ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

vendredi 28 septembre 2012

Ποδοσφαιρικές ομάδες με σπόνσορες πορνεία και γραφεία τελετών

Δύο ομάδες από τα τοπικά πρωταθλήματα της Θεσσαλίας, ο Βουκεφάλας Λάρισας και ο Παλιόπυργος Τρικάλων, είναι αυτές για τις οποίες γίνεται συζήτηση τις τελευταίες μέρες, εξαιτίας της απόφασής τους να προκαλέσουν με τις διαφημίσεις που έχουν στις φανέλες τους.



Δημήτρης Δοντάς

«Πενία τέχνας κατεργάζεται», λένε, ότι θα φθάναμε όμως να δούμε διαφήμιση οίκου ανοχής αλλά και γραφείου τελετών σε φανέλες ποδοσφαιρικών ομάδων ήταν κάτι που δεν το περιμέναμε.

Ο Βουκεφάλας (ερασιτεχνικό σωματείο το οποίο ιδρύθηκε το 2004 και σήμερα αγωνίζεται στο Α1 τοπικό της ΕΠΣ Λάρισας) διαφημίζει στις φανέλες του τον οίκο ανοχής με την ονομασία «Σούλα». Προς το παρόν ο Βουκεφάλας έχει γίνει γνωστός στο πανελλήνιο όχι για τα επιτεύγματά του μέσα στο τερέν.
Οι εμφανίσεις της ομάδας του Παλιόπυργου είναι μαύρες και επάνω σε αυτές αναγράφεται με μπλε γράμματα το όνομα γραφείου τελετών της περιοχής, ενώ, για όσους αδυνατούν με την πρώτη ματιά να συνειδητοποιήσουν αυτό που βλέπουν, ένας ευμεγέθης σταυρός δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας.
Από το 1973, όταν ένας δαιμόνιος Γερμανός από την Σαξονία, ο Γκούντερ Μαστ, πρότεινε να μπει το σήμα του λικέρ Γιαγκερμάιστερ - το οποίο ο ίδιος παρασκεύαζε - στην εμφάνιση της Αϊντραχτ αντί 100.000 μάρκων, πέρασαν σχεδόν 40 χρόνια. Το Γιαγκερμάιστερ έχει γίνει ένα παγκοσμίως γνωστό χωνευτικό και η διαφήμιση στις φανέλες των ομάδων (η Αϊντραχτ ήταν η πρωτοπόρος) εξαιρετικά προσοδοφόρος για τους συλλόγους.
Αν κάποιοι βιαστούν να μιλήσουν για το ελληνικό δαιμόνιο με αφορμή τον Βουκεφάλα και τον Παλιόπυργο, ας μην το κάνουν. Μια γρήγορη έρευνα στο Διαδίκτυο έδειξε ότι μια ομάδα χόκεϊ επί πάγου, που αγωνίζεται στη 2η κατηγορία της Γερμανίας, οι Λάντσχουντ Κάνιμπαλς, ήρθε σε συμφωνία με οίκο ανοχής τον οποίο θα διαφημίζει στις φανέλες που χρησιμοποιούν οι αθλητές στη διάρκεια της προθέρμανσής τους. Μάλιστα, η μητέρα ενός παίκτη είναι η ιδιοκτήτρια του κτιρίου στο οποίο στεγάζεται ο οίκος ανοχής και το ενοικιάζει. Βεβαίως, ένα κρίσιμο ερώτημα αφορά στους θεατές. Βλέποντας τη συγκεκριμένη διαφήμιση, πόσοι θα παραμείνουν άραγε για να παρακολουθήσουν τους αγώνες;
Στην Αυστρία, η ποδοσφαιρική ομάδα του Τιρόλο (με έδρα τον Ινσμπρουκ) διαφημίζει κι αυτή στις φανέλες της έναν οίκο ανοχής. Μάλιστα ο εν λόγω οίκος ανοχής είχε υποσχεθεί στην ομάδα 1.000.000 ευρώ παραπάνω στην περίπτωση που κατάφερνε να ανοίξει παράρτημα στην περιοχή. Οι αρχές στο Ινσμπρουκ δεν το επέτρεψαν και έτσι η χορηγία - διάρκειας μέχρι το 2013 - έμεινε ως έχει.
«Σήμερα κάθε ποδοσφαιριστής είναι ένα παιχνίδι διαφήμισης», έγραψε ο ουρουγουανός δημοσιογράφος και συγγραφέας Εντουάρντο Γκαλεάνο, μια από τις κορυφαίες προσωπικότητες της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας.
Αυτές οι επτά λέξεις αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα του σύγχρονου ποδοσφαιριστή στο καπιταλιστικό περιβάλλον που ζούμε. 
 
 
Πηγή: www.tanea.gr
Δημοσιεύτηκε στις 27/09/2012

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire