ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΠΑΦΗ

Το ιστολόγιο Πενταλιά πήρε το όνομα
από το όμορφο και ομώνυμο χωριό της Κύπρου.
Για την επικοινωνία μαζί μας
είναι στη διάθεσή σας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
pentalia74@gmail.com

jeudi 13 septembre 2012

Κύπρος - Έτσι φούσκωσε το κρατικό μισθολόγιο

 
Οι αναβαθμίσεις κλιμάκων του 2002 εκτόξευσαν στα ύψη
τις απολαβές αξιωματούχων - υπαλλήλων

Φωτογραφία
 
 
Μιχάλης Χατζηστυλιανού
Απαντήσεις στο πώς και το γιατί εκτοξεύτηκαν στα ύψη οι δαπάνες προσωπικού στη δημόσια υπηρεσία, με αποτέλεσμα να πλησιάζουν για το 2012 τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων και των φιλοδωρημάτων, δίνει, με επιστολή του προς τη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών Βάσος Σιαρλή. Στη επιστολή επίσης, παραθέτει με λεπτομέρεια τις κυρίες αναβαθμίσεις μισθοδοτικών κλιμάκων που έγιναν στη δημόσια υπηρεσία τα τελευταία 20 χρόνια, μέσα από τις οποίες επωφελήθηκαν τα μέγιστα κρατικοί αξιωματούχοι, με αποτέλεσμα να απολαμβάνουν σήμερα ετήσιες ακαθάριστες απολαβές που αγγίζουν τα €150.000 περίπου, συμπεριλαμβανομένων και των διαφόρων αφορολόγητων και συντάξιμων επιδομάτων που λαμβάνουν.
Ο κ. Σιαρλή κατέθεσε τα εν λόγω στοιχεία στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, μετά από σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΔΗΣΥ Μάριου Μαυρίδη. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα εν λόγω στοιχεία, το 1996 αντικαταστάθηκε ο θεσμός των συνδυασμένων θέσεων/τάξεων με Κλ. Α2-Α5/Α7, Κλ. Α2-Α4/Α7 και Κλ. Α4/Α7, με θέσεις, στις συνδυασμένες Κλ. Α2-Α5-Α7, Κλ. Α2-Α4-Α7 και Κλ. Α4-Α7, αντίστοιχα. Στόχος, οι επηρεαζόμενοι υπάλληλοι να ανελίσσονται στην ανώτερη θέση των συνδυασμένων θέσεων με Κλ. Α7 αντί να προάγονται. Οι λόγοι για τους οποίους υιοθετήθηκε η εν λόγω ρύθμιση ήταν οι ακόλουθοι:
1. Δεν υπήρχε ουσιαστική διαφορά στα καθήκοντα και τις ευθύνες μεταξύ της κατώτερης και ανώτερης θέσης των συνδυασμένων θέσεων και δεδομένου ότι, οι υπάλληλοι εκτελούσαν τα ίδια καθήκοντα και μετά την προαγωγή τους με μόνη διαφορά την πρόνοια για αυξημένο βαθμό ευθύνης, κρίθηκε ότι δεν υπήρχε λόγος να διαχωρίζεται μια θέση σε δύο τάξεις.
2. Είχαν δημιουργηθεί προβλήματα πλήρωσης σε ορισμένα Τμήματα / Υπηρεσίες, τα οποία δεν μπορούσαν να πληρώσουν τις θέσεις προαγωγής στις μισθοδοτικές Κλ. Α8-Α9 ή Α9, διότι, δεν υπήρχαν υπάλληλοι στο αμέσως κατώτερο βαθμολογικό επίπεδο της Κλ. Α7.
Τον Απρίλιο του 2000, έγινε η αναθεώρηση των μισθοδοτικών Κλιμάκων στα ανώτατα δώματα της Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας. Η συνδικαλιστική πλευρά υπέβαλε αίτημα προς την τότε Κυβέρνηση για αναβάθμιση των θέσεων επιθεωρητή Α΄ Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης και διευθυντή Σχολείων Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης. Το θέμα είχε συζητηθεί στο πλαίσιο της Μικτής Επιτροπής Προσωπικού Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας και επειδή δεν υπήρξε συμφωνία, παραπέμφθηκε στην εξ υπουργών Επιτροπή (υπουργοί Οικονομικών, Παιδείας και Δικαιοσύνης). Στη συνέχεια, το θέμα εξετάστηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο, στις 26/4/2000 αποφάσισε τις αναθεωρήσεις Κλιμάκων των πιο κάτω θέσεων:
36 επιθεωρητών Α΄ από την Κλ. Α13 στην Κλ. Α13 επεκτεινόμενη κατά δύο προσαυξήσεις.
107 διευθυντών Σχολών Μέσης Εκπαίδευσης από την Κλ. Α12 στην Κλ. Α13.
746 βοηθών διευθυντών Σχολών Μέσης Εκπαίδευσης από την Κλ. Α11 στην Κλ. Α12. Πέραν των πιο πάνω ρυθμίσεων, με βάση συμφωνία μεταξύ της τότε Κυβέρνησης και της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων, υλοποιήθηκαν και οι εξής αναθεωρήσεις μισθοδοτικών κλιμάκων:
329 θέσεων διευθυντή Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης από την Κλ. Α11 επεκτεινόμενη κατά τρεις προσαυξήσεις στην Κλ. Α12 επεκτεινόμενη κατά δύο προσαυξήσεις.
597 θέσεων βοηθού διευθυντή Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης από την Κλ. Α10 επεκτεινόμενη κατά δύο προσαυξήσεις στην Κλ. Α11 επεκτεινόμενη κατά δύο προσαυξήσεις.
Εκτόξευσαν τους μισθούς
Το υφιστάμενο κρατικό μισθολόγιο που τέθηκε σε ισχύ το 1980, παρουσίασε με την πάροδο του χρόνου αρκετές αδυναμίες. Για παράδειγμα, είχε καταστεί υπέρ του δέοντος ανταγωνιστικό εξωτερικά και άδικο έναντι των εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα, υπήρχε ένας αδικαιολόγητα μεγάλος αριθμός διαρθρώσεων, παρατηρείτο μια συνεχής τάση συμπίεσής του προς τα πάνω σε βάρος των κατόχων των ανωτάτων θέσεων ενώ ορισμένες Κλίμακες χρησιμοποιούνταν μεμονωμένα. Για περιορισμό ή και άρση των παρουσιαζόμενων αδυναμιών, καταβλήθηκαν αρκετές προσπάθειες από την επίσημη πλευρά και το 1998 δόθηκαν συγκεκριμένες εισηγήσεις προς την ΠΑ.ΣΥ.Δ.Υ. στο πλαίσιο της Μικτής Επιτροπής Προσωπικού. Ωστόσο, δεδομένων των προαναφερόμενων ρυθμίσεων που αφορούσαν τους εκπαιδευτικούς, η ΠΑ.ΣΥ.Δ.Υ. επεδίωξε να εξασφαλίσει αντίστοιχα οφέλη. Μετά από διαβουλεύσεις, υιοθετήθηκαν στον κρατικό προυπολογισμό του 2002, τα εξής:
* Παραχώρηση μίας ή δύο προσαυξήσεων σε αριθμό θέσεων.
* Αναβάθμιση της θέσης εισδοχής προσωπικού με ελάχιστο απαιτούμενο προσόν για διορισμό το πανεπιστημιακό προσόν, ως ακολούθως: από Κλ. Α8 και Α10 σε Κλ. Α8, Α10 και Α11 ή από Κλ. Α9-Α11 και Α12 σε Κλ. Α9 και Α11 και Α12, όταν οι επηρεαζόμενοι υπάλληλοι ανελίσσονται στην Κλ. Α11 αντί να προάγονται στην ανώτερη θέση των συνδυασμένων θέσεων με Κλ. Α11 και Α12.
* Αναβάθμιση της θέσης διευθυντή Τμήματος από Κλ. Α15 σε Κλ. Α15 και Α16.
* Αναβάθμιση της θέσης διευθυντή μεγάλων Κυβερνητικών Τμημάτων όπως είναι το Κτηματολόγιο και η Πολεοδομία, από Κλ. Α16 σε πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £8.270
(€65.315 σημερινός βασικός μισθός).
* Αναβάθμιση της θέσης γενικού διευθυντή ή άλλων αξιωματούχων με αντίστοιχη μισθοδοσία από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £8.482 σε £8.950 (€70.685 σημερινός βασικός μισθός).
* Αναβάθμιση της θέσης γενικού εισαγγελέα και βοηθού γενικού εισαγγελέα από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £11.368 σε £11.709 (€92.475 σημερινός βασικός μισθός).
Τονίζεται ότι, παράλληλα με τις εν λόγω αναβαθμίσεις προτάθηκε από την Κυβέρνηση η μείωση των απολαβών του νεοεισερχόμενου προσωπικού κατά 10% τα δύο πρώτα χρόνια της υπηρεσίας του και η τοποθέτησή του στην αρχική βαθμίδα της μισθολογικής κλίμακας της θέσης του στο τρίτο έτος της υπηρεσίας του. Ωστόσο, η εν λόγω ρύθμιση, δεν προωθήθηκε.
Οι δικαστές και η ΕΔΥ
Στο πλαίσιο της αναθεώρησης του κρατικού μισθολογίου που έγινε το 2002 αναβαθμίστηκαν, επίσης: • Οι θέσεις των ανώτερων επαρχιακών δικαστών από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £8.142 σε £8.613 (€68.023 σημερινός βασικός μισθός). • Οι θέσεις των προέδρων επαρχιακών δικαστηρίων από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £8.539 σε £8.966 (€70.812 σημερινός βασικός μισθός). • Οι θέσεις του προέδρου και των δικαστών του Ανωτάτου Δικαστηρίου από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £11.368 σε £11.709 (€92.475 σημερινός βασικός μισθός). • Οι θέσεις των μελών της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας (ΕΔΥ) από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £8.635 σε £9.112 (€65.423 σημερινός βασικός μισθός). • Η θέση του προέδρου της ΕΔΥ από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £10.076 σε £10.632 (€76.336 σημερινός βασικός μι• Οι θέσεις των μελών της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΕΕΥ) από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £7.993 σε £8.371 (€60.102 σημερινός βασικός μισθός). * Η θέση του προέδρου της ΕΕΥ από πάγιο ετήσιο βασικό μισθό £9.507 σε £10.032 (€72.028 σημερινός βασικός μισθός).


Πηγή: Ο Φιλελεύθερος
Δημοσιεύτηκε στις 13/09/2012

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire