μεταξύ των στελεχών των διαφόρων κομμάτων και μεταξύ μελών των σκληρών πυρήνων των κομμάτων, να μεταφερθεί και σε μαθητικό επίπεδο. Με την εμπιστοσύνη στα κόμματα και τους πολιτικούς να έχει πιάσει πάτο, είναι πολύ δύσκολο να δεχθεί κάποιος ότι δεν θα γίνει προσπάθεια εκμετάλλευσης του εγχειρήματος. Η πρωτοβουλία βλέπετε δεν προέρχεται από εκπαιδευτικούς κύκλους ώστε να θεωρηθεί ότι έχει καθαρά γνωσιολογικά κίνητρα. Προέρχεται από πολιτικούς, τα κίνητρα είναι πολιτικά και επομένως, δύσκολα δεν θα αντιμετωπισθούν με καχυποψία από πολλούς. Αφού όμως, κάποιοι πολιτικοί είναι τόσο προχωρημένοι ώστε να θεωρούν πως έλυσαν όλα τα άλλα πιο επείγοντα προβλήματα και πρέπει να επικεντρωθούν σε αυτό, υπάρχει τρόπος να αποφύγουν όλο το πιο πάνω σκηνικό το οποίο ενδεχομένως να εξελιχθεί μόλις επιβεβαιωθεί ότι στέλνουν την ομοσπονδία στα θρανία. Ας κάτσει το Εθνικό Συμβούλιο να καταλήξει λεπτομερώς τι είδος ομοσπονδία επιθυμεί, με πόσο μέγεθος ουράς, και τι χρώμα. Ας το τυπώσει μετά σε μια κόλλα χαρτί και ας την στείλει στο υπ. Παιδείας για να την προσθέσει αυτούσια στα αναλυτικά προγράμματα. Έτσι ούτε γάτα ούτε ζημιά. Και θα έχουμε και εντυπωσιακό όφελος. Πριν μάθουν οι μαθητές τι εστί διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία, θα μάθουν επιτέλους οι πολιτικοί! 



Πηγή: Ο Φιλελεύθερος
Δημοσιεύτηκε στις 22/07/2014
 


 
 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire