Έπρεπε να κατατεθούν τον Οκτώβρη
οι προϋπολογισμοί
Η Βουλή ξεκαθαρίζει τη θέση της σ’ ό,τι αφορά
τους προϋπολογισμούς ημικρατικών
ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΠΙΜΠΙΣΙΗ
ΦΩΝΕΣ, διαμαρτυρίες και έντονες επικρίσεις κατά της Βουλής σ’
ό,τι αφορά την έγκριση των προϋπολογισμών των ημικρατικών οργανισμών,
πλην όμως φαίνεται πως το νομοθετικό σώμα να είναι το τελευταίο που
φέρει ευθύνη για το μπάχαλο που έχει δημιουργηθεί και επανήλθε στο
προσκήνιο λόγω ΡΙΚ. Οι προϋπολογισμοί των οργανισμών δημοσίου δικαίου,
δηλαδή των ημικρατικών οργανισμών, έπρεπε να είχαν κατατεθεί στη Βουλή
για συζήτηση και έγκριση μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, όπως προβλέπει
και το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αντίθετα κανένας δεν έστειλε
προϋπολογισμό τον Οκτώβρη ενώ οι περισσότεροι επέλεξαν να τους αφήσουν
την τελευταία στιγμή δηλαδή τον περασμένο Μάρτιο.
Η άποψη ότι η καθυστέρηση στην κατάθεση των συγκεκριμένων προϋπολογισμών είχε να κάνει με τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης φαίνεται να μη στέκουν καθώς υπήρξε αριθμός ΟΔΔ που προχώρησαν σε αναθεωρήσεις από τις αρχές του χρόνου και μέσα σε τρεις ή τέσσερις εβδομάδες από την κατάθεσή τους η Βουλή τους είχε εγκρίνει.
Από πλευράς Βουλής έχει αποσταλεί υπηρεσιακό σημείωμα στο οποίο υπογραμμίζεται το γεγονός ότι οι προϋπολογισμοί των ημικρατικών δεν κατατέθηκαν εγκαίρως και τονίζεται το ότι «παρουσιάζεται το δυσάρεστο φαινόμενο το προσωπικό των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου να παραμένει απλήρωτο όταν, εφόσον έχουν εξαντληθεί τα σχετικά δωδεκατημόρια που η Βουλή τηρουμένων των προνοιών του Συντάγματος έχει τη δυνατότητα να εγκρίνει δεν έχει ακόμα κατατεθεί ή ψηφιστεί ο οικείος προϋπολογισμός». Η ευθύνη για το φαινόμενο αυτό, αναφέρεται στο σημείωμα, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να βαρύνει τη Βουλή η οποία μεριμνά να προειδοποιεί έγκαιρα την εκτελεστική εξουσία. Ο πρόεδρος της Βουλής από την 1η Αυγούστου 2011 απέστειλε επιστολή προς το υπουργείο Οικονομικών για την ανάγκη εμπρόθεσμης κατάθεσης όλων των προϋπολογισμών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου στη Βουλή. Στο σημείωμα υπογραμμίζεται ότι παρά τις επανειλημμένες υποδείξεις και τα διαβήματα της Βουλής η εκτελεστική εξουσία και για το οικονομικό έτος 2012 δεν συμμορφώθηκε με την υποχρέωσή της αυτή.
Θέση του υπουργείου Οικονομικών, όπως αναφέρθηκε σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε στις 23/2/2012, είναι ότι η καθυστέρηση είχε να κάνει με το ότι όλοι οι προϋπολογισμοί των ΟΔΔ επεστράφησαν για να ενσωματωθούν οι πρόνοιες των νόμων που αφορούν μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης και οι τροπολογίες επί του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Η άποψη ότι η καθυστέρηση στην κατάθεση των συγκεκριμένων προϋπολογισμών είχε να κάνει με τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης φαίνεται να μη στέκουν καθώς υπήρξε αριθμός ΟΔΔ που προχώρησαν σε αναθεωρήσεις από τις αρχές του χρόνου και μέσα σε τρεις ή τέσσερις εβδομάδες από την κατάθεσή τους η Βουλή τους είχε εγκρίνει.
Από πλευράς Βουλής έχει αποσταλεί υπηρεσιακό σημείωμα στο οποίο υπογραμμίζεται το γεγονός ότι οι προϋπολογισμοί των ημικρατικών δεν κατατέθηκαν εγκαίρως και τονίζεται το ότι «παρουσιάζεται το δυσάρεστο φαινόμενο το προσωπικό των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου να παραμένει απλήρωτο όταν, εφόσον έχουν εξαντληθεί τα σχετικά δωδεκατημόρια που η Βουλή τηρουμένων των προνοιών του Συντάγματος έχει τη δυνατότητα να εγκρίνει δεν έχει ακόμα κατατεθεί ή ψηφιστεί ο οικείος προϋπολογισμός». Η ευθύνη για το φαινόμενο αυτό, αναφέρεται στο σημείωμα, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να βαρύνει τη Βουλή η οποία μεριμνά να προειδοποιεί έγκαιρα την εκτελεστική εξουσία. Ο πρόεδρος της Βουλής από την 1η Αυγούστου 2011 απέστειλε επιστολή προς το υπουργείο Οικονομικών για την ανάγκη εμπρόθεσμης κατάθεσης όλων των προϋπολογισμών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου στη Βουλή. Στο σημείωμα υπογραμμίζεται ότι παρά τις επανειλημμένες υποδείξεις και τα διαβήματα της Βουλής η εκτελεστική εξουσία και για το οικονομικό έτος 2012 δεν συμμορφώθηκε με την υποχρέωσή της αυτή.
Θέση του υπουργείου Οικονομικών, όπως αναφέρθηκε σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε στις 23/2/2012, είναι ότι η καθυστέρηση είχε να κάνει με το ότι όλοι οι προϋπολογισμοί των ΟΔΔ επεστράφησαν για να ενσωματωθούν οι πρόνοιες των νόμων που αφορούν μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης και οι τροπολογίες επί του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Σ’ ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό του ΡΙΚ, η μη έγκριση του οποίου την περασμένη Πέμπτη έχει προκαλέσει αρκετή αναταραχή, αυτός είχε κατατεθεί στις 8/3/2012, δηλαδή τέσσερις και πλέον μήνες από την ημερομηνία που προνοείται βάσει του Συντάγματος. Ως εκ τούτου ήταν ήδη γνωστό σε όλους από την αρχή που κατατέθηκε ο προϋπολογισμός του ΡΙΚ ότι είχε παρέλθει και το χρονικό πλαίσιο που το Σύνταγμα δίνει δικαίωμα στη Βουλή για ψήφιση δωδεκατημορίων. Κάτι ανάλογο αφορά και το ΤΕΠΑΚ το οποίο κατέθεσε τον προϋπολογισμό του στις 22 Μαρτίου.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire