Του Νίκου Μπαρδουνια
Ας υποθέσουμε ότι οι τουρίστες θέλουν να έρθουν. Εχουμε την υποδομή να τους υποδεχθούμε; Η ελληνική ακτοπλοΐα μπορεί να διαθέτει από τα πιο σύγχρονα επιβατηγά πλοία στην Ευρώπη, ακόμη και υπό συνθήκες οικονομικής κρίσης, όμως οι λιμενικές υποδομές σε κάποια νησιά παραμένουν ακατάλληλες για την ασφάλεια επιβατών και πλοίων.
Το πρόβλημα επανήλθε στην ημερήσια διάταξη με αφορμή την πρόσκρουση, το Σάββατο, του επιβατηγού πλοίου «Νήσος Χίος» στον προβλήτα του λιμένα της Τήνου κατά τη διαδικασία πρόσδεσης υπό ακραίες καιρικές συνθήκες. Ευτυχώς, εκτός από τις υλικές ζημιές που υπέστη το σκάφος και το σοκ από την πλευρά των επιβατών, απεφεύχθησαν τα χειρότερα χάρη στη ναυτοσύνη του πλοιάρχου.
Οι αρμόδιοι, εδώ και χρόνια, γνωρίζουν ότι η «φάκα» της Τήνου, όπως ονομάζουν οι πλοίαρχοι της ακτοπλοΐας το συγκεκριμένο λιμάνι, παρουσιάζει προβλήματα τα οποία χρειάζονται βελτιώσεις που έχουν προταθεί από τους ανθρώπους της ακτοπλοΐας, αλλά εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι ουδείς ενδιαφέρθηκε. Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), αξιοποιώντας τις παρατηρήσεις των πλοιάρχων–μελών της έχει εκπονήσει έρευνα για την κατάσταση των λιμένων των νησιών του Αιγαίου, όπου, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι αρκετά δεν προστατεύονται από λιμενοβραχίονες, ενώ πολλές λιμενολεκάνες δεν έχουν το ανάλογο εύρος για να υποδεχθούν με ασφάλεια τα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά ούτε και το απαραίτητο βάθος.
Οι προβλήτες σε πολλά λιμάνια δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτοχρόνως περισσότερα του ενός πλοία και σχεδόν σε όλα, πλην ελαχίστων, εκλείπει η δυνατότητα πρυμνοπλαγιοδέτησης τόσο των συμβατικών πλοίων όσο και των ταχυπλόων. Επίσης, σε πολλά λιμάνια έχει υποσκαφεί η θεμελίωση των προβλητών, έχουν δημιουργηθεί σπηλαιώσεις και υπάρχει ο κίνδυνος της κατάρρευσης. Οι προσκρουστήρες που υπάρχουν στους προβλήτες είναι ελαστικά αυτοκινήτων και σε κάποια λιμάνια δεν υπάρχουν καθόλου. Ειδικότερα, για ορισμένα λιμάνια των Κυκλάδων, η μελέτη της ΠΕΠΕΝ, αναφέρει :
– Τήνος: Η αποπεράτωση του έργου (κατασκευή προστατευτικού λιμενοβραχίονα–νησίδα) θα στερήσει από κάποιες κατηγορίες πλοίων τη δυνατότητα προσέγγισης, αφού η λιμενολεκάνη που δημιουργείται θα είναι παγίδα, όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές. Κρίνεται επιβεβλημένο να υλοποιηθεί σύντομα το νέο έργο που εκτελείται στην εξωτερική πλευρά του λιμανιού, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται από τα πλοία σαν εναλλακτική λύση όταν οι καιρικές συνθήκες βέβαια το επιτρέπουν.
– Νάξος: Το υπάρχον λιμάνι δεν προστατεύεται επαρκώς από λιμενοβραχίονες και η λιμενολεκάνη στο μεγαλύτερο εύρος της έχει περιορισμένο βάθος. Ο προβλήτας που εξυπηρετεί σήμερα τα πλοία διαθέτει ουσιαστικά μόνο μία θέση, αυτήν του κεφαλιού (μετόπης). Εχει υποσκαφεί η θεμελίωσή του και παρά τις τσιμεντοενέσεις που του έγιναν εξακολουθεί να εγκυμονεί κινδύνους
– Σύρος: Σε πολλά σημεία της λιμενολεκάνης το βάθος έχει ελαττωθεί, με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν οι χειρισμοί των πλοίων με μεγάλο βύθισμα. Δεν διατίθεται θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης για ασφαλή παραμονή πλοίου όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες.
Ανδρέας Ανδρεάδης Ο τουρισμός υπέστη μεγάλη ζημία από την πολιτική αστάθεια μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου. Πάνω από 1 εκατ. κρατήσεις χάθηκαν τον τελευταίο ενάμιση μήνα, πράγμα που κάνει την επίτευξη του στόχου των 16 εκατ. επισκεπτών εξαιρετικά αβέβαιη. Η δημιουργία κυβέρνησης διαμορφώνει νέα δεδομένα. Το κλίμα εμπιστοσύνης προς τη χώρα βελτιώνεται και σε συνδυασμό με τις εκπτώσεις από τις τουριστικές επιχειρήσεις, θα γίνει προσπάθεια για ανάκτηση του στόχου τουλάχιστον στις αφίξεις.
* Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων
Γιώργος Τσακίρης Αναμφισβήτητα οι πολιτικές εξελίξεις και η συνεπακόλουθη κυβερνησιμότητα θα βοηθήσουν στην εξομάλυνση της τουριστικής εικόνας μας. Οι κυβερνητικές αποφάσεις που θα ακολουθήσουν, η δημιουργία αυτόνομου υπουργείου Τουρισμού, προικοδοτημένου με τις απαραίτητες αρμοδιότητες, η συμφωνία όλων στον σχεδιασμό και την εφαρμογή μακρόπνοης στρατηγικής για τον τουρισμό και την ανάπτυξή του, που θα δεσμευθούμε όλοι να ακολουθήσουμε, αποτελούν προϋποθέσεις για την ανάκαμψή του.
* Πρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Γιάννης Ρέτσος Η εικόνα πολιτικής και οικονομικής αστάθειας προς το εξωτερικό τον τελευταίο μήνα επιδείνωσε το αρνητικό κλίμα, ειδικά την περίοδο που επηρεάζει άμεσα τον ρυθμό των κρατήσεων Ιουλίου, Αυγούστου. Η άμεση εφαρμογή συμφωνημένων πολιτικών μπορεί να οδηγήσει σε 20 εκατ. αφίξεις την επόμενη τριετία, τρεις μονάδες ετησίως στο ΑΕΠ και νέες θέσεις εργασίας.
* Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων
Αλέξ. Βασιλικός Εδώ και μία δεκαετία η ΕΞΑ-Α δίνει καθημερινό αγώνα για να περιφρουρήσει την περιοχή Αθήνας - Αττικής, η οποία αριθμεί όλο και περισσότερα κλειστά ξενοδοχεία. Αρκεί να πούμε ότι από το 2007-2008 ακολουθούμε πτωτική πορεία. Από τη νέα κυβέρνηση περιμένουμε πολλά. Κυρίως να μπορέσει να «ξεμπλοκάρει» όλα όσα καθηλώνουν την τοπική οικονομία. Με καλή οργάνωση και σωστή συνεργασία μπορούν να γίνουν σημαντικά βήματα, αρκεί να υπάρξει η αναγκαία πολιτική βούληση και απόφαση.
* Πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής - Αθηνών
Πηγή: Η Καθημερινή
Δημοσιεύτηκε στις 24/06/2012
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire