Ευτυχώς δεν καταβλήθηκαν όλα τα ποσά για απαλλοτριώσεις
Η παγκόσμια οικονομική κρίση και η έκρηξη στο Μαρί αναμένεται να περισώσουν περίπου €1δισ. το οποίο θα κατέβαλλαν οι φορολογούμενοι πολίτες για την κατασκευή του δρόμου Πάφου Πόλεως, αφού όλα δείχνουν ότι η κατασκευή του δρόμου ματαιώνεται.
Σε πρώτη δόση θα περισωθούν περίπου €80 εκατομμύρια τα οποία θα παραχωρούσε η Κυβέρνηση για την αποζημίωση ιδιοκτησιών που απαλλοτριώθηκαν για σκοπούς όδευσης του δρόμου. Ευτυχώς για τους φορολογούμενους το κράτος δεν κατέβαλε το σύνολο των αποζημιώσεων που αφορούσαν τις απαλλοτριώσεις, επειδή το κονδύλι εγκρίθηκε μεν από το Υπουργείο Οικονομικών αλλά ρευστό δεν υπήρχε (ούτε και υπάρχει), οπόταν δόθηκαν οδηγίες να μην καταβληθούν οι αποζημιώσεις.
Το ερώτημα είναι τι θα γίνουν τα χρήματα τα οποία κατέβαλε το κράτος υπό μορφή αποζημιώσεων σε ιδιοκτήτες, οι οποίοι στο μεταξύ μπορεί να μην έχουν μία από όσα εισέπραξαν. Ερώτημα επίσης παραμείνει η διαχείριση του ζητήματος των απαλλοτριώσεων, αφού η ματαίωση του έργου θα σημαίνει ότι η γη δεν θα χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς που απαλλοτριώθηκε (δηλαδή την κατασκευή του δρόμου) οπόταν οι ιδιοκτήτες (στην καλύτερη περίπτωση για το κράτος) μπορούν να διεκδικήσουν επιστροφή των περιουσιών τους καταβάλλοντας τα χρήματα που εισέπραξαν ήδη.
Το αρχικό ποσόν για απαλλοτριώσεις των περιουσιών κατά μήκος του δρόμου Πάφου-Πόλεως υπολογίστηκε στα €85 εκατομμύρια. Στη συνέχεια «έτρεχε» τόκος 9% μέχρι να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες.
Με βάση τη νομοθεσία, οι αποζημιώσεις είναι πληρωτέες από την ημέρα που δημοσιεύονται οι σχετικές γνωστοποιήσεις, με τόκο 9%. Η γνωστοποίηση δημοσιεύθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2006, οπόταν στα €85 εκατ. θα πρέπει να προστεθούν άλλα περίπου €25 εκατ.
Από τις απαλλοτριώσεις επηρεάστηκαν συνολικά 1.347 τεμάχια γης. Αρχικά το κράτος κατέβαλε ποσό περίπου €9 εκατ., ενώ στη συνέχεια, και ύστερα από διαμαρτυρίες και παραστάσεις των ιδιοκτητών, κατεβλήθησαν άλλα περίπου €20 εκατ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η γενική ελέγκτρια είχε υποδείξει πως ο δρόμος ήταν οικονομικά ασύμφορος, αφού και ο αριθμός των διακινήσεων δεν ήταν τέτοιος που αν δικαιολογούσε τόσο μεγάλη επένδυση. Ωστόσο βουλευτές από όλα τα κόμματα καθώς και οικονομικοί παράγοντες οι οποίοι ευνοούνται από την κατασκευή του δρόμου άσκησαν πιέσεις και έδρασαν οργανωμένα, κάτι το οποίο οδήγησε εδώ και χρόνια στην πολιτική απόφαση για υλοποίηση του έργου.
Τελικά, όλα δείχνουν πω ο δρόμος δεν θα υλοποιηθεί, αφού οι προτεραιότητες έχουν πλέον διαφοροποιηθεί.
Πηγή: Ο Φιλελεύθερος
Δημοσιεύτηκε στις 24/08/2011
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire