ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

vendredi 28 décembre 2012

Τεχνολογία - «Εξυπνες» πόλεις με ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς




Θαλής Μ. Παπάζογλου*
Πολλές πόλεις, όπως είναι σήμερα, είναι εξαιρετικά ενεργοβόρες και όχι φιλικές στους κατοίκους τους. Οι κυκλοφοριακές συμφορήσεις, η ρύπανση και οι ξεπερασμένες υποδομές αποτελούν οξυμμένα προβλήματα της καθημερινής πραγματικότητας σε αυτές. Οι λύσεις που έχουν μέχρι σήμερα επινοηθεί και εφαρμοστεί είχαν κάποια προσωρινά ή περιορισμένης έκτασης θετικά αποτελέσματα, αλλά τα προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν παράλληλα με τη συνεχή ανάπτυξη των πόλεων.

Η διαφαινόμενη πρόοδος στη λειτουργία άλλων πολύπλοκων Συστημάτων, όπως λ.χ. τα Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΗΕ), με τη μετατροπή τους σε Έξυπνα Δίκτυα, με χρήση της εξαιρετικά προηγμένης σήμερα ηλεκτρονικής και ψηφιακής τεχνολογίας, δίδει τη δυνατότητα οριστικής επίλυσης των σημερινών σοβαρών προβλημάτων των πόλεων με τη μετατροπή τους σε Έξυπνες Πόλεις.
Το έξυπνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σίγουρα θα είναι ένα αναπόσπαστο στοιχείο της Έξυπνης Πόλης. Θα την απαλλάξει από το μεγαλύτερο μέρος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και του θορύβου.
Στο θέμα αυτό, τώρα ετοιμάζεται μια τεχνολογική επανάσταση! Η, υπό εκκόλαψη, νέα τεχνολογία θα παρέχει οικονομικότερη μετακίνηση, για το κάτοχο του ηλεκτρικού αυτοκίνητου, και παράλληλα θα επιλύει κατά τον βέλτιστο τρόπο τη μαζική αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας στα ΣΗΕ!
Η καινοτόμος αυτή τεχνολογία προβλέπει τις ανταλλάξιμες μπαταρίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του προσεχούς μέλλοντος. Οι μπαταρίες αυτές δεν θα ανήκουν στο ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, αλλά στις εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας κίνησης. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα αγοράζει μόνο όση ηλεκτρική ενέργεια θέλει κάθε φορά που θα επισκέπτεται ένα Πρατήριο Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Οι καινοτόμες μπαταρίες θα είναι διεθνώς τυποποιημένες και θα μπορούν να προσαρμόζονται σε κάθε αυτοκίνητο. Θα φορτίζονται αποκλειστικά και μόνο στα Πρατήρια Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΠΗΕ). Όταν λοιπόν κάποιος, στο σταμάτημα στο ΠΗΕ, θα ζητήσει, λ.χ., 50 kWh για το αυτοκίνητό του, τότε ο υπάλληλος του ΠΗΕ, σε 2 ως 3 λεπτά, θα αλλάζει τις μπαταρίες του με άλλες που έχουν τις 50 kWh.
Παράλληλα, το τεράστιο πλήθος των μπαταριών αυτών στα ΠΗΕ όλων των περιοχών θα χρησιμοποιείται για την αποθήκευση κολοσσιαίων ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας στα ΣΗΕ, ενώ κάθε φορά που το έξυπνο δίκτυο θα έχει ανάγκη κάλυψης μιας αυξημένης ηλεκτρικής ζήτησης θα μπορεί να παίρνει από αυτές, μέσω των ΠΗΕ, τα ποσά ενέργειας, τα απαραίτητα για την κάλυψη των ζητούμενων επιπλέον φορτίων. Έτσι, τα ΠΗΕ θα λειτουργούν ως Αθροιστές των Ηλεκτρικών Φορτίων Κίνησης επιτυγχάνοντας τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του ΣΗΕ.
Όλα αυτά θα λειτουργούν στο πλαίσιο μιας ορθολογικά Απελευθερωμένης Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, με αποτέλεσμα να προκύπτουν: (α) οικονομία μεγάλης κλίμακας για την κιλοβατώρα, καθώς και για το χιλιόμετρο, (β) κολοσσιαία μείωση του συνολικού αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα, και (γ) πολλές νέες καλές δουλειές για τεχνικό προσωπικό!
Επίσης, τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στην Έξυπνη Πόλη θα αποτελούνται από έξυπνα Μικροδίκτυα, τα οποία θα μεγιστοποιούν την αξιοπιστία του δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος καθώς και την ποιότητα της ηλεκτρικής ενέργειας, εξασφαλίζοντας έτσι τη μέγιστη ωφέλεια για τους καταναλωτές.
Στο νέο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2014-2020, για την Ευρώπη του 2020, προβλέπεται η χρηματοδότηση νέων έργων για την Έξυπνη, Βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς Ανάπτυξη. Δίδεται έτσι η ευκαιρία σχεδιασμού και υλοποίησης της λειτουργίας της Έξυπνης Πόλης.
Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου ο ποιοτικός τουρισμός πρέπει να είναι αναπτυξιακός στόχος, θα πρέπει άμεσα να επιδιωχθεί η αξιοποίηση των σχετικών κοινοτικών πόρων του πλαισίου στήριξης για την Ευρώπη του 2020.
* Ο συνταξιούχος καθηγητής ΑΕΙ Θαλής Μιχ. Παπάζογλου προεδρεύει Ομάδας Εργασίας του Διεθνούς Συμβουλίου Μεγάλων Ηλεκτρικών Δικτύων.


Πηγή: Ημερησία
Δημοσιεύτηκε στις 28/12/2012

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire