ΟΤΙ
έχουμε μπει σε προεκλογική περίοδο, το έχουμε ήδη καταλάβει. Ουδείς
περιμένει την επίσημη προκήρυξη των εκλογών για να εκδηλωθεί. Το ερώτημα
είναι αν η προεκλογική περίοδος θα είναι μια παρατεταμένη πρωταπριλιά.
ΑΝ έχει ενδιαφέρον η περίπτωση Βορίδη είναι ως πιθανή απάντηση σε
αυτήν την απορία. Τους τελευταίους πέντε μήνες, ο υπουργός Μάκης
απολαμβάνει ένα παρατεταμένο πολιτικό τζάκποτ. Από την ώρα που πήγε ώς
τις γρίλιες του Προεδρικού Μεγάρου μετά συζύγου και τέκνου και μπήκε
μέσα για να ορκιστεί, όλα τού βγαίνουν - ή έτσι φαίνεται. Και στο
Μεταφορών στάθηκε. Και με την τρόικα άνοιξε περπατησιά. Και από τον ΛΑΟΣ
έκανε θεαματικό ρεσάλτο στη ΝΔ. Και στην άρχουσα τάξη αρέσει. Το
ξεκοίλιασμα του νομοσχεδίου Ραγκούση για τα ταξί ήταν εύκολο. Το ήθελαν
μέσα στην ψυχή τους όλοι: και το ΠΑΣΟΚ, αλλά και η ΝΔ. Οσο για τον
Παπαδήμο, εφόσον δεν πλήττεται το PSI, τι τον ένοιαζε αυτόν;
ΜΕ τα βυτιοφόρα περάσαμε στα «σκληρά». Ο προ-προκάτοχος του Μάκη
στο Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, δεν είναι μοναχικός λύκος στο ΠΑΣΟΚ. Οι
φωνές για το ξήλωμα της ρύθμισης του 2010 ήταν πιο δυνατές. Αλλο αν ο
Βορίδης έκανε λίγο πιο χοντρά με τροπολογία, αυτό που ο Δημήτρης έχει
επιχειρήσει κατ' επανάληψιν σε διάφορα υπουργεία. Δηλαδή να σουτάρει το
θέμα σε απώτερο χρόνο και μετά ας καθαρίσουν οι επόμενοι.
ΩΣΤΟΣΟ, το παιχνίδι ενδέχεται να είναι πιο σύνθετο. Προσέξτε: ο
Βορίδης δεν προώθησε την τροπολογία για τα βυτιοφόρα γιατί πίστευε ότι
αυτή θα περάσει. Δεν είναι αφελής. Αλλωστε ήδη από την περασμένη
εβδομάδα ξύπνησε το Μαξίμου και ζήτησε να σταματήσουν οι «εποχικές»
προεκλογικές ρυθμίσεις. Ο Μάκης κατέθεσε την τροπολογία για να δείξει
ότι αυτός θέλει να το κάνει αλλά δεν τον αφήνουν. Δεν είναι άσχημα αν
πολιτεύεσαι στο υπόλοιπο Αττικής και θέλεις να έχεις ικανοποιημένες
διάφορες ομάδες πίεσης - όπως οι βυτιοφορείς. Είναι ένας τρόπος να μην
κόψεις κομμάτι από την πίτα, αλλά και να μη χαλάσεις την όρεξη του
νηστικού σκύλου.
ΣΤΟΝ Μάκη πολλά μπορεί να χρεώσει κανείς. Οφείλει όμως να πει ότι
δεν είναι μόνος στις πρωταπριλιάτικες μεθοδεύσεις. Δεν είναι λίγοι
εκείνοι ή εκείνες που πετάνε μια παρόλα ώστε να κάνουν τον καλό ή την
καλή, για να την μαζέψουν οι «κακοί» της κυβέρνησης. Ας πούμε το
υπουργείο Ανάπτυξης, με αφεντικό τη μεταρρυθμίστρια Αννα Διαμαντοπούλου,
άρχισε ξαφνικά να μιλάει για πλαφόν ενός ευρώ στον φόρο καυσίμων. Ηταν
και η φάση που ο Ευάγγελος Βενιζέλος έφευγε αλλά δεν είχε οριστεί ακόμη ο
αντικαταστάτης του. Ε, ήρθε ο Φίλιππος Σαχινίδης και τα μάζεψε σε χρόνο
dt, αφού με τέτοια χουβαρνταλίκια τα δημοσιονομικά δεν βγαίνουν. Αλλά
το Ανάπτυξης είχε πει τον λόγο τον καλό κόντρα στη φορομπηχτική
πολιτική.
ΓΙΑ να είμαστε δίκαιοι θα πρέπει να πούμε ότι το πνεύμα είναι
γενικό και υπερβαίνει τροπολογίες και ρυθμίσεις. Η ΝΔ υπόσχεται ότι θα
καταργήσει το τέλος ακινήτων μέσω λογαριασμών της ΔΕΗ και ότι θα το
αντικαταστήσει με ειδικό φόρο ακινήτων. Το δε ΠΑΣΟΚ μεταθέτει τις
φορολογικές δηλώσεις σε ηλεκτρονική υποβολή τον Ιούνιο λες και
ξεχειλίζουν τα ταμεία.
ΜΑΛΙΣΤΑ. Οι πολιτικοί μας προτιμούν λοιπόν να μείνουν πίσω.
Προτιμούν να σπρώχνουν τα δύσκολα μπροστά ή πολύ μπροστά. Προτιμούν να
εξαγγέλλουν ανεφάρμοστες ρυθμίσεις για να κάνουν τον καλό. Το ερώτημα
είναι αν τα έχουν ξεπεράσει όλα αυτά οι πολίτες.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire