Ζημιές €19 εκατ. για τις Κυπριακές Αερογραμμές το 2011
Λευκωσία: Ζημιά ύψους 19 εκατομμύρια ευρώ, μετά τη φορολογία, καταγράφει το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών, σύμφωνα με την ένδειξη αποτελέσματος για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011, σε σύγκριση με κέρδος 232 χιλιάδων ευρώ το 2010.
Το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών ανακοίνωσε σήμερα την ένδειξη αποτελέσματος για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011, η οποία εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών κατά τη χθεσινή του συνεδρία και η οποία έχει καταρτιστεί σύμφωνα με τις λογιστικές αρχές που εφαρμόστηκαν για την κατάρτιση των ετήσιων και συνοπτικών ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων.
"Η ένδειξη αποτελέσματος για το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011 είναι ζημιά μετά τη φορολογία ύψους €19 εκατομμυρίων σε σύγκριση με κέρδος €232 χιλιάδων το 2010", αναφέρεται στην ανακοίνωση των Κυπριακών Αερογραμμών.
Προστίθεται πως η ένδειξη αποτελέσματος δεν είναι ελεγμένη από τους Εξωτερικούς Ελεγκτές.
Σύμφωνα με την οικονομική ανασκόπηση, τα συνολικά εισοδήματα ανήλθαν σε 212,4 εκατομμύρια ευρώ το 2011 σε σύγκριση με 236,3 εκατομμύρια ευρώ το 2010 σημειώνοντας μείωση 23,9 εκατομμυρίων ευρώ ή 10,1%, ενώ τα λειτουργικά έξοδα, που περιλαμβάνουν το κόστος πωλήσεων και τα έξοδα διοίκησης, το 2011 ανήλθαν σε 264,7 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με 259,8 εκατομμύρια ευρώ το 2010, σημειώνοντας αύξηση 4,9 εκατομμυρίων ευρώ ή 1,9%.
Οσον αφορά τα άλλα έσοδα, αυτά ανήλθαν σε 31,7 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνουν κυρίως το όφελος από την ανταλλαγή χρονοθυρίδων στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου μεταξύ της Εταιρείας και της Virgin Atlantic Airways ύψους 22,0 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και το κέρδος από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320 και τριών εφεδρικών μηχανών αεροσκαφών ύψους 9,7 εκατομμυρίων ευρώ.
Οπως αναφέρεται, τα άλλα έσοδα για το 2010 ήταν 18,6 εκατομμύρια ευρώ και προήλθαν από την αποζημίωση για την απαγόρευση πτήσεων πάνω από τον τουρκικό εναέριο χώρο για τα έτη 2004-2009, καθώς και από το κέρδος από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320.
Σημειώνεται ότι η ζημιά από εργασίες του 2011 ήταν 20,6 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με ζημιά 4,9 εκατομμύρια ευρώ το 2010.
Επίσης, η εταιρεία το 2011 παρουσίασε καθαρά έσοδα χρηματοδότησης ύψους 1,7 εκατομμυρίων ευρώ σε σύγκριση με 1,9 εκατομμύρια ευρώ το 2010, ενώ το κέρδος από διακοπείσες εργασίες για το 2010 ύψους 3,4 εκατομμυρίων ευρώ πραγματοποιήθηκε από την πώληση του 100% των μετοχών της εταιρείας Zenon N.D.C. Ltd στον Ομιλο εταιρειών SABRE.
Οσον αφορά τις προοπτικές του 2012 αναφέρεται ότι κατά το τρέχον έτος συνεχίζεται ο έντονος ανταγωνισμός και η οικονομική κρίση η οποία επηρεάζει τις κύριες αγορές της Εταιρείας χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για πιθανή ανάκαμψη.
Οπως σημειώνεται, ιδιαίτερα η επιδείνωση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και τα οδυνηρά μέτρα που έχουν επιβληθεί για εξυγίανση της οικονομίας αναμένεται να έχουν άμεσο αντίκτυπο στις αερομεταφορές.
Αναφέρεται, παράλληλα, ότι τo τρέχον έτος χαρακτηρίζεται από την ενεργειακή αστάθεια, τις συνεχείς διακυμάνσεις των νομισμάτων, ιδιαίτερα του δολαρίου και του ευρώ, τις διακυμάνσεις των επιτοκίων, την αύξηση της ανεργίας, την εργασιακή αβεβαιότητα ιδιαίτερα στον ευρωπαϊκό χώρο καθώς και την πολιτική αστάθεια στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Προστίθεται ότι το Συγκρότημα δεν έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει αυτούς τους παράγοντες οι οποίοι μπορούν δυνητικά να επηρεάσουν αρνητικά την προσπάθεια επίτευξης μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς του και επεξεργάζεται Σχέδιο Δράσης με σκοπό να καταστήσει την Εταιρεία ανταγωνιστική και να διασφαλίσει την επιβίωσή της σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Το σχέδιο αυτό, όπως αναφέρεται, είναι βασισμένο στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για βελτίωση της κεφαλαιουχικής βάσης, στην μείωση λειτουργικών κόστων, στην μείωση εργατικών κόστων με παράλληλη άρση των υφιστάμενων στρεβλώσεων στις Συλλογικές Συμβάσεις, στην μείωση του στόλου με ανάλογη μείωση του απασχολούμενου προσωπικού και περαιτέρω εξορθολογισμό του πτητικού προγράμματος και στην εισαγωγή μέτρων για αύξηση των εσόδων της Εταιρείας.
Σημειώνεται ότι με την υλοποίηση των στοχεύσεων του Σχεδίου Δράσης θα υπάρξει δραστική μείωση των λειτουργικών ζημιών κατά το τρέχον έτος σε σύγκριση με το προηγούμενο, γεγονός που θα επενεργήσει θετικά στη στόχευση για μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της Εταιρείας.
Αναφέρεται, τέλος, ότι θα συνεχιστούν οι προσπάθειες για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή.
Στο Σχέδιο Δράσης που στοχεύει στην εξυγίανση της εταιρείας, περιλαμβάνεται η μείωση του στόλου με ανάλογη μείωση του απασχολούμενου προσωπικού.
Λευκωσία: Ζημιά ύψους 19 εκατομμύρια ευρώ, μετά τη φορολογία, καταγράφει το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών, σύμφωνα με την ένδειξη αποτελέσματος για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011, σε σύγκριση με κέρδος 232 χιλιάδων ευρώ το 2010.
Το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών ανακοίνωσε σήμερα την ένδειξη αποτελέσματος για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011, η οποία εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών κατά τη χθεσινή του συνεδρία και η οποία έχει καταρτιστεί σύμφωνα με τις λογιστικές αρχές που εφαρμόστηκαν για την κατάρτιση των ετήσιων και συνοπτικών ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων.
"Η ένδειξη αποτελέσματος για το Συγκρότημα των Κυπριακών Αερογραμμών για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011 είναι ζημιά μετά τη φορολογία ύψους €19 εκατομμυρίων σε σύγκριση με κέρδος €232 χιλιάδων το 2010", αναφέρεται στην ανακοίνωση των Κυπριακών Αερογραμμών.
Προστίθεται πως η ένδειξη αποτελέσματος δεν είναι ελεγμένη από τους Εξωτερικούς Ελεγκτές.
Σύμφωνα με την οικονομική ανασκόπηση, τα συνολικά εισοδήματα ανήλθαν σε 212,4 εκατομμύρια ευρώ το 2011 σε σύγκριση με 236,3 εκατομμύρια ευρώ το 2010 σημειώνοντας μείωση 23,9 εκατομμυρίων ευρώ ή 10,1%, ενώ τα λειτουργικά έξοδα, που περιλαμβάνουν το κόστος πωλήσεων και τα έξοδα διοίκησης, το 2011 ανήλθαν σε 264,7 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με 259,8 εκατομμύρια ευρώ το 2010, σημειώνοντας αύξηση 4,9 εκατομμυρίων ευρώ ή 1,9%.
Οσον αφορά τα άλλα έσοδα, αυτά ανήλθαν σε 31,7 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνουν κυρίως το όφελος από την ανταλλαγή χρονοθυρίδων στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου μεταξύ της Εταιρείας και της Virgin Atlantic Airways ύψους 22,0 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και το κέρδος από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320 και τριών εφεδρικών μηχανών αεροσκαφών ύψους 9,7 εκατομμυρίων ευρώ.
Οπως αναφέρεται, τα άλλα έσοδα για το 2010 ήταν 18,6 εκατομμύρια ευρώ και προήλθαν από την αποζημίωση για την απαγόρευση πτήσεων πάνω από τον τουρκικό εναέριο χώρο για τα έτη 2004-2009, καθώς και από το κέρδος από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320.
Σημειώνεται ότι η ζημιά από εργασίες του 2011 ήταν 20,6 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με ζημιά 4,9 εκατομμύρια ευρώ το 2010.
Επίσης, η εταιρεία το 2011 παρουσίασε καθαρά έσοδα χρηματοδότησης ύψους 1,7 εκατομμυρίων ευρώ σε σύγκριση με 1,9 εκατομμύρια ευρώ το 2010, ενώ το κέρδος από διακοπείσες εργασίες για το 2010 ύψους 3,4 εκατομμυρίων ευρώ πραγματοποιήθηκε από την πώληση του 100% των μετοχών της εταιρείας Zenon N.D.C. Ltd στον Ομιλο εταιρειών SABRE.
Οσον αφορά τις προοπτικές του 2012 αναφέρεται ότι κατά το τρέχον έτος συνεχίζεται ο έντονος ανταγωνισμός και η οικονομική κρίση η οποία επηρεάζει τις κύριες αγορές της Εταιρείας χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για πιθανή ανάκαμψη.
Οπως σημειώνεται, ιδιαίτερα η επιδείνωση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και τα οδυνηρά μέτρα που έχουν επιβληθεί για εξυγίανση της οικονομίας αναμένεται να έχουν άμεσο αντίκτυπο στις αερομεταφορές.
Αναφέρεται, παράλληλα, ότι τo τρέχον έτος χαρακτηρίζεται από την ενεργειακή αστάθεια, τις συνεχείς διακυμάνσεις των νομισμάτων, ιδιαίτερα του δολαρίου και του ευρώ, τις διακυμάνσεις των επιτοκίων, την αύξηση της ανεργίας, την εργασιακή αβεβαιότητα ιδιαίτερα στον ευρωπαϊκό χώρο καθώς και την πολιτική αστάθεια στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Προστίθεται ότι το Συγκρότημα δεν έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει αυτούς τους παράγοντες οι οποίοι μπορούν δυνητικά να επηρεάσουν αρνητικά την προσπάθεια επίτευξης μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς του και επεξεργάζεται Σχέδιο Δράσης με σκοπό να καταστήσει την Εταιρεία ανταγωνιστική και να διασφαλίσει την επιβίωσή της σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Το σχέδιο αυτό, όπως αναφέρεται, είναι βασισμένο στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για βελτίωση της κεφαλαιουχικής βάσης, στην μείωση λειτουργικών κόστων, στην μείωση εργατικών κόστων με παράλληλη άρση των υφιστάμενων στρεβλώσεων στις Συλλογικές Συμβάσεις, στην μείωση του στόλου με ανάλογη μείωση του απασχολούμενου προσωπικού και περαιτέρω εξορθολογισμό του πτητικού προγράμματος και στην εισαγωγή μέτρων για αύξηση των εσόδων της Εταιρείας.
Σημειώνεται ότι με την υλοποίηση των στοχεύσεων του Σχεδίου Δράσης θα υπάρξει δραστική μείωση των λειτουργικών ζημιών κατά το τρέχον έτος σε σύγκριση με το προηγούμενο, γεγονός που θα επενεργήσει θετικά στη στόχευση για μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της Εταιρείας.
Αναφέρεται, τέλος, ότι θα συνεχιστούν οι προσπάθειες για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire