Εισηγήσεις της Κίνησης Αρχιτεκτόνων για τις προοπτικές
ανάπτυξης της πόλης
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
Ορθολογιστική ανάπτυξη με στόχο τη δημιουργία των κατάλληλων
προϋποθέσεων για μια πόλη ανθρώπινη και φιλική προς τον πολίτη,
ελκυστική για τον επισκέπτη και με προοπτικές για τον επενδυτή. Αυτό
είναι το βασικό περιεχόμενο του πακέτου εισηγήσεων που υποβάλλει η
Κίνηση Αρχιτεκτόνων Λεμεσού, μέσω των μελών της Μίλτου Παπαδόπουλου
(εκπροσωπεί την Κίνηση και ως μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου), Στέλιου
Μιχαηλίδη και Εύρου Αλεξάνδρου.
Προτάσεις, κάποιες από τις οποίες «ίσως να φαίνονται ανέφικτες με τα σημερινά δεδομένα», όπως οι ίδιοι οι αρχιτέκτονες παραδέχονται, εκφράζοντας ωστόσο την εκτίμηση ότι «ο σχεδιασμός μιας πόλης πρέπει να στοχεύει στην ανάπτυξη σε βάθος χρόνου και να προνοεί για τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις των επόμενων γενιών». Πεποίθηση των εμπνευστών των συγκεκριμένων εισηγήσεων, είναι ότι «η πόλη δεν πρέπει να σχεδιάζεται αποσπασματικά όπως γίνεται σήμερα, αλλά σαν ένας ενιαίος ζωντανός οργανισμός που μεταβάλλεται συνεχώς».
Το αποτέλεσμα των οποιοδήποτε σχεδιασμών δεν αφορά μόνο στους αρμόδιους φορείς, όπως τονίζουν, αλλά όλους τους σημερινούς και μελλοντικούς κατοίκους της πόλης, «γι’ αυτό, θα πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τις απόψεις και τις ανάγκες του συνόλου των πολιτών, ιδιαίτερα των ευπαθών ομάδων όπως τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες». Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη του κέντρου της πόλης, η Κίνηση Αρχιτεκτόνων υποστηρίζει ότι πρέπει να ενταχθεί στα πλαίσια των ευρύτερων στόχων ανάπτυξης που καλύπτουν τομείς όπως ο πολιτισμός και ο αθλητισμός, η ψυχαγωγία, ο τουρισμός και η οικονομική δραστηριότητα.
Δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στον πλούτο του πνευματικού και καλλιτεχνικού δυναμικού της Λεμεσού και δίνοντας το στίγμα της δικής της ματιάς για τη μελλοντική εικόνα της πόλης, η Κίνηση Αρχιτεκτόνων προτάσσει στις εισηγήσεις της την ανάγκη ανάδειξης αυτού του δυναμικού, μέσα από την αξιοποίηση ακινήτων του δήμου αλλά και δημόσιων υπαίθριων χώρων που θα μπορούσαν να καλύψουν τις διάφορες πολιτιστικές ομάδες (ομάδες χορού, χορωδίες, συγκροτήματα, ορχήστρες, θεατρικά σχήματα κ.λπ.) για παρουσίαση του έργου τους.
Έχοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της τον παραδοσιακό πυρήνα της πόλης, η Κίνηση Αρχιτεκτόνων, υποδεικνύει σαν βασική αναγκαιότητα, την αξιοποίηση χώρων για τη δημιουργία δικτύου πλατειών και συνδετικών πεζόδρομων (πλατεία εκκλησίας Αγίας Νάπας, Αγίας Τριάδας, Καθολικής, Δημαρχείου, Κάστρου, Βιβλιοθήκης) και ενθάρρυνση ελεύθερων δραστηριοτήτων όπως οι υπαίθριες εκθέσεις και αγορές, οι μουσικές εκδηλώσεις και οι χρήσεις ψυχαγωγίας.
Παράλληλα, γίνεται εισήγηση για επανασχεδίαση στενών δρόμων του παραδοσιακού πυρήνα, με σκοπό την ενοποίηση του οδοστρώματος με τις όψεις των κτηρίων και στόχο την «ενθάρρυνση πρωτίστως των πεζών και όχι των αυτοκινήτων». Η σημερινή εικόνα, με τα στενά και ψηλά πεζοδρόμια και τις πασσαλοστοιχείες είναι καταθλιπτική και αφιλόξενη, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, ιδιαίτερα για τα ΑΜΕΑ και τους ηλικιωμένους.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στην περιοχή του Κάστρου, μεταξύ άλλων, θεωρείται επιβεβλημένη η ενοποίηση του περιφραγμένου μνημείου με τις γύρω πλακοστρώσεις, ώστε να δημιουργηθεί μια ενιαία πλατεία και παράλληλα να μελετηθεί το ενδεχόμενο απαλλοτριώσεων και κατεδαφίσεων νεότερων κτηρίων που επηρεάζουν αρνητικά τον ιστορικό χαρακτήρα και την αισθητική της περιοχής. Εμφαντικά υποδεικνύεται και η ανάγκη παροχής κινήτρων για αξιόλογα ιστορικά κτήρια, ώστε να ενθαρρυνθεί η δημιουργία μικρών ξενοδοχειακών μονάδων στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Σε ό,τι αφορά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, η λύση υποδεικνύεται μέσα από τη «δημιουργία πολυώροφων χώρων στάθμευσης σε αντικατάσταση των μικρών ανεπαρκών και διάσπαρτων που υπάρχουν σήμερα και δικτύου σύνδεσης κεντρικών χώρων στάθμευσης με ζωτικά σημεία του κέντρου μέσω τραμ και μικρών λεωφορείων». Παράλληλα να γίνει «μονοδρόμηση κάθετων προς την παραλία αξόνων με παράλληλη δημιουργία πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και λωρίδων πρασίνου».
Προχωρώντας προς την «εκτός των τειχών πόλη», η Κίνηση Αρχιτεκτόνων εισηγείται:
• Επέκταση περιοχής κέντρου για συμπερίληψη αξιόλογων γειτονιών (π.χ. η περιοχή βορείως της Γλάδστωνος και δυτικά της Β΄ Αστικής), με χαρακτηριστικά δείγματα αξιόλογης μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής των δεκαετιών 50-70.
• Πεζοδρομοποίηση οδών σε αυτές τις γειτονιές για να καταστούν προορισμοί περιπάτου.
• Κήρυξη αξιόλογων κτηρίων, δρόμων και γειτονιών της περιόδου ’50-’70 σε διατηρητέα ειδικού χαρακτήρα όπως η Ανωτέρα και το κτήριο γνωστό και σαν «Πλοίο» στην οδό Βασίλη Μιχαηλίδη.
Προτάσεις, κάποιες από τις οποίες «ίσως να φαίνονται ανέφικτες με τα σημερινά δεδομένα», όπως οι ίδιοι οι αρχιτέκτονες παραδέχονται, εκφράζοντας ωστόσο την εκτίμηση ότι «ο σχεδιασμός μιας πόλης πρέπει να στοχεύει στην ανάπτυξη σε βάθος χρόνου και να προνοεί για τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις των επόμενων γενιών». Πεποίθηση των εμπνευστών των συγκεκριμένων εισηγήσεων, είναι ότι «η πόλη δεν πρέπει να σχεδιάζεται αποσπασματικά όπως γίνεται σήμερα, αλλά σαν ένας ενιαίος ζωντανός οργανισμός που μεταβάλλεται συνεχώς».
Το αποτέλεσμα των οποιοδήποτε σχεδιασμών δεν αφορά μόνο στους αρμόδιους φορείς, όπως τονίζουν, αλλά όλους τους σημερινούς και μελλοντικούς κατοίκους της πόλης, «γι’ αυτό, θα πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τις απόψεις και τις ανάγκες του συνόλου των πολιτών, ιδιαίτερα των ευπαθών ομάδων όπως τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες». Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη του κέντρου της πόλης, η Κίνηση Αρχιτεκτόνων υποστηρίζει ότι πρέπει να ενταχθεί στα πλαίσια των ευρύτερων στόχων ανάπτυξης που καλύπτουν τομείς όπως ο πολιτισμός και ο αθλητισμός, η ψυχαγωγία, ο τουρισμός και η οικονομική δραστηριότητα.
Δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στον πλούτο του πνευματικού και καλλιτεχνικού δυναμικού της Λεμεσού και δίνοντας το στίγμα της δικής της ματιάς για τη μελλοντική εικόνα της πόλης, η Κίνηση Αρχιτεκτόνων προτάσσει στις εισηγήσεις της την ανάγκη ανάδειξης αυτού του δυναμικού, μέσα από την αξιοποίηση ακινήτων του δήμου αλλά και δημόσιων υπαίθριων χώρων που θα μπορούσαν να καλύψουν τις διάφορες πολιτιστικές ομάδες (ομάδες χορού, χορωδίες, συγκροτήματα, ορχήστρες, θεατρικά σχήματα κ.λπ.) για παρουσίαση του έργου τους.
Έχοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της τον παραδοσιακό πυρήνα της πόλης, η Κίνηση Αρχιτεκτόνων, υποδεικνύει σαν βασική αναγκαιότητα, την αξιοποίηση χώρων για τη δημιουργία δικτύου πλατειών και συνδετικών πεζόδρομων (πλατεία εκκλησίας Αγίας Νάπας, Αγίας Τριάδας, Καθολικής, Δημαρχείου, Κάστρου, Βιβλιοθήκης) και ενθάρρυνση ελεύθερων δραστηριοτήτων όπως οι υπαίθριες εκθέσεις και αγορές, οι μουσικές εκδηλώσεις και οι χρήσεις ψυχαγωγίας.
Παράλληλα, γίνεται εισήγηση για επανασχεδίαση στενών δρόμων του παραδοσιακού πυρήνα, με σκοπό την ενοποίηση του οδοστρώματος με τις όψεις των κτηρίων και στόχο την «ενθάρρυνση πρωτίστως των πεζών και όχι των αυτοκινήτων». Η σημερινή εικόνα, με τα στενά και ψηλά πεζοδρόμια και τις πασσαλοστοιχείες είναι καταθλιπτική και αφιλόξενη, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, ιδιαίτερα για τα ΑΜΕΑ και τους ηλικιωμένους.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στην περιοχή του Κάστρου, μεταξύ άλλων, θεωρείται επιβεβλημένη η ενοποίηση του περιφραγμένου μνημείου με τις γύρω πλακοστρώσεις, ώστε να δημιουργηθεί μια ενιαία πλατεία και παράλληλα να μελετηθεί το ενδεχόμενο απαλλοτριώσεων και κατεδαφίσεων νεότερων κτηρίων που επηρεάζουν αρνητικά τον ιστορικό χαρακτήρα και την αισθητική της περιοχής. Εμφαντικά υποδεικνύεται και η ανάγκη παροχής κινήτρων για αξιόλογα ιστορικά κτήρια, ώστε να ενθαρρυνθεί η δημιουργία μικρών ξενοδοχειακών μονάδων στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Σε ό,τι αφορά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, η λύση υποδεικνύεται μέσα από τη «δημιουργία πολυώροφων χώρων στάθμευσης σε αντικατάσταση των μικρών ανεπαρκών και διάσπαρτων που υπάρχουν σήμερα και δικτύου σύνδεσης κεντρικών χώρων στάθμευσης με ζωτικά σημεία του κέντρου μέσω τραμ και μικρών λεωφορείων». Παράλληλα να γίνει «μονοδρόμηση κάθετων προς την παραλία αξόνων με παράλληλη δημιουργία πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και λωρίδων πρασίνου».
Προχωρώντας προς την «εκτός των τειχών πόλη», η Κίνηση Αρχιτεκτόνων εισηγείται:
• Επέκταση περιοχής κέντρου για συμπερίληψη αξιόλογων γειτονιών (π.χ. η περιοχή βορείως της Γλάδστωνος και δυτικά της Β΄ Αστικής), με χαρακτηριστικά δείγματα αξιόλογης μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής των δεκαετιών 50-70.
• Πεζοδρομοποίηση οδών σε αυτές τις γειτονιές για να καταστούν προορισμοί περιπάτου.
• Κήρυξη αξιόλογων κτηρίων, δρόμων και γειτονιών της περιόδου ’50-’70 σε διατηρητέα ειδικού χαρακτήρα όπως η Ανωτέρα και το κτήριο γνωστό και σαν «Πλοίο» στην οδό Βασίλη Μιχαηλίδη.
Οι προτάσεις των αρχιτεκτόνων
Ζώνη ψηλών κτηρίων
•Να ενταχθεί η υποβαθμισμένη περιοχή γύρω από το νέο λιμάνι στην
περιοχή κέντρου με σκοπό τη δημιουργία ζώνης ψηλών κτηρίων. Να
επιτρέπεται απεριόριστος αριθμός ορόφων και ύψος και ο συντελεστής να
εξαγοράζεται από τον δήμο.
•Να προβλεφθούν πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, ανοικτοί δημόσιοι χώροι, χώροι πρασίνου και δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών.
•Σύνδεση της περιοχής με την ακτή και τον βιότοπο της αλυκής.
•Να προβλεφθούν πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, ανοικτοί δημόσιοι χώροι, χώροι πρασίνου και δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών.
•Σύνδεση της περιοχής με την ακτή και τον βιότοπο της αλυκής.
Περιοχή μόλου
•Επανασύνδεση της πόλης με τη θάλασσα στο τμήμα από την Ακτή Ολυμπίων
μέχρι και το νέο λιμάνι. Να μελετηθεί επαναφορά παλαιότερης πρότασης
για υπογειοποίηση του παραλιακού δρόμου από τον δημόσιο κήπο μέχρι τις
εγκαταστάσεις της ΚΕΟ και παράλληλη δημιουργία υπόγειων χώρων
στάθμευσης.
•Να μελετηθεί η δυνατότητα επαναφοράς του χαμηλού μετώπου των κτηρίων κατά μήκος του μόλου, ώστε να επανακτήσει η περιοχή τον παλιό της χαρακτήρα σαν χώρος συνάθροισης, ψυχαγωγίας και περιπάτου.
•Να μελετηθεί η δυνατότητα επαναφοράς του χαμηλού μετώπου των κτηρίων κατά μήκος του μόλου, ώστε να επανακτήσει η περιοχή τον παλιό της χαρακτήρα σαν χώρος συνάθροισης, ψυχαγωγίας και περιπάτου.
Εναέριο - Ακτή Ολυμπίων
•Προτείνεται η δημιουργία πλατείας και πολιτιστικού χώρου όπου να
μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα οι νέοι με συναυλίες, εικαστικές τέχνες,
γκράφιτι κ.λπ.
•Δημιουργία υπέργειας προέκτασης προς τη θάλασσα και σύνδεσή της με την προτεινόμενη πλατεία. Το κατάστρωμα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για λειτουργίες αναψυχής όσο και για «εναέριο» περίπατο των πολιτών. Ειδική εξέδρα στην ιστορική αποβάθρα για την άσκηση των νεαρών κολυμβητών.
•Διαπλάτυνση και δεντροφύτευση πεζοδρομίων στον παραλιακό για διευκόλυνση των περιπατητών και για δημιουργία ικανοποιητικών υπαίθριων χώρων αναψυχής μπροστά από τα κτήρια.
•Επανασχεδίαση του ΓΣΟ αφού η υφιστάμενη παρέμβαση δεν έγινε δεκτή από τους δημότες. Προτείνεται νέος σχεδιασμός με αναφορές στην ιστορία του χώρου και καλύτερη σχέση με το παραλιακό μέτωπο.
•Δημιουργία υπέργειας προέκτασης προς τη θάλασσα και σύνδεσή της με την προτεινόμενη πλατεία. Το κατάστρωμα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για λειτουργίες αναψυχής όσο και για «εναέριο» περίπατο των πολιτών. Ειδική εξέδρα στην ιστορική αποβάθρα για την άσκηση των νεαρών κολυμβητών.
•Διαπλάτυνση και δεντροφύτευση πεζοδρομίων στον παραλιακό για διευκόλυνση των περιπατητών και για δημιουργία ικανοποιητικών υπαίθριων χώρων αναψυχής μπροστά από τα κτήρια.
•Επανασχεδίαση του ΓΣΟ αφού η υφιστάμενη παρέμβαση δεν έγινε δεκτή από τους δημότες. Προτείνεται νέος σχεδιασμός με αναφορές στην ιστορία του χώρου και καλύτερη σχέση με το παραλιακό μέτωπο.
Μεταξύ παλιού και νέου λιμανιού
•Διατήρηση, ανάδειξη και αξιοποίηση των βιομηχανικών κτηρίων μεταξύ των
δυο λιμανιών, με προώθηση κινήτρων για μετατροπή τους σε μουσειακούς,
πολιτιστικούς
και ψυχαγωγικούς χώρους.
•Προκυμαία σε όλο το μήκος της ακτής με παράλληλη ενθάρρυνση πολιτιστικών και ψυχαγωγικών χρήσεων και σύνδεσή της μέσω πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων με τους ανοικτούς χώρους των βιομηχανικών κτηρίων.
•Ενίσχυση πρασίνου με δημιουργία πάρκων.
•Διατήρηση και αναβάθμιση του καρνάγιου και μελέτη για τοποθέτησή του σε κάθετο άξονα προς την παραλία.
•Δημιουργία μουσείου ναυτικής ιστορίας και σύνδεσή του με το καρνάγιο.
•Σε σχέση με τα καινούργια κτήρια, σύνταξη κανονισμών για δημιουργία ομοιόμορφων κτηριακών όγκων στην περιοχή με προτάσεις όπως καθορισμός ελάχιστων και μέγιστων διαστάσεων όψεων, ελάχιστου και μέγιστου αριθμού ορόφων κ.λπ.
•Πολυώροφοι χώροι στάθμευσης βορείως της Φραγκλίνου Ρούσβελτ για να ενισχυθεί το πράσινο γύρω από τις καινούργιες αναπτύξεις. Στα καινούργια κτήρια οι απαιτούμενοι χώροι στάθμευσης να είναι μόνο για ΑΜΕΑ.
•Προκυμαία σε όλο το μήκος της ακτής με παράλληλη ενθάρρυνση πολιτιστικών και ψυχαγωγικών χρήσεων και σύνδεσή της μέσω πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων με τους ανοικτούς χώρους των βιομηχανικών κτηρίων.
•Ενίσχυση πρασίνου με δημιουργία πάρκων.
•Διατήρηση και αναβάθμιση του καρνάγιου και μελέτη για τοποθέτησή του σε κάθετο άξονα προς την παραλία.
•Δημιουργία μουσείου ναυτικής ιστορίας και σύνδεσή του με το καρνάγιο.
•Σε σχέση με τα καινούργια κτήρια, σύνταξη κανονισμών για δημιουργία ομοιόμορφων κτηριακών όγκων στην περιοχή με προτάσεις όπως καθορισμός ελάχιστων και μέγιστων διαστάσεων όψεων, ελάχιστου και μέγιστου αριθμού ορόφων κ.λπ.
•Πολυώροφοι χώροι στάθμευσης βορείως της Φραγκλίνου Ρούσβελτ για να ενισχυθεί το πράσινο γύρω από τις καινούργιες αναπτύξεις. Στα καινούργια κτήρια οι απαιτούμενοι χώροι στάθμευσης να είναι μόνο για ΑΜΕΑ.
Περιοχή Αγίου Αντωνίου
•Αξιοποίηση εργαστηρίων και αποθηκών και μετατροπή τους σε χώρους πολιτισμού και ψυχαγωγίας.
•Δημιουργία πλατείας στον υφιστάμενο χώρο στάθμευσης και πεζοδρομοποίηση με σκοπό τη σύνδεση με την περιοχή του Κάστρου και το γραμμικό πάρκο Γαρίλλη.
•Πολυώροφος χώρος στάθμευσης δυτικά της βιοτεχνικής ζώνης με πρόσβαση από την οδό Ελευθερίας και Φεβζί Πασά το οποίο θα εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή.
•Ενοποίηση του πάρκου Αγίου Αντωνίου μέσω των οδών Ισμέτ Πασά και Γκαζί Πασά με το γραμμικό πάρκο Γαρίλλη και κατ’ επέκταση με τη βιοτεχνική περιοχή και την προτεινόμενη από τον δήμο πλατεία του Αγίου Αντωνίου.
•Η ενοποίηση αυτή θα αναβαθμίσει τις τουρκοκυπριακές συνοικίες και θα συνδέσει την περιοχή μεταξύ παλαιού και νέου λιμανιού με σημαντικό τμήμα της παλιάς πόλης.
•Δημιουργία πλατείας στον υφιστάμενο χώρο στάθμευσης και πεζοδρομοποίηση με σκοπό τη σύνδεση με την περιοχή του Κάστρου και το γραμμικό πάρκο Γαρίλλη.
•Πολυώροφος χώρος στάθμευσης δυτικά της βιοτεχνικής ζώνης με πρόσβαση από την οδό Ελευθερίας και Φεβζί Πασά το οποίο θα εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή.
•Ενοποίηση του πάρκου Αγίου Αντωνίου μέσω των οδών Ισμέτ Πασά και Γκαζί Πασά με το γραμμικό πάρκο Γαρίλλη και κατ’ επέκταση με τη βιοτεχνική περιοχή και την προτεινόμενη από τον δήμο πλατεία του Αγίου Αντωνίου.
•Η ενοποίηση αυτή θα αναβαθμίσει τις τουρκοκυπριακές συνοικίες και θα συνδέσει την περιοχή μεταξύ παλαιού και νέου λιμανιού με σημαντικό τμήμα της παλιάς πόλης.
Περιοχή Τσιφλικουδιών
•Ενοποίηση των χώρων που καταλαμβάνουν τα δημόσια κτήρια της περιοχής
(ΣΥΛ, Κτηματολόγιο, Κοινωνικές Ασφαλίσεις) σε ένα μεγάλο πάρκο. •Κατάργηση των διάσπαρτων δημόσιων χώρων στάθμευσης και δημιουργία πολυώροφου χώρου στάθμευσης στη βόρεια πλευρά ο οποίος θα εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή.
Από την άλλη πλευρά, προτείνεται επανασχεδίαση του κόμβου της Τζαμούδας για επίλυση του κυκλοφοριακού και ταυτόχρονη αισθητική αναβάθμιση του χώρου. Γίνεται επίσης εισήγηση για μονοδρόμηση της οδού 16ης Ιουνίου με τη δημιουργία παράλληλου πεζόδρομου στην πλευρά του υδατόπυργου για σύνδεσή του με τον κόμβο της Τζαμούδας και την πανεπιστημιούπολη του ΤΕΠΑΚ. Σε ό,τι αφορά στην κεντρική περιοχή Πενταδρόμου, η πρόταση περιλαμβάνει την αναβάθμιση της περιοχής και αλλαγή της σημερινής αποπνικτικής της εικόνας, με απαλλοτριώσεις μεγάλων κτηρίων, κάτι βέβαια που προϋποθέτει μεγάλες και δύσκολες αποφάσεις. «Θα θέλαμε να δούμε το θέατρο να αναδεικνύεται μέσα από μια ελεύθερη πλατεία η οποία να συνδέεται αρμονικά με τις οδούς Ανεξαρτησίας και Γλάδστωνος» διευκρινίζουν οι αρχιτέκτονες, προτείνοντας και μελέτη για πεζοδρομοποίηση της οδού Ανεξαρτησίας.
Για την πλατεία Ηρώων, προτείνεται επανασχεδίαση για αναβάθμιση των όψεων των κτηρίων και σύνδεσή της μέσω πεζόδρομων με τις οδούς Ανεξαρτησίας, Γλάδστωνος, Αγίου Ανδρέου και την περιοχή της βιβλιοθήκης.
Πηγή: www.philenews.com
Δημοσιεύτηκε στις 23/04/2012
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire