Στο σχήμα μετείχε και η ελληνική ΔΕΠΑ, η οποία την ίδια στιγμή εμφανιζόταν απρόθυμη να συνεργαστεί με το ανταγωνιστικό σχήμα του αγωγού ΤΑΡ, ο οποίος ζητούσε επίμονα την συνεργασία με την ελληνική εταιρία, για τη δημιουργία του λεγόμενου «Ελληνικού Δρόμου», τμήματος του Νότιου Διαδρόμου μεταφοράς αζέρικου αερίου.
Στην ουσία, η εξέλιξη αυτή μετά την απόφαση της ΒΡ, φέρνει την Ελλάδα σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, όπου θα πρέπει να λάβει αποφάσεις προκειμένου να μείνει μέσα στο παιχνίδι των αγωγών.
Σήμερα ο αγωγός ΤΑΡ είναι ο μοναδικός με ελληνικό ενδιαφέρον εναπομείνας μνηστήρας για τον Νότιο Διάδρομο εκμετάλλευσης και μεταφοράς φυσικού αερίου από το Αζερμπαιτζάν, έπειτα από τον αποκλεισμό του ITGI από την διαδικασία μεταφοράς από το κοίτσμα του Σαχ Ντενίζ.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο επικεφαλής του ΤΑΡ, κ. Ρίκαρντ Σκούφιας εξέφρασε αμέσως την ικανοποίησή του από την εξέλιξη και σημείωσε ότι πρόκειται για μία σημαντική προοπτική που ανοίγει για την Ελλάδα και τον Νότιο Διάδρομο.
Παρά ταύτα, το παιχνίδι τις τελευταίες εβδομάδες έχει περιπλακεί, και ο πόλεμος επιχειρηματικών συμφερόντων έχει φουντώσει, ειδικώς έπειτα και από την υπογραφή μίας νέας συμφωνίας μεταξύ Τουρκίας και Αζερμπαϊτζάν, για τη δημιουργία ενός νέου ανταγωνιστικού αγωγού για την μεταφορά αζέρικου αερίου.
Υπό αυτές τις συνθήκες, ελληνική κυβέρνηση, αρμόδιες αρχές και οι διοικήσεις της ΔΕΠΑ και της μητρικής ΕΛΠΕ, καλούνται να αναπροσαρμόσουν την στρατηγική τους, να λάβουν αποφάσεις και να προχωρήσουν σε νέες συμφωνίες, αν η Ελλάδα πρόκειται να παραμείνει μέσα στο παιχνίδι των αγωγών.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire