Σε μια εποχή όπου η πραγματοποίηση εξαγωγών αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης για την ελληνική οικονομία, για την ιστορική οινοποιία Τσάνταλη είναι η συνέχιση μιας προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από μισό αιώνα. Ο Άγγελος Δημητριάδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, μιλάει για την εντυπωσιακή διείσδυση της εταιρείας στην επίζηλη αγορά της Κίνας και τις αξιοσημείωτες εξαγωγές σε 55 χώρες.
Nίκη Mηταρέα
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΥΣΑ ΝΙΚΟΛΕΡΗ
Mετρώντας μια επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα 120 ετών, η οινοποιία Τσάνταλη θα μπορούσε απλώς να επαναπαύεται στις δάφνες ενός ένδοξου παρελθόντος. Ομως τόσο το παρόν όσο και το μέλλον της επιχείρησης φαίνεται να βαδίζει στα ίδια χνάρια, αφού διατηρεί την ηγετική θέση στον χώρο της ελληνικής βιομηχανίας οίνου και έχει να επιδείξει την ισχυρότερη εξαγωγική επίδοση, στέλνοντας στο εξωτερικό το μισό της ετήσιας παραγωγής των 12,3 εκατομμυρίων λίτρων κρασιού.
Για μια εταιρεία που πουλά τα προϊόντα της εκτός Ελλάδος ήδη από το 1962, η εξαγωγική μάχη δεν κρύβει πλέον πολλά μυστικά. Ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Αγγελος Δημητριάδης, απαντά με σαφήνεια όταν τον ρωτάμε:
«Οσο συνεχίζουμε να παράγουμε σταθερά ποιοτικό κρασί, τότε το μέλλον μας στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα ευοίωνο. Η μοναδικότητα των ελληνικών ποικιλιών σε συνδυασμό με την καλή και προσεγμένη οινοποίηση θα φέρνουν μόνο θετικά αποτελέσματα. Η εταιρεία μας είναι απτή απόδειξη, καθώς σήμερα δραστηριοποιούμαστε με επιτυχία σε 55 χώρες. Ο κλάδος μας έχει εξαιρετικές προοπτικές, καθώς υπάρχουν "παρθένες" αγορές όπως η Βραζιλία και το Μεξικό που προσφέρουν αξιοσημείωτες δυνατότητες ανάπτυξης».
Η εταιρεία στη μακρά ιστορία της έχει δώσει κατά καιρούς μαθήματα καινοτομίας και επιχειρηματικής στρατηγικής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η αναβίωση του αμπελώνα της Ραψάνης, που είναι η μοναδική περιοχή στην Ελλάδα στην οποία δεν έγινε εκρίζωση. Τα κρασιά που παράγονται στην περιοχή αποτελούν σήμερα κορυφαίο εξαγωγικό όπλο της Τσάνταλης. Ο κ. Δημητριάδης αναφέρει: «Η Ραψάνη ως σημείο αναφοράς και περιοχή προέλευσης είχε πάντα ιδιαίτερη αποδοχή στο εξωτερικό, αποτελώντας μια από τις πρώτες αποδείξεις της δυναμικής των ελληνικών ποικιλιών.
Πρέπει να σημειώσω ότι για τη Ραψάνη Τσάνταλη κορυφαίοι οινό-δημοσιογράφοι όπως η Jancis Robinson και ο Hugh Johnson στην Αγγλία, έχουν γράψει διθυραμβικά σχόλια. Την ίδια στιγμή η ετικέτα αυτή αποτελεί για την εταιρεία μας ένα από τα καλύτερα παραδείγματα της αξίας του μάρκετινγκ, καθώς μετά τον επανασχεδιασμό της από την καναδέζικη εταιρία Ezi Evolution και όλο το πρόγραμμα προώθησης, σημειώθηκε μια αξιοσημείωτη αύξηση των πωλήσεων σε χώρες όπως ο Καναδάς, οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Αγγλία».
Η μεγάλη ευκαιρία της Κίνας
Εντυπωσιακά όμως είναι τα ανοίγματα που έχει κάνει η εταιρεία σε αγορές με τεράστιες δυνατότητας όπως αυτές της Ρωσίας και της Κίνας. Μιλώντας για την κινεζική αγορά, ο κ. Δημητριάδης εξηγεί ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερη αγορά με πολλές διαφοροποιήσεις ακόμη και εντός της ίδιας της χώρας.
«Οι Κινέζοι καταναλωτές στα μεγάλα αστικά κέντρα αποκτούν σταδιακά επαφή με το κρασί», αναφέρει και συνεχίζει: «Η στρατηγική μας αφορά το να τους «συστηθούμε» καταρχήν ως οινοπαραγωγός χώρα και σε δεύτερο στάδιο να χτίσουμε τις "ετικέτες" μας.
Οι ενέργειες προώθησης ποικίλουν: Πέρα από τις παραδοσιακές γευσιγνωσίες, παρουσία σε εκθέσεις κ.λπ., συνεργαζόμαστε και με τοπικούς φορείς, όπως το Ινστιτούτο Καρδιολογίας του Χονγκ Κονγκ με σκοπό να ενημερώσουμε το κοινό σχετικά με τα ευεργετήματα της "σοφής" κατανάλωσης του κρασιού». Τα αποτελέσματα στην Κίνα είναι θεαματικά καθώς «είναι μια αγορά με τεράστιες προοπτικές όπου τα μεγέθη αυξάνονται γεωμετρικά». Πράγματι οι πωλήσεις της Τσάνταλης ξεκίνησαν από 50.000 φιάλες το 2008, άγγιξαν τις 220.000 φιάλες το 2011 με μέση τιμή χονδρικής τα € 3,20 ενώ για το 2012 εκτιμάται ότι ενδέχεται ακόμη και να διπλασιαστούν.
Στη ρωσική αγορά, η εταιρεία έχει επίσης επιδείξει εντυπωσιακή ιστορία που ξεκίνησε όταν o Ευάγγελος Τσάνταλης, σε μια επίσκεψη του το 1971 στο Αγιο Ορος διείδε τη μοναδικότητα του αμπελώνα της Ρωσικής Μονής του Αγίου Παντελεήμονα. Ετσι, με σεβασμό στην παράδοση, η οικογένεια Τσάνταλη αναβίωσε τον αμπελώνα στο Μετόχι της Χρωμίτσας που οι Ρώσοι μοναχοί του έχουν δώσει το όνομα Kormilitsa («τροφός»).
«Στη ρωσική αγορά θέλαμε να κάνουμε επιβλητική είσοδο και το καταφέραμε. Παράλληλα, μέσω αυτής ενισχύουμε και την περιοχή της Χαλκιδικής, αφού δεχόμαστε κάθε χρόνο 70.000 επισκέπτες στο οινοποιείο που δοκιμάζουν τα κρασιά μας», σχολιάζει ο ίδιος, για να καταλήξει: «Είμαστε και σκοπεύουμε να παραμείνουμε οι καλύτεροι δυνατοί πρεσβευτές της χώρας μας στο εξωτερικό. Θα ήθελα να δω τις κόρες μου, την τέταρτη γενιά της οινοποιίας Τσάνταλη, να ξεπερνούν τον παππού και τον πατέρα τους».
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire