Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου. Για την επικοινωνία μαζί μας είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: pentalia74@gmail.com
mercredi 3 octobre 2012
Ελλάδα - Ευκαιρία για ελληνικές εξαγωγές η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης βιολογικών προϊόντων
Αυτό τονίστηκε σε ελληνογερμανική ημερίδα στον Λαγκαδά.
Μεγάλα περιθώρια αύξησης των ελληνικών εξαγωγών υπάρχουν στον τομέα
των βιολογικών αγροτικών προϊόντων προς τη Γερμανία και σε όλο τον
κόσμο, χάρη στην αυξητική τάση της γερμανικής και παγκόσμιας ζήτησής
τους.
Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων στην ημερίδα με θέμα: «Προώθηση
Αγροτικών Προϊόντων» που πραγματοποιήθηκε το πρωί στο χώρο των Λουτρών
Λαγκαδά, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας για την δημιουργία Ελληνογερμανικού
Δικτύου Δήμων - Περιφερειών και Πολιτών, ο διευθύνων σύμβουλος της
«Naturland», η οποία εκπροσωπεί 5000 βιοκαλλιεργητές σε όλο τον κόσμο,
κ. Steffen Resse.
Όπως είπε ο κ. Resse, η Γερμανία είναι η
μεγαλύτερη αγορά βιολογικών προϊόντων στην Ευρώπη, ύψους 6 δισ. ευρώ το
2011, ποσό το οποίο αναμένεται αυξημένο κατά 10% μέσα στο 2012 και με
αυξητική τάση κατά το ίδιο ποσοστό και για το 2013. Η Γερμανία εισάγει
το 40% της εγχώριας κατανάλωσής της σε βιολογικά προϊόντα από όλο τον
κόσμο (το 60% καλύπτεται από εγχώριες παραγωγές).
Η Ελλάδα είναι η
τρίτη κατά σειρά χώρα στις εξαγωγές βιολογικών προς τη Γερμανία, με την
Ιταλία και την Ισπανία να προηγούνται, ενώ υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερα
περιθώρια ελληνικών εξαγωγών για λάδι, κρασί και άλλα βιολογικά
προϊόντα.
«Η παγκόσμια αγορά βιολογικών προϊόντων θα έχει μέσα στο
2012 μια αύξηση της ζήτησης βιολογικών προϊόντων διατροφής κατά 5%. Η
παγκόσμια αγορά βιολογικών ανέρχεται σε 44,5 δισ. δολάρια ετησίως και
από αυτά 20 δισ. είναι η αγορά των ΗΠΑ» τόνισε ο κ. Resse.
Κατά
την διάρκεια της ημερίδας εκπρόσωποι σε διάφορους τομείς της παραγωγής
και διακίνησης αγροτικών προϊόντων από τη Γερμανία διατύπωσαν τις
απόψεις τους για ζητήματα τεχνογνωσίας, με βάση την γερμανική εμπειρία,
σε εξειδικευμένα θέματα που αφορούν την ελληνική πλευρά.
«Σημαντικό
είναι να ελέγξει η κάθε περιοχή τις δυνατότητες ενός συγκεκριμένου
προϊόντος το οποίο ομαδικά μπορεί να προωθηθεί στις αγορές στο
εξωτερικό. Το ομαδικό εξαγωγικό μάρκετινγκ σε συνδυασμό με το
χαρακτηρισμό του προϊόντος (Brand name) μπορεί να κάνει τη διαφορά και
είναι αυτό που χρειάζεται η χώρα», τόνισε ο αντιπρόσωπος στην Ελλάδα του
εκθεσιακού φορέα της πόλης Ντίσελντορφ (Messe Dusseldorf) Πέτρος
Μιχελιδάκης.
Την ημερίδα παρακολούθησε και αντιπροσωπεία του
δημοτικού συμβουλίου του αδελφοποιημένου, με τον δήμο Λαγκαδά, δήμου
Steglitz - Zehlendorf του Βερολίνου, με επικεφαλής τον δήμαρχο Nobert
Kopp, ενώ παρέστη και ο πρόξενος της ΟΔΓ στη Θεσσαλονίκη Βόλφγκανγκ
Ομπερμάγιερ.
Η αντιπροσωπεία του δήμου Steglitz-Zehlendorf θα
φιλοξενηθεί στο δήμο Λαγκαδά ως τις έξι του μηνός και θα περιηγηθεί στα
αξιοθέατα της περιοχής από τον δήμαρχο Ιωάννη Αναστασιάδη, προκειμένου
να διαπιστώσει τις εκπληκτικές δυνατότητες της περιοχής στον ιαματικό
τουρισμό, τον οικοτουρισμό, τα ποιοτικά προϊόντα διατροφής, κ.α.
Το
απόγευμα στις 7.30 στο χώρο της Λουτρόπολης, θα πραγματοποιηθεί η
θεμελίωση της «Πλατείας Αδελφοποιήσεων» με την τοποθέτηση τμήματος από
τα απομεινάρια του τείχους του Βερολίνου, που έχει φέρει μαζί του ο
αδελφοποιημένος δήμος.
Ο δήμαρχος Λαγκαδά Ιωάννης Αναστασιάδης
τόνισε ότι οι «γέφυρες συνεργασίας» που οικοδομούνται από την
αυτοδιοίκηση μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη της
οικονομικής δραστηριότητας της περιοχής και την ανάδειξη των μοναδικών
χαρακτηριστικών που διαθέτει.
Πηγή: www.kathimerini.gr Δημοσιεύτηκε στις 03/10/2012
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire